Nové kabriolety Mercedes Triedy E vedia rozpoznať, či držíte volant naozaj alebo iba blafujete

Modelová Trieda E od značky Mercedes-Benz sa dočkala modernizácie, ktorá sa dotkala aj kabrioletov. Vylepšovali sa predovšetkým predné partie vozidiel.
Vydané  Text: 
**Nový Mercedes-Benz Triedy E kabriolet v skratke:** **Estetika, technika a komfort** * Modernizáciou prešli najmä predné časti * už v základnom modeli sú svetlomety vybavené výlučne technológiou LED * elektrifikované motory v benzínovej a naftovej verzii s integrovaným štartovacím generátorom, ďalšia generácia asistenčných jazdných systémov a infotainment MBUX * na želanie môže byť kabriolet vybavený elektrickým systémom vetrolamu AIRCAP a vyhrievaním priestoru okolo hlavy AIRSCARF * Viacvrstvová štruktúra strechy s prepracovanou zvukovou izoláciou zabezpečuje aj teplotný komfort v každom ročnom období a znižuje hluk vetra aj jazdný hluk
* Pri všetkých verziách je súčasťou sériovej výbavy aj diamantová maska chladiča s vyhotovením v tvare písmena A * štyri nové farby laku: Strieborná high-tech, grafitová sivá metalíza, mohavská strieborná a patagónska červená (designo) * **adaptívne prispôsobenie sedadla** vodiča: po zadaní telesnej výšky do multimediálneho displeja alebo cez Mercedes me sa sedadlo automaticky nastaví do spravidla vhodnej polohy, ktorú si musí následne vodič už len doladiť. * sériovo sa dodávajú dve veľké obrazovky s rozmermi 10,25 palca/26 cm, ktoré sú zoradené vedľa seba, aby poskytovali suverénny širokouhlý vzhľad. Na želanie sa dodávajú dve obrazovky s rozmermi 12,3 palca/31,2 cm * Novinkou v kupé a kabriolete Triedy E je KOUČ ENERGIZING
**Bezpečnosť** * Nová Trieda E má k dispozícii najmodernejšiu generáciu asistenčných jazdných systémov * Rozpoznávanie zloženia rúk z volantu je teraz kapacitné. Ak systém rozpozná, že vodič nemá určitý čas ruky na volante, spustí sa postupnosť výstrah, ktorá pri pretrvávajúcej nečinnosti vodiča nakoniec aktivuje asistenta núdzového zastavenia * Trieda E sa sériovo dodáva s aktívnym asistentom brzdenia * balíky ochrana vozidla URBAN GUARD alebo balík ochrana vozidla URBAN GUARD Plus umožňujú v kombinácii s Mercedes me nepretržité monitorovanie zaparkovaného vozidla. Oba umožňujú v kombinácii s Mercedes me nepretržité monitorovanie zaparkovaného vozidla. URBAN GUARD zahŕňa poplašné zariadenie, ochranu proti odtiahnutiu s vizuálnym a akustickým varovaním pri rozpoznaní zmeny polohy vozidla, poplašnú sirénu, zabezpečenie interiéru (spustí sa pri pohybe v interiéri) či predvýbavu na rozpoznávanie krádeže a kolízie pri parkovaní. Ochrana vozidla URBAN GUARD Plus okrem toho ponúka funkciu lokalizácie ukradnutých vozidiel.
**Motory**

Prehľad modelov kupé v čase uvedenia na trh:

E 220 dE 220 d 4MATICE 400 d 4MATICE 200E 200 4MATICE 300E 450 4MATIC
Prevodovkaautomatická9G-TRONIC9G-TRONIC9G-TRONIC9G-TRONIC9G-TRONIC9G-TRONIC9G-TRONIC
MotorR4R4R6R4R4R4R6
Zdvihový objemcm ³1 9501 9502 9251 9911 9911 9912 999
VýkonkW/k143/194143/194250/340145/197145/197190/258270/367
pri 1/min3 8003 8003 600 – 4 4005 500 – 6 1005 500 – 6 1005 500 – 6 1005 500 – 6 100
Príd. výkon cez EQ BoostkW/kOct-14Oct-14Oct-1416/22
Max. krútiaci momentNm400400700320320370500
pri 1/min1 600 – 2 8001 600 – 2 8001 200 – 3 2001 650 – 4 0001 650 – 4 0001 650 – 4 0001 600 – 4000
Príd. krútiaci moment cez EQ Boost150150150250
Kombinovaná spotreba paliva [1]l/100 km5,0 – 4,75,6 – 5,26,5 – 6,27,0 – 7,67,4 – 7,07,2 – 6,78,5 – 8,0
Kombinované emisie CO ₂ [1]g/km131 – 123147 – 137172 – 165161 – 153169 – 159164 – 153195 – 184
Zrýchlenie z 0 na 100 km/hs7.47.67.67.76.45
Maximálna rýchlosťkm/h242239250237231250250


Prehľad kabrioletov Triedy E v čase uvedenia na trh:

E 220 dE 220 d 4MATICE 400 d 4MATICE 200E 200 4MATICE 300E 450 4MATIC
Prevodovkaautomatická9G-TRONIC9G-TRONIC9G-TRONIC9G-TRONIC9G-TRONIC9G-TRONIC9G-TRONIC
MotorR4R4R6R4R4R4R6
Zdvihový objemcm³1 9501 9502 9251 9911 9911 9912 999
VýkonkW/k143/194143/194250/340145/197145/197190/258270/367
pri 1/min3 8003 8003 600 – 4 4005 500 – 6 1005 500 – 6 1005 500 – 6 1005 500 – 6 100
Príd. výkon cez EQ BoostkW/kOct-14Oct-14Oct-1416/22
Max. krútiaci momentNm400400700320320370500
pri 1/min1 600 – 2 8001 600 – 2 8001 200 – 3 2001 650 – 4 0001 650 – 4 0001 650 – 4 0001 600 – 4 500
Príd. krútiaci moment cez EQ Boost150150150250
Kombinovaná spotreba paliva [1]l/100 km5,2 – 4,95,7 – 5,36,7 – 6,37,3 – 6,97,7 – 7,37,4 – 7,08,7 – 8,2
Kombinované emisie CO ₂ [1]g/km137 – 129150 – 140176 – 166167 – 157179 – 166169 – 160199 – 187
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h s7.77.97.986.65.2
Maximálna rýchlosťkm/h237234250234230250250
* Kupé a kabriolet Triedy E dorazia k európskym predajcom na jeseň 2020.

Inzercia

Inzercia

Inzercia

Inzercia




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »