Smutné správy! Volkswagen definitívne ukončí výrobu viacerých populárnych modelov

Posledné mesiace sme svedkami drastických zmien v automobilovom priemysle, ktoré otriasajú legendárnymi modelmi. Na našom webe sme vás už niekoľkokrát informovali o tom, že **osud populárneho zástupcu strednej triedy je stále nejasný.** S oznámením veľkého presunu výroby do bratislavskej fabriky a chystanou investíciou miliardy eur sme nadobudli dojem, že Volkswagen Passat sa dočká ďalšej generácie bez väčších… Prečítať celé
Vydané  Text: 
Posledné mesiace sme svedkami drastických zmien v automobilovom priemysle, ktoré otriasajú legendárnymi modelmi. Na našom webe sme vás už niekoľkokrát informovali o tom, že **osud populárneho zástupcu strednej triedy je stále nejasný.** S oznámením veľkého presunu výroby do bratislavskej fabriky a chystanou investíciou miliardy eur sme nadobudli dojem, že Volkswagen Passat sa dočká ďalšej generácie bez väčších zmien. Najnovšia správa od Automotive News Europe však uvádza, že došlo k rozhodnutiu ukončiť vývoj budúcej generácie Volkswagenu Passat v tradičnej karosárskej verzii sedan. **Podľa všetkého bude nová generácia dostupná výhradne ako kombi.** Týmto spôsobom chce koncern eliminovať vzájomnú kanibalizáciu medzi Škodou Superb a Passatom. Český zástupca totiž popularitou aj predajnými číslami konkuruje Passatu, pričom ponúka o málo lepšiu priestrannosť či variabilitu vďaka koncepcii liftbacku (otváranie batožinového priestoru so sklom).
**Passat sedan však nie je jedinou obeťou novej stratégie, koncom roka 2023 prídeme aj o krásny Arteon** v oboch karosárskych verziách. Počas jediného roka nás tak opustia až o tri modely strednej triedy, pričom legendárny Passat sa rozlúči po neuveriteľných 51 rokoch. V koncerne tak budú tradičnú strednú triedu reprezentovať už len Škoda Superb (liftback a kombi) a Passat Variant. Podľa všetkého chce Volkswagen upriamiť svoju pozornosť na **vývoj ďalších elektromobilov, prípadne SUV a crossoverov.** Je možné, že časom dostaneme náhradu za Passat v podobe elektromobilu, no pri súčasnom vývoji akumulátorov si nie sme istí, či výroba akumulátorového zástupcu na dlhé vzdialenosti je vôbec reálna. A keby aj bola, cenou rozhodne nepodlezie klasický naftový Passat s dojazdom cez tisíc kilometrov.




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!





Pokračujte na ďalší príspevok »