Elektrický „Passat“ mešká. Aj napriek tomu sa je na čo tešiť

Len tento týždeň obletela svet horúca novinka, ktorá hovorila o zavedení extrémne prísnych emisných noriem Euro 7 už do roku 2025. **S trochou nadsázky ju môžeme považovať za začiatok konca spaľovacích motorov.** Automobilky sa teda pripravujú na prechod na alternatívne pohony, no bohužiaľ koronakríza spôsobila nemalé omeškania. Takéto omeškanie sa dotklo aj pripravovaného auta vychádzajúceho z konceptu ID.Space… Prečítať celé
Vydané  Text: 
Len tento týždeň obletela svet horúca novinka, ktorá hovorila o zavedení extrémne prísnych emisných noriem Euro 7 už do roku 2025. **S trochou nadsázky ju môžeme považovať za začiatok konca spaľovacích motorov.** Automobilky sa teda pripravujú na prechod na alternatívne pohony, no bohužiaľ koronakríza spôsobila nemalé omeškania.
Takéto omeškanie sa dotklo aj pripravovaného auta vychádzajúceho z konceptu ID.Space Vzzion. Ten je niektorými fanúšikmi označovaný aj ako elektrický Passat. **Koncept, ktorý pokračuje v úspešnej expanzii modelov z rodiny ID. sa mal začať vyrábať už v roku 2021.** Bohužiaľ, podľa slov šéfa automobilky VW Ralfa Brandstättera, je už teraz ID.Space Vizzion dva roky pozadu. Jeho uvedenie na trh je aktuálne plánované až na rok 2023. Napriek tomu však za tým netreba nič hľadať.
Volkswagen nie je jediná automobilka, ktorá vzhľadom na aktuálnu situáciu mešká s uvádzaním áut na trh. Koncept, ktorý je interne označovaný aj ako „Aero B“ by mal byť postavený na vylepšenej platforme MEB. **Tá by mala ponúknuť dojazd slušných 700 kilometrov.** Vďaka veľmi dobrému koeficientu odporu vzduchu je už teraz testovací prototyp schopný na jedno nabitie prejsť až 550 km nameraných podľa cyklu WLTP.
O veľkom potenciále auta do budúcna svedčia aj slová Brandstättera. Auto totiž z hľadiska vnútorného priestoru prirovnal k Phaetonu. A to aj napriek tomu, že ponúka len o niečo väčšie rozmery ako Passat, Konkrétne pritom hovoríme o dĺžke 4,96 metra. Výškovo si oproti Passatu polepší o 5 centimetrov, no rázvorom náprav až o 16 centimetrov. **O tom, že bude väčšina miesta pre cestujúcich hovorí aj kapacita batožinového priestoru.** Tá by mala byť len 586 litrov čo je o 53 litrov menej ako má Passat.
Samotnú štúdiu ID.Space Vizzion pritom poháňa motor, ktorý má veľmi blízko realite. Ide o 205 kilowattový elektromotor s točivým momentom až 550 N.m. Ten by mal elektrickému „Passatu“ ponúknuť zrýchlenie z 0-100 km/h za slušných 5,4 sekundy. Bohužiaľ maximálna rýchlosť bude limitovaná na 175 kmh/h.
Vďaka unikátnemu riešeniu karosérie sa očakáva, že kombi vozy postavené na platforme MEB nebudú mať so svojej triede konkurenciu. **Bezkonkurenčné by mali byť z hľadiska ponuky vnútorného priestoru.** Presne preto nesie koncept označenie ID.Space Vizzion. Okrem priestrannej verzie konceptu, bol už skôr na autosalóne v Ženeve v roku 2018 prezentovaný aj prototyp ID.Vizzion. Ten by mal byť predzvesťou klasickej karosárskej verzie elektrického Passatu. Bohužiaľ, aj tento koncept sa oneskorí oproti pôvodnému plánu.




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!





Pokračujte na ďalší príspevok »