Bezplatné parkovanie na sídliskách konči! Takto chcú mestá bojovať proti preplneným parkoviskám

Vo viacerých mestách môže skončiť bezplatné parkovanie na sídliskách a rezidenti si budú musieť za odstavenie vozidiel pred bytovým domom platiť. **Týmto spôsobom chcú samosprávy regulovať preplnené mestské časti** a zároveň získať finančné prostriedky na vybudovanie nových parkovísk. Už o niekoľko mesiacov si budú musieť za parkovanie platiť obyvatelia v Martine, kde v súčasnosti chýba viac ako… Prečítať celé
Vydané  Text: 

Vo viacerých mestách môže skončiť bezplatné parkovanie na sídliskách a rezidenti si budú musieť za odstavenie vozidiel pred bytovým domom platiť. **Týmto spôsobom chcú samosprávy regulovať preplnené mestské časti** a zároveň získať finančné prostriedky na vybudovanie nových parkovísk. Už o niekoľko mesiacov si budú musieť za parkovanie platiť obyvatelia v Martine, kde v súčasnosti chýba viac ako 10 000 parkovacích miest. Ako na viacerých slovenských sídliskách, aj tie v Martine **bojujú s odstavenými vozidlami na trávnikoch, chodníkoch či priamo v strede cesty.** Tento chaos narúša bezpečnosť cestnej premávky a komplikuje prípadné zásahy záchranným zložkám, ktoré sa častokrát nevedia cez preplnené parkovisko dostať na potrebné miesto. Miestni obyvatelia tak od apríla **budú musieť každoročne platiť základný poplatok vo výške 35 eur.** Ten im však negarantuje parkovacie miesto a pôjde len o akési povolenie parkovať v danej oblasti. Pokiaľ by mal niekto záujem predplatiť si vyhradené parkovacie státie, bude musieť uhradiť poplatok vo výške 239 eur. *„Ľudia najprv budú nespokojní. Na chvíľku tie autá zmiznú, ale potom to jednoducho budú akceptovať a budú platiť. Ide o to im vytvoriť podmienky také, aby neboli v zákazoch, kde sa nesmie stáť,“* skomentoval pripravované zmeny predseda Slovenskej parkovacej asociácie, Miroslav Lepeta.
Parkovanie na chodníku je možné len do 1. marca 2022, od tohto termínu je účinná novela Zákona o cestnej premávke, ktorá takúto možnosť pre automobily ruší.
Martin nie je prvým mestom, ktoré sa pokúša regulovať parkoviská. Pred niekoľkými rokmi zaviedol podobný systém aj Trenčín. Podľa radnice je dnes pred bytovkami menej áut a parkoviská sú prejazdné aj pre záchranné zložky. *„Sedemdesiat percent mesta máme zregulovaného. Tie autá doslova a dopísmena zmizli. **Ľudia si ich zaparkovali do svojich garáží, keďže predtým nemuseli platiť a stáli vonku.** Dali si ich do svojich dvorov, firmy si ich upratali,“* uviedol pre TA3 primátor mesta Trenčín, Richard Rybníček. V Martine sľubujú, že s výberom parkovného by mali pribudnúť aj nové parkovacie miesta a v priebehu dvoch rokov chce mesto do projektu parkovacích domov investovať až 9 miliónov eur. Aj v iných mestách môžu motoristi očakávať podobnú ambíciu spoplatniť parkovanie na sídliskách. Pre samosprávy je toto najjednoduchší spôsob, ako získať financie pre rozvoj alebo výstavbu ďalších parkovacích miest v oblasti. **VIDEO**




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!





Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.