Aktuality

NAŽIVO: Škoda Enyaq iV oficiálne predstavená! Pozrite si fotografie novej vlajkovej lode priamo z Prahy.

PRIEBEŽNE AKTUALIZOVANÉ O NOVÉ FOTOGRAFIE

  • Elektrický pohon: ENYAQ iV má úplne novú koncepciu pohonu a využíva možnosti modulárnej stavebnice elektromobility (MEB) koncernu Volkswagen. Jej základom je tzv. architektúra skateboardu, pri ktorej je akumulátorová batéria pohonu priestorovo úsporne uložená v podlahe karosérie. Dve kapacity batérie, štyri výkonové stupne od 132 do 225 kW, ako aj pohon zadných alebo všetkých kolies pokrývajú rozmanité požiadavky a podmienky využitia. S krátkym časom nabíjania a dojazdom do 510 kilometrov* v cykle WLTP je ENYAQ iV optimálnym spoločníkom na každý deň, povolená hmotnosť brzdeného prívesu je do 1 400 kilogramov (stúpanie 8 %), resp. 1 200 kilogramov (stúpanie 12 %).

  • Bezpečnosť: K novým asistenčným systémom patrí Asistovaná jazda 2.0 s rozšírenými funkciami, Parkovanie na diaľku a Trénované parkovanie.

  • Exteriér: Dizajn modelu ENYAQ iV je emocionálny, energický a dynamický. Elektrické SUV sa vyznačuje vyváženými proporciami a nanajvýš veľkorysými priestorovými pomermi v kabíne posádky. Vďaka tomu je kabína približne rovnako priestranná ako má ŠKODA KODIAQ, hoci má je ENYAQ iV kratšiu karosériu ako ŠKODA OCTAVIA. Markantnú prednú časť definuje veľká maska ŠKODA a svetlomety Matrix-LED. Na želanie môže prednú časť zvýrazniť osvetlená mriežka Crystal Face s animovanou funkciou osvetlenia Coming/Leaving Home. Zadné skupinové svetlá TOP LED obsahujú dynamické smerové svetlá a tiež majú animovanú funkciu Coming/Leaving Home..

  • Interiér: Namiesto klasických línií vybavenia interiér definujú nové dizajnové komplety, ktoré vytvárajú nové meradlá v oblasti pri stvárnenia interiéru. Dizajnéri materiálu ŠKODA navrhli každú ako vkusnú zostavu z prírodných, ekologicky spracovaných a recyklovaných materiálov. Individuálnu konfiguráciu vozidla uľahčuje nová štruktúra ponuky: tematické pakety a malý počet samostatných voliteľných prvkov sú prehľadné a dajú sa nakonfigurovať niekoľkými krokmi.

„Modelom ENYAQ iV sa začína nová éra značky ŠKODA. Je to náš prvý elektrický model skonštruovaný na báze modulárnej stavebnice elektromobility." - Thomas Schäfer, predseda predstavenstva ŠKODA AUTO.

  • Konektivita: Centrálny displej s uhlopriečkou 33 cm (13 palcov) je najväčší z doterajších modelov značky ŠKODA, vďaka novému systému infotainmentu je ENYAQ iV nepretržite online a vodič môže využívať inteligentné služby. Proces nabíjania batérie, ako aj predklimatizácia vozidla sa dajú pohodlne ovládať na diaľku pomocou aplikácie ŠKODA Connect App v smartfóne.

  • Simply Clever: Značka ŠKODA vyvinula špecifické prvky Simply Clever pre elektrické vozidlá, ako napríklad čistič nabíjacieho kábla, ochranný kryt na nabíjaciu zásuvku a priehradku na nabíjací kábel pod podlahou batožinového priestoru. Nová stredová konzola, prebiehajúca v dvoch úrovniach, poskytuje veľa odkladacích priestorov, poriadok pod dvojitou podlahou batožinového priestoru zabezpečuje inteligentný organizér. Klasická škrabka na ľad ŠKODA je umiestnená vo vnútri vozidla na dverách batožinového priestoru.

  • Nabíjanie: Karta MyŠKODA Powerpass zabezpečuje bezproblémové a jednoduché nabíjanie. S jedinou kartou umožňuje nabíjanie na väčšine nabíjacích staníc v Európskej únii. Okrem toho sa značka ŠKODA angažuje aj pri výstavbe siete rýchlonabíjacích staníc Ionity v celej Európe. Na individuálne nabíjanie v domácej garáži ponúka ŠKODA nástennú stanicu iV wallbox v dvoch vyhotoveniach. S rýchlonabíjacím káblom sa ŠKODA ENYAQ iV dá nabíjať na verejných rýchlonabíjacích staniciach.

Škoda Enyaq iV - TECHNICKÉ ÚDAJE

LIVESTREAM

Peter Orosz
Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!
Vždy som túžil pracovať s autami a tento sen sa mi splnil v tej najdokonalejšej podobe. A nevyužil som ho len na to, aby som sa mohol voziť po meste. Chcel som autám rozumieť a vedieť ich čo najlepšie ovládať. Tak som si ako prvé auto kúpil staré BMW 328i. Po rokoch úprav (auta aj šoféra :-) ) som s ním na Slovakia Ringu už naháňal oveľa novšie a silnejšie autá. Vždy ma fascinovala jazda na hrane a tak na okruhu trávim čo najviac času. Či už pre zábavu, alebo občas ako inštruktor. Autá nehodnotím len podľa infotainmentu a objemu kufra, ale najmä podľa charakteru, techniky a jazdných vlastností. Obľúbené autá? Toyota GT86, Mazda MX-5, BMW M3 a Porsche 911 GT3.

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie

Prvá jazda - Mazda MX-30 (foto: Ondrej Kroutil pre auto motor a šport, 2020)
Testy

Mazda MX-30: Naozaj ekologická

Keď už Mazda niečo spraví, môžete sa staviť, že to bude poriadne. Tento prístup zvolila aj pri svojom historicky prvom elektromobile. A k tomu, či ho potrebujete, zaujíma nezvyčajne úprimný postoj.