Aktuality

Nové Subaru Solterra: Terénne SUV má presvedčiť aj fanúšikov benzínu na prechod k elektromobilite

Aktuálna zostava značky Subaru ponúkaná na Slovensku pozostáva z modelov Outback, Forester, XV a Impreza, všetky s benzínovými motormi 1,6i a 2,0i, čoskoro sa medzi ne zaradí aj úplne nový model s názvom SOLTERRA. O tomto vozidle sme písali ešte v máji, keď výrobca zverejnil len fotografie so siluetou novinky.

Mimo slovenského trhu predáva Subaru aj model Ascent, avšak ani jedno SUV nejazdí výlučne na elektrinu, Solterra tak bude predstavovať historický míľnik vo vývoji spoločnosti.

Nové SUV od značky Subaru bude v predaji už v polovici budúceho roka a evidentne sa máme na čo tešiť. Bude sa jednať o vôbec prvý elektromobil japonskej automobilky, ktoré by malo zachovávať jej typickú orientáciu na praktické využitie a terénne schopnosti.

Názov„SOLTERRA“ vznikol spojením latinských slov „SOL“ a „TERRA“, ktoré znamenajú „slnko“ a „zem“. Aj takto chce Subaru demonštrovať svoj záujem dosahovať udržateľnosť svojho biznisu tým, že bude vyrábať „zelené autá“.

Elektromobil od Subaru bude stáť na úplne novej platforme e-SUBARU, ktorú značka vyvinula v spolupráci s automobilovým koncernom Toyota. Má ísť o subarácku transformáciu platformy E-TNGA určenej pre elektromobily a podľa slov výrobcu umožňuje „efektívne zavádzanie rôznych typov elektromobilov, a to kombinovaním viacerých modulov a komponentov, ako prednej, strednej a zadnej časti vozidla“.

Toyota sa okrem vývoja samotnej platformy podieľala aj na vývoji pohonu a vozidla ako takého.

V máji sme nevedeli ešte nič o technických údajoch pripravovanej novinky a ani najnovšia tlačová informácia nepriniesla do problematiky lepší vhľad.

Značka Subaru zverejnila iba niekoľko nových fotografií, exteriéru aj interiéru, z ktorých je nanajvýš jasné, že Subaru Solterra bude takmer identické dvojča Toyoty BZ4X - to je koncept vôbec prvého elektromobilu výrobcu Toyota. Dokonca aj interiér bude úplne rovnaký, odlišnosti nájdeme snáď iba v logu na volante a grafike infotainmentu a prístrojového panela (to sa ešte uvídí).

Fotogaléria: Toyota BZ4X

Azda jedinou istou vecou ohľadne pohonu je to, že pôjde o elektromobil bez možnosti osadenia benzínového motora a automobil bude disponovať výhradne pohonom všetkých štyroch kolies. To aby sa zachovala kontinuita filozofie automobilky, ktorej permanentný pohon oboch náprav sa stal v automobilovom priemysle zlatým štandardom.

Interiér Subaru Solterra zaujme predovšetkým dvomi prvkami: stredovou konzolou s rozmerným dotykovým displejom a senzorovým panelom pod ním, takéto riešenie má napríklad nový Hyundai Tucson (test nového Tucsonu ako naftového hybridu je tu)

Druhým nápadným detailom, takisto z Toyoty BZ4X, je vysoko uložený prístrojový panel s displejom, ktorý pripomína riešenia i-Cockpit od značky Peugeot. Nové Peugeoty vďaka tomu nepotrebujú head-up displej, pretože vysoko postavený prístrojový panel ho skoro úplne zastupuje. V Subaru/Toyote je však tento displej ešte výrazne posunutý smerom dopredu k čelnému sklu, čo by mohlo mať ešte priaznivejší vplyv na pozornosť vodiča.

S ohľadom na aktuálnu technologickú vyspelosť modelového portfólia konkurencie odhadujeme, že aj Subaru Solterra bude vybavené špičkovým balíčkom asistečných technológií EyeSight, vyspelým tepelným a energetickým manažmentom, jazdnými režimami určenými do terénu či podporou rýchleho nabíjania. Tiež nás bude zaujímať, ako sa Subaru popasuje s riešeniami komplexného nabíjania, teda či ponúkne niečo ako na štýl univerzálnej nabíjacej karty či mobilnej aplikácie s podporou nabíjania u rôznych dodávateľov elektriny.

Erik Stríž - auto motor a šport, Autoviny.sk
Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor magazínu Autoviny.sk a časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie