Čo poviete na úplne nový Renault Mégane GrandCoupé? A čo čakať od nového motora 1.0 TCe?

Renault Mégane GrandCoupé prešiel faceliftom, ktorý sa okrem estetiky dotkol aj technického vybavenia tohto krásneho sedanu.
Nový Renault Mégane GrandCoupe prináša plnú podporu novej emisnej normy Euro 6D FULL a estetické a funkčné vylepšenia, ktoré ho spravia ešte atraktívnejším v záplave modernizovaných konkurenčných modelov ostatných výrobcov. Namiesto revolúcie v dizajne však Mégane prichádza s triezvou evolúciou svojho východiskového vzhľadu, preto sa naďalej stretávame s vysoko estetickým sedanom. Po novom sú svetlomety štandardne vybavené osvetľovacou technikou LED Pure Vision (Full LED) s denným svietením v tvare štylizovaného písmena C. Vpredu sa nachádza nový nárazník a nová maska chladiča s chrómovými prvkami. Pre lepšiu aerodynamiku sú v prednej časti podbehov kolies vzduchové deflektory. Na stranách je nový Mégane GrandCoupé vylepšený novým dizajnom blatníkov a podsvietenými kľučkami dverí. Nový Mégane GrandCoupé je k dispozícii v siedmich farbách exteriéru, vrátane nového šedého laku Highland. K dispozícii sú aj nové kolesá s priemermi od 16 do 18 palcov, uvádza Renault. Interiér, podobne ako exteriér, využil koncept vylepšenia xistujúceho a ponechanie si toho dobrého. Priamo pred vodičom je virtuálny prístrojový panel s displejom s uhlopriečkou 10,2 palca, ktorý dokáže zobrazovať aj pokyny z navigácie. V závislosti od stupňa výbavy vozidla bude uprostred palubnej dosky rozmerný 9,3-palcový dotykový displej zobrazujúci prostredie systému Renault EASY LINK a tiež jazdných režimov MULTI-SENSE (Eco, Comfort, Sport a MySense – v závislosti od motora). Pre lepšiu ergonómiu sú ovládacie prvky asistentov riadenia zoskupené na volante a ovládacie prvky na stredovej konzole sú podľa slov automobilky prístupnejšie. Nový Mégane GrandCoupé obsahuje nové pomôcky pri riadení: * **Adaptívny tempomat** s funkciou Stop & Go udržuje pri určitej rýchlosti stály odstup za vozidlom idúcim vpredu a reguluje zrýchlenie a brzdenie vozidla. * **Systém aktívneho núdzového brzdenia je vylepšený o detekciu chodcov**. Maximalizuje bezpečnosť tým, že vodiča upozorní na nebezpečnú situáciu a pokiaľ ten nezareaguje, môže samovoľne zabrzdiť. * **Systém Rear Traffic Alert – upozornenie pred prichádzajúcimi vozidlami pri cúvaní** – rozpozná blížiace sa prekážky a upozorní vodiča pri cúvaní. Ďalej bola pre väčšie pohodlie v meste vylepšená funkcia parkovacej brzdy Auto-Hold, ktorá umožňuje vodičovi zostať stáť s uvoľnenou brzdou. Nový Mégane GrandCoupé aj naďalej obsahuje varovanie pred opustením jazdného pruhu, systém sledovania únavy vodiča a systém sledovania mŕtveho uhla. ### Motorizácie – už aj s litrovým benzínovým trojvalcom Nový Mégane GrandCoupé ponúka širšiu paleu motorov, všetky sú už kompatibilné s normou Euro 6D FULL. Z benzínových motorizácií je tu úplne nový motor s priamym vstrekovaním **1.0 TCe** vo verzii s max. výkonom 85 kW (114 k) s manuálnou prevodovkou, podľa automobilky je optimalizovaný pre zníženie spotreby paliva a emisií CO2. **Motor 1.3 TCe**, ktorý je vybavený filtrom pevných častíc, je aj naďalej k dispozícii vo verzii s max. výkonom 104 kW (140 k) so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou a sedemstupňovou dvojspojkovou automatickou prevodovkou EDC. **Naftový motor 1,5 Blue dCi** bude k dispozícii vo verzii s max. výkonom 86 kW (115 k) so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou a sedemstupňovou dvojspojkovou automatickou prevodovkou EDC). Nový Renault Mégane GrandCoupé sa začne predávať začiatkom roka 2021, vyrábať sa bude naďalej v Turecku. Očakávame, že cena modelov mierne stúpne, ale vozidlo si aj naďalej zachová svoj typický výborný pomer ceny, kvality a technickej vybavenosti.





Erik Stríž je slovenský motoristický novinár, bývalý šéfredaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Jeho autorské portfólio zahŕňa spravodajstvo, testy automobilov, motocyklov a úžitkových vozidiel a dopravnú poradňu. Zvýšenú pozornosť venoval legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti. Je tiež autorom dizajnu a loga webu Autoviny.sk

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na redakcia@imotormedia.sk