Volkswagen zverejnil oficiálny dátum, keď ukončí predaj áut so spaľovacím motorom

Značka Volkswagen prestane v Európe predávať automobily so spaľovacím motorom do roku 2035.
Vydané  Text: 

Pri neustálom vylepšovaní motorov je nevyhnutné inovovať aj palivá

Ako vo všetkých technologických odvetviach, aj v oblasti palív pre spaľovacie motory prebieha neustály vývoj. Špecialisti zo spoločnosti OMV v spolupráci s poprednými výrobcami áut, výskumnými centrami a univerzitami neustále pracujú na inováciách.

**„V Európe ukončíme obchod so spaľovacími vozidlami v rokoch 2033 až 2035, v Spojených štátoch a Číne o niečo neskôr,“** uviedol Zellmer pre noviny Muenchner Merkur v sobotnom rozhovore. „V Južnej Amerike a Afrike to bude trvať oveľa dlhšie, pretože stále chýbajú politické a infraštruktúrne rámcové podmienky,“ dodal Zellmer. Stratégia spoločnosti Accelerate, ktorú predstavila značka VW, zahŕňa plány, podľa ktorých **do roku 2030 budú 70% európskeho predaja značky tvoriť výlučne elektrické vozidlá.** To by pripravilo spoločnosť na splnenie klimatických cieľov Európskej únie a dokonca by ich aj prekonali. Najneskôr do roku 2050 by mala byť celá flotila VW neutrálna z hľadiska CO2. Ďalšie kolo noriem EÚ v oblasti emisií CO2 pre automobilky predávajúce automobily v Európe vyžaduje 60-percentné zníženie do roku 2030, po ktorom **nasleduje 100-percentné zníženie do roku 2035, čo znamená, že dovtedy je prakticky nemožné predávať vozidlá so spaľovacím motorom.** Elektrický harmonogram značky VW je menej ambiciózny ako cieľ spoločnosti Audi, ktorá je tiež značkou koncernu Volkswagen, ukončiť už do roku 2033 výrobu spaľovacích motorov na väčšine trhov. **Tvorcovia politiky EÚ obmedzili emisie výfukových plynov a nútia automobilky, aby urýchlili vývoj nízkoemisných technológií.** V opačnom prípade hrozia výrobcom vysoké pokuty za nedodržiavanie prísnych emisných limitov.




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!





Pokračujte na ďalší príspevok »



Slovensko

Vyvlastňovanie je štandardný inštitút, ktorý spomína aj ústava, tvrdí rezort dopravy pri zákone o strategických investíciách

  • V priebehu apríla rezort dopravy vykonal kroky, ktoré povedú k rýchlejšej a bezpečnejšej preprave nielen na východe Slovenska.

     Parlament schválil zákon o strategických investíciách a na rozvoj verejnej dopravy v regiónoch sa vyčlenilo 350 miliónov eur. Sporným miestom má byť ľahšie dostupné vyvlastňovanie.
  • Dopravná poradňa

    Môžem sa otočiť v takejto križovatke, keď sú smery rozdelené ostrovčekom? Dopravné predpisy o otáčaní sa v križovatke

  • V niektorých križovatkách sa otáčať môžete, v iných zasa nie. Záleží aj na dopravných značkách, hoci explicitne nemusí byť otáčanie dovolené.

     Pripravili sme prehľadný súhrn aktuálnych pravidiel, ktoré sa týkajú otáčania sa v križovatke.