Za volantom najmenšieho crossoveru značky Hyundai! Aké výhody prináša Bayon v porovnaní s modelom i20?

Zmestí sa medzi i20 a Konu ešte nejaký crossover? Hyundai si myslí, že áno a tak spojil techniku malého auta s karosériou malého SUV a vznikol Bayon. Je to výhra?
Vydané  Text: 
To akože Hyundai prináša na trh až teraz malý crossover? To tak celkom neplatí, pretože od roku 2017 je vstupným modelom SUV značky Hyundai model Kona. **Ten však na rozdiel od mnohých iných áut tohto segmentu nepoužíva platformu malého auta s pohonom predných kolies, ale komplikovanejší základ** s možnosťou pohonu všetkých kolies, hybridu či elektromobilu. Aj vďaka tomu sa Kona v roku 2020 stala najpredávanejším modelovým radom značky v Nemecku. Avšak tým, že sa začína na výkone 88 kW (120 kW) a cenovke takmer 17 000 €, vycítil Hyundai dopyt po ďalšom crossoveri. S približne rovnakými rozmermi je nový Bayon pod svojbytnou karosériou blízkym príbuzným o 14 centimetrov kratšieho modelu i20. Rázvor a šírku majú rovnakú a na palubnej doske nevidno takmer žiadne rozdiely. Aj pozícia na dobre tvarovaných predných sedadlách je takmer rovnaká, pretože o 4 centimetre vyššia pozícia sedenia ide na vrub zvýšeného podvozka. **Tým je uľahčené nastupovanie a vystupovanie pri zachovaní sedenia ako v bežnom osobnom aute.**
Výhľad dozadu trpí masívnymi C-stĺpikmi, tu musia pomôcť cúvacia kamera, parkovacie senzory aj sledovanie mŕtveho uhla. Ale oči sa väčšinou upierajú dopredu, kde narazia na digitálne prístroje a veľký dotykový displej v strede. **Hoci obsluha nie je vďaka tomu jednoduchšia, aspoň sa základné funkcie neskrývajú v rôznych menu.** Celkom konvenčne je ovládaná parkovacia brzda – mechanickou pákou. Pritom zostal priestor aj na praktické odkladacie priestory v stredovej konzole. Veď Bayon má osloviť aj zákazníkov, ktorí predtým volili model ix20 – ten výhodný mix MPV a malého auta s vysokou strechou, ktorý v roku 2019 skončil bez nástupcu. ### Náhrada ix20 Výkonové spektrum od 62 do 88 kW (84 – 120 k) a štartovacia cena zaujímavo vybaveného vozidla, o ktorej na slovenskom trhu predpokladáme, že by mohla byť približne o 2 000 € nižšia ako pri modeli Kona, mieri vo veľkej miere aj na klientelu, ktorá by sa doteraz orientovala na model ix20. **Posuvnú zadnú lavicu tu síce nenájdete, ale dvaja dospelí sa vzadu na za príplatok vyhrievaných krajných miestach vôbec necítia stiesnene.** Na batožinu zostalo za nimi ešte 411 litrov priestoru, ak sa pod nastaviteľnou podlahou nenachádza akumulátor mild-hybridného systému, ktorý kufor zmenšuje na 334 litrov.
Úložisko elektrickej energie sa dodáva k motoru 1.0 T-GDI – s výkonom 74 kW (100 k) za príplatok a s 88 kW (120 k) sériovo. S manuálnou šesťstupňovou prevodovkou to znamená elektricky ovládanú spojku, ktorú máme aj v tomto predsériovom exemplári. **Preplňovaný trojvalec s priamym vstrekovaním paliva štartuje vďaka štartér-generátoru na rozvodovom remeni bleskovo a hladko.** V premávke je plachtenie s vypnutým motorom možné len v eko-režime, motor sa však odpája automaticky a tak trochu náhodne, neviete si ho vynútiť. V režime Normal odpadáva táto funkcia úplne a v športovom pomáhajú pri podraďovaní medziplyny. To inak vedia len ostré verzie N. Avšak tá pre Bayon, na rozdiel od i20, i30 či Kony, nie je v pláne.
Pritom však ukazuje slušný dynamický talent. Turbo-trojvalec dáva predné kolesá smelo do pohybu bez toho, aby pritom veľmi hrmotal. Napriek trochu necitlivému riadeniu sa dá viesť zákrutami svižne a aj na rozbitých cestách zostáva pokojný. **Odhliadnuc od ostrých priečnych nerovností sa rušivé rázy od podvozku takmer neprenášajú k posádke.** Celkovo je komfort jazdy presvedčivý rovnako ako jazdné vlastnosti. Bayon sa tak prezentuje ako atraktívne, aj keď nie celkom lacné, doplnenie k radu i20.




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!





Pokračujte na ďalší príspevok »



LÁSKA NA PRVÝ AJ DRUHÝ POHĽAD

Ideálne vyváženie hodnoty a ceny / Dlhodobý test Kia Ceed 1.5 T-GDi 6MT Sport

  • Neverte im, keď tvrdia, že potrebujete prémiové auto, aby ste si splnili sny. Každému záleží na cene, nenechajte sa preto zahanbiť tým, že cielene hľadáte nové auto s najlepším balansom ceny, hodnoty, techniky a estetiky.

     Kia Ceed je stálicou, ktorá je overená, obľúbená a vytrvalo na poprednej pozícii, pokiaľ ide o ponúkanú výbavu vzhľadom na cenu - dokonca aj v stupni výbavy s názvom Sport. Foto: Juraj Hrivnák
  • Výpadok Slovensko.sk

    Portál Slovensko.sk má problém, elektronicky so štátom cez Chrome a Edge nevybavíte nič. Návod, ako to obísť

  • Kto chcel využiť týždeň so sviatkom na to, aby si vybavil záležitosti, ktoré od neho vyžaduje štát, má smolu. Portál Slovensko.sk naďalej trápia výpadky pre najčastejšie používané prehliadače internetu.

     Riešenie spočíva v nainštalovaní alternatívnych prehliadačov Opera alebo Firefox. 
  • Slovensko

    Vyvlastňovanie je štandardný inštitút, ktorý spomína aj ústava, tvrdí rezort dopravy pri zákone o strategických investíciách

  • V priebehu apríla rezort dopravy vykonal kroky, ktoré povedú k rýchlejšej a bezpečnejšej preprave nielen na východe Slovenska.

     Parlament schválil zákon o strategických investíciách a na rozvoj verejnej dopravy v regiónoch sa vyčlenilo 350 miliónov eur. Sporným miestom má byť ľahšie dostupné vyvlastňovanie.
  • Dopravná poradňa

    Môžem sa otočiť v takejto križovatke, keď sú smery rozdelené ostrovčekom? Dopravné predpisy o otáčaní sa v križovatke

  • V niektorých križovatkách sa otáčať môžete, v iných zasa nie. Záleží aj na dopravných značkách, hoci explicitne nemusí byť otáčanie dovolené.

     Pripravili sme prehľadný súhrn aktuálnych pravidiel, ktoré sa týkajú otáčania sa v križovatke.