Žiadne zmenšovanie motora! Nová Kia Stinger je už na ceste s väčším výkonnejším štvorvalcom

Kia vylepšuje Stinger a prekvapivo zväčšuje objem i maximálny výkon motora T-GDi.
Vydané  Text: 
Kia Stinger nám ukázal, že juhokórejský výrobca má nielen vysoké ambície, predovšetkým praktický potenciál k tomu, aby vyhotovil športový model konkurujúci dovtedy etablovaným automobilom. V týchto dňoch a týždňoch značka Kia realizuje testovacie jazdy faceliftu modelu Stinger, ktorý má okrem estetických zmien priniesť aj technologické inovácie. V súčasnosti používaný dvojltrový motor 2.0 T-GDi s max. výkonom 180 kW nahradí až o jednu štvrtinu väčší variant 2.5 T-GDi, ktorý má dosahovať maximálny výkon až ~227 kW (304 k), čo je až o 59 konských síl viac ako súčasný variant. V ponuke predajcov by mal pritom aj naďalej zotrvať 3,3-litrový dvakrát preplňovaný šesťvalec 3.3 T-GDi Twin Turbo. Podľa magazínu CarBuzz by mal maximálny výkon tohto agregátu vzrásť z aktuálnych 269 kW (366 k) až na približne 278 kW (373 k). **Estetické vylepšenia budú očakávane skôr menej významné**, automobil si zachová svoj súčasný charakter. Pravdepodobne sa bude vylepšovať grafika predných a zadných svetlometov, nárazník a vzorovanie na maske chladiča, ktorý má v prípade Stingera typický tvar v súlade s dizajnovým konceptom „tigrí nos“. Zmeny v interiéri by mali byť podobné ako zvonka, teda skôr minoritné, vylepšenia očakávame predovšetkým v detailoch, eventuálne v grafickom a technologickom vyhotovení prístrojového panela a stredovej konzoly s infotainmentom. Podľa CarBuzz by sme mali vylepšenú Kiu Stinger spoznať už v blízkych týždňoch a v akej miere sa tieto novinky v motorizáciách premietnu aj v ponuke slovenskej Kie, zatiaľ nevieme. Dnes sa Stinger na Slovensku predáva od 37 900 eur, čím o viac ako desaťtisíc podlieza ceny v Severnej Amerike. Jedná sa o model so zadným pohonom alebo pohonom všetkých štyroch kolies, ktorý výrobca nazýva raz fastback, inokedy gran turismo, my si ho môžeme označiť aj ako športový liftback. K dispozícii sú benzínové motory i vznetový agregát, jedná sa o 2.0 T-GDi,, 3.3 T-GDi a naftový 2.2 CRDi. Za cenníkovo najnižšiu cenu si zadovážite práve dvojltrový benzínový variant s maximálnym výkonom veľmi solídnych 180 kW (245 k), pritom naftová verzia je drahšia a menej výkonná (147 kW / 200 k). Špičkovú verziu Stinger GT 4WD 3.2 T-GDi na Slovensku Kia predáva za 55 900 eur. Všetky verzie sú vybavené osemstupňovou automatickou prevodovkou.








Pokračujte na ďalší príspevok »



Servis

Štatistika porúch ADAC 2024: Ktoré jazdené autá sú najviac a najmenej spoľahlivé? Majú elektromobily menej porúch?

  • Ktorý jednoduchý komponent najčastejšie paralyzuje autá? Štatistika porúch od ADAC je analýza zahŕňajúca 156 modelových radov vozidiel.

     Nová štatistika poruchovosti ADAC ukazuje nielen to, ktoré autá sa v roku 2023 kazili najčastejšie, ale aj to, či sú skutočne elektromobily spoľahlivejšie. 
  • Rozhovor

    Milovník áut Craig Ramsay o autách, šoférovaní a hokeji: Ako si užil vlajkovú loď Škoda Superb?

  • Craig Ramsay, tréner našej hokejovej reprezentácie, mal ako jeden z prvých na Slovensku možnosť na týždeň otestovať úplne nový model Škoda Superb.

     V exkluzívnom rozhovore pre Škoda Storyboard prezradil, ako sa mu jazdilo, akým je šoférom, čo pre neho znamená svet áut a čo vlastne poháňa prvého muža našej hokejovej reprezentácie? Samozrejme, podelil sa aj o to, ako vidí šance na prípadný úspech jeho zverencov na blížiacich sa hokejových majstrovstvách sveta.