Nový FORD RANGER: Brutálny americký dizajn prichádza do Európy

Na redakčný test si ešte budeme musieť chvíľu počkať.
Vydané  Text: 

Automobilka Ford predstavila novú generáciu populárneho úžitkového vozidla Ranger. Zaradiť toto auto pod pracovné stroje má opodstatnenie, pretože napriek nesporne atraktívnemu vzhľadu a celkom pôsobivému interiéru stále ide o vozidlo určené pre remeselníkov, stavebníkov, živnostníkov a pracovníkov pracujúcimi s interiérmi, inžiniermi pracujúcimi v teréne a pre mnohé ďalšie podobné povolania. Medzi kľúčové vlastnosti tohto vozidla má patriť vysoká odolnosť a spoľahlivosť, motor s vysokým krútiacim momentom pre ťahanie prívesov, až tonová nosnosť korby a možno vybaviť zadnú časť nadstavbami. Áno, je tu aj špeciál v podobe verzie Raptor, ten sa stáva predmetom pozornosti aj ľudí, ktorí by za bežných okolností úžitkové vozidlá za príťažlivé určite nepovažujú. Pre tieto vlastnosti je Ford Ranger európskou jednotkou medzi pick-upmi, napríklad tento rok od januára do septembra dosiahol model až 39,9-percentný trhový podiel. To je naozaj mimoriadny úspech, v konkrétnych číslach ide až o 45 539 predaných exemplárov. ### Nový Ford Ranger Sport (2023) – Exteriér [GALLERY id=31950] Nový Ranger bude na trhoch po celom svete ponúkať naftový motor V6 3,0 (ktorého budúcnosť u nás nemusí byť istá) a so štvorvalcami s jednoduchým alebo dvojitým preplňovaním so zdvihovým objemom valcov 2,0 litra – aj tieto motory sú vznetové. Zatiaľ čo verzia s jedným turbom je považovaná za univerzálnu a širokospektrálnu, Bi-Turbo má byť riešením pre zákazníkov s vysokými nárokmi na výkon. Špekulácie o tom, že nový Ford Ranger bude jazdiť aj na elektrinu ako plug-in hybrid (Ford Ranger PHEV) sa zatiaľ nepotvrdili, ale ani nevyvrátili. Napríklad [magazín Motor1 tento rok v auguste informoval](https://www.motor1.com/news/524537/2023-ford-ranger-phev-spied/), že prototyp Ford Ranger PHEV sa už testuje. ### Nový Ford Ranger (2023) – Interiér [GALLERY id=31949] Pokiaľ ide o vylepšenia v interiéri, fotografie prekvapujú tým, že výrobca prezentuje novinku vo verzii s pravostranným riadením. U nás sa, samozrejme, bude predávať verzia s volantom vľavo. Zaujal nás veľký digitálny prístrojový panel s veľmi decentnou grafikou a na výšku orientovaná 12-palcová obrazovka na stredovej konzole. Beží na nej operačný systém SYNC 4 s podporou funkcionality FordPass, v predaji bude aj menšia 10-palcová verzia. Napriek použitiu týchto dvoch rozmerných obrazoviek interiér naďalej pôsobí ako zameraný na funkčnosť a robustne. Budúcich majiteľov nepochybne poteší, že na výber režimov pohonu naďalej slúži poctivý mechanický ovládač, na výber sú režimy 2H (pohon jednej nápravy), 4H, 4L (nízka rýchlosť) a tiež automatický režim 4A. ### Nový Ford Ranger XLT (2023) – Exteriér [GALLERY id=31951] Momentálne nemáme dôvod pochybovať, že podobné predajné úspechy ako súčasná generácia bude dosahovať aj tá nová. Výrobca vo svojej anglickej tlačovej správe uvádza, že pre získanie spätnej väzby od zákazníkov absolvoval až 5 000 rozhovorov, čo sa malo premietnuť práve do tejto novej generácie. Prvé kusy Fordu Ranger bude možné objednávať neskôr v roku 2022 a prvé vozidlá budú zákazníkom dodané až v roku 2023. Na **redakčný test nového Fordu Ranger** si teda ešte počkáme.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.