Súčasná situácia robí automobilkám veľké škrty cez rozpočet. Kia kvôli tomu zvažuje pozastavenie výroby v troch juhokórejských závodoch. V pláne je aj pozastavenie výroby na Slovensku
[Nedávno sme avizovali, že Kia ako prvá obnovuje výrobu automobilov na Slovensku](https://www.autoviny.sk/novinky/120944/kedy-dojde-k-obnoveniu-vyroby-v-slovenskych-automobilkach-kia-tak-uz-urobila-takto-to-tam-vyzeralo), aj keď zatiaľ v obmedzenom režime. Ukazuje sa však, že situácia na trhu nepriaznivo ovplyvnila aj ich výrobu. V dôsledku výrazného poklesu odbytu preto zvažuje, že na istú dobu pozastaví výrobu vo svojich troch závodoch v Južnej Kórei a včera vyšla informácia, že sa výroba opäť pozastaví aj na Slovensku. Kia Motors Slovakia (KMS) [avizuje, že pozastaví výrobu](https://www.kia.sk/sk/clanok/pozastavujeme-vyrobu) automobilov v Tepličke nad Váhom z vážnych prevádzkových dôvodov od pondelka 20. apríla do štvrtka 23. apríla 2020. Pripomíname, že závod v Tepličke nad Váhom na Slovensku je jediným výrobným závodom značky v Európe.
Výrazný pokles exportu sa týka najmä Európy a USA, ktoré sú novým epicentrom nákazy COVID-19. Podľa agentúry Reuters vedenie spoločnosti Kia Motors už preto začalo jednať s odborovými zväzmi v Južnej Kórei.
Predmetom jednania je prerušenie výroby v troch juhokórejských závodoch od 23. do 29. apríla. Aktuálne jednania stále prebiehajú, preto ešte nie je známe, či odbory tento plán podporia.
Automobilka sa k situácii vyjadrila nasledovne: „Kia Motors v súčasnosti zvažuje prerušenie výroby v niektorých kórejských závodoch v reakcii na pokles globálneho dopytu spôsobeného COVID-19. Rozhodnutie však zatiaľ nebolo urobené.“
Agentúra Reuters uvádza vo svojich štatistikách prepad exportu za prvých 10 aprílových dní v medziročnom porovnaní o 18,6 %. Z toho export vozidiel v danom období ukázal pokles o 7,1 % a export automobilových komponentov až o 31,8 %.
Podobné úvahy má aj druhá juhokórejská automobilka Hyundai, pod ktorú patrí aj Kia. Tá v období od 13. do 17. apríla pozastavila výrobnú linku modelu Tucson v meste Ulsan. Okrem Južnej Kórei a Číny pristúpili obidve juhokórejské automobilky k pozastaveniu výroby takmer vo všetkých svojich závodoch.
Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk
Rolls-Royce bola vždy značka luxusu, dnes nové modely stoja od 200-tisíc eur vyššie, pričom za špeciálne vyrobené exempláre sa platia desiatky miliónov.
Ktorý jednoduchý komponent najčastejšie paralyzuje autá? Štatistika porúch od ADAC je analýza zahŕňajúca 156 modelových radov vozidiel.
Nová štatistika poruchovosti ADAC ukazuje nielen to, ktoré autá sa v roku 2023 kazili najčastejšie, ale aj to, či sú skutočne elektromobily spoľahlivejšie.
Craig Ramsay, tréner našej hokejovej reprezentácie, mal ako jeden z prvých na Slovensku možnosť na týždeň otestovať úplne nový model Škoda Superb.
V exkluzívnom rozhovore pre Škoda Storyboard prezradil, ako sa mu jazdilo, akým je šoférom, čo pre neho znamená svet áut a čo vlastne poháňa prvého muža našej hokejovej reprezentácie? Samozrejme, podelil sa aj o to, ako vidí šance na prípadný úspech jeho zverencov na blížiacich sa hokejových majstrovstvách sveta.
Nanosenzory, inteligentné ovládače Smart Dials a početné historické prvenstvá. Nová generácia vozidiel Škoda Superb Combi je ako zhmotnený recept na dokonalé auto.
Skupina Hedin Mobility Group je jedným z najväčších európskych predajcov vozidiel. Sieť predajcov skupiny sa rozprestiera v 12 krajinách, zahŕňa viac ako 330 prevádzok a zastupuje viac ako 40 značiek vozidiel.
Doteraz každá krajina pôsobila pod miestnymi značkami, ale v roku 2024 sa všetky prevádzky zjednotia pod spoločnú značku Hedin Automotive.