Excentrický elektromobil s takmer športovým riadením a nevšedným interiérom.
### S benzínom, aj do zástrčky, no bez nafty
Nový DS 9 je k dispozícii s 1,6-litrovým benzínovým motorom PureTech s maximálnym výkonom 165 kW (225 k) a plug-in hybridným pohonom s rovnakým systémovým výkonom. V ňom je benzínový štvorvalec s max. výkonom 132 kW (180 k) kombinovaný s elektromotorom s max. výkonom 81 kW. Pohon je zabezpečený cez prednú nápravu, prevodové stupne si vyberá osemstupňový automat. Lítium-iónová batéria uchováva najviac 11,9 kWh elektrickej energie, čo by malo v závislosti od modelu zabezpečiť elektrický dojazd až 48 kilometrov (podľa WLTP). DS 9 E-Tense, názov plug-in hybridu, by mal byť schopný jazdiť až 135 km/h bez pomoci spaľovacieho motora.
Vrcholový model **4×4 360** za 66 500 eur dostal druhý elektromotor na zadnú nápravu a teda pohon všetkých kolies. Bude sa jednať o fakticky rovnaké koncepčné riešenie, akým disponuje napríklad **[Peugeot 3008 HYbrid](https://www.autoviny.sk/testy/121569/test-plug-inu-peugeot-3008-hybrid4-realne-uz-za-dva-litre)** či **[Jeep Compass 4×e](https://www.autoviny.sk/testy/122271/test-jeep-compass-4e-plug-in-hybrid-pohon-4e-je-spravna-inovacia-ale-spoznali-sme-aj-jeho-rizika)** – teda 4×4 bude zabezpečený dômyselne bez mechanického spojenia prednej a zadnej časti pohonu. Výkon systému by mal byť 265 kW (360 koní).
Naftové modely sa neplánujú.
Chuť luxusu podľa francúzskeho receptu dostáva novú rozmer. DS, luxusná odnož koncernu PSA, na trh uvádza plug-in hybridnú verziu svojho SUV DS 7 Crossback. Má šancu?