Osadiť „stopku“ a za rohom vyberať pokuty. Praktiky slovenských policajtov sú úbohé!

Na sociálnych sieťach existuje nespočetné množstvo dopravných skupín, kde motoristi pravidelne vyjadrujú nespokojnosť s postupom dopravnej či mestskej polície. Našej pozornosti tak nemohli uniknúť praktiky policajtov v metropole východu, kde **posledné mesiace „parazitujú“ na vodičoch, ktorí sa na ceste orientujú po pamäti.** Je úplne prirodzené, že domáci vodiči poznajú všetky križovatky a rýchlostné limity tam, kde sa… Prečítať celé
Vydané  Text: 

Na sociálnych sieťach existuje nespočetné množstvo dopravných skupín, kde motoristi pravidelne vyjadrujú nespokojnosť s postupom dopravnej či mestskej polície. Našej pozornosti tak nemohli uniknúť praktiky policajtov v metropole východu, kde **posledné mesiace „parazitujú“ na vodičoch, ktorí sa na ceste orientujú po pamäti.** Je úplne prirodzené, že domáci vodiči poznajú všetky križovatky a rýchlostné limity tam, kde sa pravidelne pohybujú a po čase si prítomnosť značiek prestanú všímať takmer úplne. Túto skutočnosť začali využívať policajti v Košiciach a začali umiestňovať nové dopravné značky na miesta, kde sa dopravné značenie roky nemenilo.
Policajti niekoľko metrov za značkou na Námestí osloboditeľov.
Prvú vlnu zmiešaných reakcií vyvolal vznik pešej zóny pri Námestí osloboditeľov. Tam došlo k osadeniu nevýraznej značky podľa vzoru IP 25a, ktorú domáci vodiči jednoducho prehliadli. **Pár metrov za značkou potom mestskí policajti s radosťou zastavovali vozidlá a udeľovali pokuty.** Diskutujúci sa sťažovali, že tesne po osadení chýbali značky upozorňujúce na zmenu organizácie dopravy. Niektorí obyvatelia zobrali situáciu do vlastných rúk a v reflexnej veste otáčali pred novou značkou autá, čím vodičom ušetrili nemalé peniaze. Obyvatelia tiež rozoberali význam vytvorenia 350 metrov dlhej pešej zóny, v ktorej sa nachádza hlavný dopravný uzol pre mestskú hromadnú dopravu. Pri hustej premávke autobusov a električiek stráca nová pešia zóna pre chodcov zmysel.
Nová značka a policajti, ktorí čakajú na nepozorných vodičov.
Pred niekoľkými dňami došlo k umiestneniu ďalšej novej značky s označením P6 – Stop, daj prednosť v jazde. Na danom mieste v rámci sídliska taktiež dlhodobo nedošlo k zmene organizácie dopravy, na ktorú neboli miestni obyvatelia upozornení. Informáciu o novej značke tak dostali vodiči až po zaplatení pokuty mestským policajtom, ktorí **stáli za zákrutou (priamo na funkčnej autobusovej zastávke) s cieľom „nachytať“ domácich.**
Bez ohľadu na to, čo si môžeme o správaní policajtov v týchto situáciách myslieť, **vodič motorového vozidla má povinnosť za každých okolností sledovať dopravné značenie na ceste.** Venujte preto zvýšenú pozornosť značkám aj v oblasti, kde sa pohybujete pravidelne. Aktuálne platná organizácia dopravy sa totiž časom zmeniť. **VIDEOTESTY AMŠ**




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!





Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.