Volkswagen krátko po uvedení nového ID.6 v Číne pokračuje v produktovej ofenzíve aj na starom kontinente. Oficiálne predstavenie doposiaľ najsilnejšieho modelu ID. rodiny ukázalo, že elektromobilita nemusí byť len strohá a nudná. ID.4 GTX je dokonalou ukážkou toho, ako emočne môže pôsobiť elektromobil.
Volkswagen ID.4 GTX nezavádza len novú koncepciu pohonu na platforme MEB, ale taktiež aj nové označenie GTX, ktoré bude akousi elektrickou podobou legendárneho GTI. Novinka, ktorá len nedávno získala ocenenie Svetové auto roka, má vôbec po prvýkrát na platforme MEB dodávané dva elektrické agregáty. Každý z nich je umiestnený na jednej náprave a spolu dosahujú systémový výkon úctyhodných 220 kW. Maximálna rýchlosť GTX je limitovaná na 180 km/h, no o 0 na 100 km/h elektromobil vyšprintuje za 6,2 sekundy.
![VW ID.4 GTX [2022] VW ID.4 GTX [2022]](https://img.autoviny.sk/i/0/0/2021/04/82619bc75dcb808d0aee964415609d2d.jpg 1600w, https://img.autoviny.sk/i/0/150/2021/04/82619bc75dcb808d0aee964415609d2d.jpg 150w, https://img.autoviny.sk/i/0/360/2021/04/82619bc75dcb808d0aee964415609d2d.jpg 360w, https://img.autoviny.sk/i/0/600/2021/04/82619bc75dcb808d0aee964415609d2d.jpg 600w, https://img.autoviny.sk/i/0/800/2021/04/82619bc75dcb808d0aee964415609d2d.jpg 800w, https://img.autoviny.sk/i/0/1400/2021/04/82619bc75dcb808d0aee964415609d2d.jpg 1400w)
Nejde však len o výkon. Ide predovšetkým o dizajn a vlastnosti auta. Zatiaľ čo jazdné schopnosti budú špičkové, ID.4 GTX dokáže bez problémov zvládnuť aj stúpanie v uhle 37,5%. Nízko položené ťažisko v kombinácii s pohonom oboch náprav dá autu potrebnú dynamiku pri prejazdoch zákrutami a ID.4 GTX sa tak určite nestratí ani na okruhu.
Dizajnovo je novinka odvodená od klasického ID.4. Rozdiel je však už na prvý pohľad zreteľný. Celolakovaná karoséria zapríčinila, že auto pôsobí agresívnejšie a nižšie. Zároveň tu môžeme vidieť viacero odvolaní na klasický Golf GTI. Ide napríklad o LED diamantové štruktúry zakomponované do predného nárazníka, ktoré môžeme vidieť aj v novom GTI. Do konceptu dynamiky dokonale zapadajú aj obrovské kolesá.
![VW ID.4 GTX [2022] VW ID.4 GTX [2022]](https://img.autoviny.sk/i/0/0/2021/04/090a602b0b2aa92cdd0b868544ea7ec4.jpg 1600w, https://img.autoviny.sk/i/0/150/2021/04/090a602b0b2aa92cdd0b868544ea7ec4.jpg 150w, https://img.autoviny.sk/i/0/360/2021/04/090a602b0b2aa92cdd0b868544ea7ec4.jpg 360w, https://img.autoviny.sk/i/0/600/2021/04/090a602b0b2aa92cdd0b868544ea7ec4.jpg 600w, https://img.autoviny.sk/i/0/800/2021/04/090a602b0b2aa92cdd0b868544ea7ec4.jpg 800w, https://img.autoviny.sk/i/0/1400/2021/04/090a602b0b2aa92cdd0b868544ea7ec4.jpg 1400w)
Kde sa Volkswagen s dizajnom naozaj vyhral je interiér. Niekto by možno tvrdil, že jeho dizajn je za normálnych okolností sterilný. Tu to však rozhodne nečakajte. Prístrojová doska a obloženie dverí totiž dostali kontrastné vyhotovenie v modrej kože X-Blue, ktorá má predstavovať najmä udržateľnosť, s ktorou elektrické autá od VW prichádzajú. Kožené obloženie je súčasne prešívané červenou niťou, ktorá odkazuje na farbu GTI. Červená sa nachádza aj na prešívaní sedadiel či dokonca na náladovom osvetlení interiéru. Nechýba ani emblém GTX, ktorý môžeme nájsť na volante alebo na predných sedadlách.
![VW ID.4 GTX [2022] VW ID.4 GTX [2022]](https://img.autoviny.sk/i/0/0/2021/04/471b73304e0640a5c6dfd5247d2c915e.jpg 1600w, https://img.autoviny.sk/i/0/150/2021/04/471b73304e0640a5c6dfd5247d2c915e.jpg 150w, https://img.autoviny.sk/i/0/360/2021/04/471b73304e0640a5c6dfd5247d2c915e.jpg 360w, https://img.autoviny.sk/i/0/600/2021/04/471b73304e0640a5c6dfd5247d2c915e.jpg 600w, https://img.autoviny.sk/i/0/800/2021/04/471b73304e0640a5c6dfd5247d2c915e.jpg 800w, https://img.autoviny.sk/i/0/1400/2021/04/471b73304e0640a5c6dfd5247d2c915e.jpg 1400w)
Nezabudlo sa ani na technológie. ID.4 sa stalo víťazom ankety Svetové auto roka aj vďaka rôznym technologickým vychytávkam. Môžeme tu nájsť head-up displej s rozšírenou realitou, pokročilé bezpečnostné asistenty či všetko to, čo by ste hľadali v najvyšších výbavách klasického ID.4. Novinka by sa mala dostať na showroomy predajcov už počas leta tohto roka.** Jej štartovacia cena je v Nemecku stanovená na 50 415 €**.