Vyskúšali sme si jazdu s obmedzovačom rýchlosti! Je to zlý sen, ktorý sa čoskoro stane realitou

Stále dúfam, že informácie o povinných obmedzovačoch rýchlosti sú akýmsi zlým snom, z ktorého sa prebudím. Zatiaľ som si takúto jazdu vyskúšal, a neodporúčam ju.
Vydané  Text: 
Nemusíte byť génius, aby ste si uvedomili, že obmedzovanie rýchlosti auta nie je vôbec dobrý nápad. Napriek tomu sa našlo dostatočne veľa ľudí s podstatne nižším mozgovým potenciálom a výsledkom je, že **budúci rok sa majú zavádzať povinné obmedzovače rýchlosti v autách.** Detailom ohľadom obmedzovačov sa venoval na [našom webe autoviny.sk](https://www.autoviny.sk/reportaze/122487/povinny-obmedzovac-rychlosti-ma-vodica-otravovat-dovtedy-pokial-neznizi-rychlost-pozrite-si-oficialny-navrh) môj kolega Peter Orosz, ja sa zameriam na prax. Väčšina áut už obmedzovač rýchlosti má, mnohé z nich sú dokonca inteligentné. **Ale často sa mi stáva, že auto rýchlosť na aktuálnom úseku nenačíta správne.** Predstavte si, že každé auto si názor o rýchlosti spraví samo. To bude zábava! Ďalšia vec je manévrovací priestor. Tu totiž nejde o to, že obhajujem pirátstvo a jazdu nedovolenou rýchlosťou. Ale koľkokrát je pridanie plynu oveľa rozumnejší manéver než brzdenie. Napríklad pri pripájaní sa z vedľajšej cesty, alebo aj pri bežnej zmene jazdných pruhov. Predstavte si, že by ste namiesto zrýchlenia o 10 km/h a zaradenia sa pred obchádzané auto radšej brzdili a čakali, kým vás niekto pustí. > Absolvoval som jeden deň so zapnutým obmedzovačom rýchlosti. Takú nechuť z jazdy a pocit bezmocnosti som už dávno nezažil. Viete si predstaviť, čo to spraví vďaka efektu gumy s premávkou za vami? **Už pri priemerne hustej premávke garantujem, že kvôli vám bude musieť niekto sto metrov vzadu zastaviť a vznikne kolóna.** Obmedzovač rýchlosti sa má dať našťastie krátkodobo obísť stlačením plynového pedálu až na podlahu. Tu si neodpustím iba jednu poznámku: viete, aké zrýchlenie dosahuje hoc aj priemerný elektromobil (ktorých bude v premávke čoraz viac) pri rýchlosti 50 km/h, keď naplno zošliapnete plyn? To ešte len bude radosť iná. Naschvál som absolvoval jeden deň so zapnutým obmedzovačom rýchlosti a poviem vám, takú nechuť z jazdy a pocit bezmocnosti som už dávno nezažil, **nehovoriac o množstve nepríjemných situácií.** Toto nie je o pirátstve a jazdení nedovolenou rýchlosťou. Toto je o bezpečnej defenzívnej jazde. A vôbec, kto povedal, že pri dodržaní maximálnej povolenej rýchlosti sa nemôže stať nehoda? Stačí od nudy čumieť do telefónu, k čomu sa asi nakoniec uchýli veľká časť motoristov. A čím sme si pomohli? Nebolo by ozaj lepšie popracovať na prísnejšej výučbe na autoškolách? ### VIDEO




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!





Pokračujte na ďalší príspevok »



Slovensko

Vyvlastňovanie je štandardný inštitút, ktorý spomína aj ústava, tvrdí rezort dopravy pri zákone o strategických investíciách

  • V priebehu apríla rezort dopravy vykonal kroky, ktoré povedú k rýchlejšej a bezpečnejšej preprave nielen na východe Slovenska.

     Parlament schválil zákon o strategických investíciách a na rozvoj verejnej dopravy v regiónoch sa vyčlenilo 350 miliónov eur. Sporným miestom má byť ľahšie dostupné vyvlastňovanie.
  • Dopravná poradňa

    Môžem sa otočiť v takejto križovatke, keď sú smery rozdelené ostrovčekom? Dopravné predpisy o otáčaní sa v križovatke

  • V niektorých križovatkách sa otáčať môžete, v iných zasa nie. Záleží aj na dopravných značkách, hoci explicitne nemusí byť otáčanie dovolené.

     Pripravili sme prehľadný súhrn aktuálnych pravidiel, ktoré sa týkajú otáčania sa v križovatke.