Nové Subaru Solterra: Terénne SUV má presvedčiť aj fanúšikov benzínu na prechod k elektromobilite

Aktuálna zostava značky Subaru ponúkaná na Slovensku pozostáva z modelov Outback, Forester, XV a Impreza, všetky s benzínovými motormi 1,6i a 2,0i, čoskoro sa medzi ne zaradí aj úplne nový model s názvom **SOLTERRA**. O tomto vozidle [sme písali ešte v máji](https://www.autoviny.sk/novinky/122411/nove-suv-od-subaru-sa-bude-volat-solterra-co-o-nom-vieme), keď výrobca zverejnil len fotografie so siluetou novinky. Mimo slovenského trhu predáva Subaru aj model Ascent, avšak ani jedno SUV nejazdí… Prečítať celé
Vydané  Text: 
Aktuálna zostava značky Subaru ponúkaná na Slovensku pozostáva z modelov Outback, Forester, XV a Impreza, všetky s benzínovými motormi 1,6i a 2,0i, čoskoro sa medzi ne zaradí aj úplne nový model s názvom **SOLTERRA**. O tomto vozidle [sme písali ešte v máji](https://www.autoviny.sk/novinky/122411/nove-suv-od-subaru-sa-bude-volat-solterra-co-o-nom-vieme), keď výrobca zverejnil len fotografie so siluetou novinky. Mimo slovenského trhu predáva Subaru aj model Ascent, avšak ani jedno SUV nejazdí výlučne na elektrinu, Solterra tak bude predstavovať **historický míľnik vo vývoji spoločnosti**. Nové SUV od značky Subaru bude v predaji už v polovici budúceho roka a evidentne sa máme na čo tešiť. Bude sa jednať o vôbec prvý elektromobil japonskej automobilky, ktoré by malo zachovávať jej typickú orientáciu na praktické využitie a terénne schopnosti. Názov„SOLTERRA“ vznikol spojením latinských slov „SOL“ a „TERRA“, ktoré znamenajú „slnko“ a „zem“. Aj takto chce Subaru demonštrovať svoj záujem dosahovať udržateľnosť svojho biznisu tým, že bude vyrábať „zelené autá“. **Elektromobil od Subaru** bude stáť na úplne novej platforme e-SUBARU, ktorú značka vyvinula v spolupráci s automobilovým koncernom Toyota. Má ísť o subarácku transformáciu platformy E-TNGA určenej pre elektromobily a podľa slov výrobcu umožňuje „efektívne zavádzanie rôznych typov elektromobilov, a to kombinovaním viacerých modulov a komponentov, ako prednej, strednej a zadnej časti vozidla“. Toyota sa okrem vývoja samotnej platformy podieľala aj na vývoji pohonu a vozidla ako takého. V máji sme nevedeli ešte nič o technických údajoch pripravovanej novinky a **ani najnovšia tlačová informácia nepriniesla do problematiky lepší vhľad**. Značka Subaru zverejnila iba **niekoľko nových fotografií**, exteriéru aj interiéru, z ktorých je nanajvýš jasné, že Subaru Solterra bude **takmer identické dvojča [Toyoty BZ4X](https://www.autoviny.sk/galeria/31779/)** – to je koncept vôbec prvého elektromobilu výrobcu Toyota. Dokonca aj interiér bude úplne rovnaký, odlišnosti nájdeme snáď iba v logu na volante a grafike infotainmentu a prístrojového panela (to sa ešte uvídí). #### Fotogaléria: Toyota BZ4X [GALLERY id=31779] Azda jedinou istou vecou ohľadne pohonu je to, že pôjde o elektromobil bez možnosti osadenia benzínového motora a automobil bude disponovať výhradne pohonom všetkých štyroch kolies. To aby sa zachovala kontinuita filozofie automobilky, ktorej permanentný pohon oboch náprav sa stal v automobilovom priemysle zlatým štandardom. Interiér Subaru Solterra zaujme predovšetkým dvomi prvkami: stredovou konzolou s rozmerným dotykovým displejom a senzorovým panelom pod ním, takéto riešenie má napríklad nový Hyundai Tucson ([test nového Tucsonu ako naftového hybridu je tu](https://www.autoviny.sk/testy/122672/test-hyundai-tucson-diesel-hybrid-34-590-emocie-opadli-hodnotime-auto-triezvo-porovnanie-vybav-ceny-klady-aj-negativa-po-tyzdnovej-skusenosti)) Druhým nápadným detailom, takisto z Toyoty BZ4X, je vysoko uložený prístrojový panel s displejom, ktorý pripomína riešenia i-Cockpit od značky Peugeot. Nové Peugeoty vďaka tomu nepotrebujú head-up displej, pretože vysoko postavený prístrojový panel ho skoro úplne zastupuje. V Subaru/Toyote je však tento displej ešte výrazne posunutý smerom dopredu k čelnému sklu, čo by mohlo mať ešte priaznivejší vplyv na pozornosť vodiča. S ohľadom na aktuálnu technologickú vyspelosť modelového portfólia konkurencie odhadujeme, že aj Subaru Solterra bude vybavené špičkovým balíčkom asistečných technológií **EyeSight**, vyspelým tepelným a energetickým manažmentom, jazdnými režimami určenými do terénu či podporou rýchleho nabíjania. Tiež nás bude zaujímať, ako sa Subaru popasuje s riešeniami komplexného nabíjania, teda či ponúkne niečo ako na štýl univerzálnej nabíjacej karty či mobilnej aplikácie s podporou nabíjania u rôznych dodávateľov elektriny.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »