Je prekvapivé, že značka Škoda má upraviť svoje smerovanie, keď už roky dokazuje, že vie vyvíjať aj vyrábať autá s pridanou hodnotou, či už po estetickej, športovej, bezpečnostnej i luxusnej stránke.
Schäfer tak potvrdil predpoklady, že malý model, mimochodom druhé najpredávanejšie auto na domácom trhu, definitívne skončí s preplňovanými naftovými motormi TDI. Tie sa už filozoficky, ale ani z pohľadu emisných štandardov, nehodia do modelov ako je Fabia. Jedná sa o celoeurópsky trend a Škoda sa mu prirodzene nevyhne – predovšetkým preto nie, lebo záujem zákazníkov sa uberá smerom efektívnych a čistých benzínových agregátov.
Momentálne sa ako ideálna motorzácia pre Škodu Fabia javí trojvalcový benzínový motor s preplňovaním 1.0 TSI, ktorý je schopný napĺňať každodenné potreby svojich majiteľov.
Štvrtá generácia Fabie si však veľmi pravdepodobne bude musieť osvojiť aj hybridný, respektíve mild-hybridný pohon. V takomto prípade by sa preferencie zákazníkov napĺňali aj tak, pretože taký mild-hybridný pohon zasahuje do samotnej skúsenosti s riadením auta iba vo veľmi malej, prevažne nepostrehnuteľnej miere.
> Pripravovaná štvrtá generácia Škody Fabia má interné označenie SK27
Okrem základnej elektrifikácie pohonu sa očakáva, že Škoda Fabia IV príde aj s ponukou alternatívneho pohonu 1.0 TGI, ktorý umožní prepínanie medzi spaľovaním benzínu a stlačeného zemného plynu CNG. Tento pohon využívajú aj Kamiq a Scala, obe stojace na koncernovej platforme MQB A0.
Celkom základným motorom pre novú Fabiu by očakávane mohol byť litrový trojvalec bez preplňovania s maximálnym výkonom 59 kW.
Rovnako ako koncernoví súrodenci SEAT Ibiza a Volkswagen Polo ani nová Fabia pôvodne nemala ponúkať verziu kombi, čo bolo terčom kritiky. Novšie správy spoza opony však avizujú, že Fabia predsa len bude výnimkou a dočká sa aj vyhotovenia kombi. No, uvidíme…
Prinášame vám kompletný obsah januárového čísla časopisu auto motor a šport