Ruské ceny SUV kupé Renault Arkana našinca posadia na stoličku! Prečo výrobca povedal Európe nie?

Čo sa stalo s krásnym SUV kupé Renault Arkana?
Vydané  Text: 
Renault Arkana je kompaktné SUV s profilom v štýle kupé, ktoré zaujalo aj našu pozornosť[ ešte pred dvomi rokmi](https://www.autoviny.sk/novinky/118559/suv-kupe-renault-arkana-sa-pusta-do-bitky-s-bmw-aj-mercedesom-s-velkym-ale). Odvtedy sme o ňom ale nepočuli, pretože ambície automobilky neboli dosť vysoké, aby sa automobil podarilo dostať na európsky trh. Vo svojej tlačovej správe výrobca vtedy uviedol veľmi explicitne, že model v Európe nechce: „There are no plans for the model to be sold in Europe.“ Automobilka Renault nepatrí medzi prémiových výrobcov, ale poslednými modelmi Talisman, Espace a Koleos dokazuje, že čo sa týka kvality spracovania interiéru, jazdných vlastností a dizajnu, dokáže konkurovať aj Nemcom. Samozrejme, môžeme špekulovať o kvalite materiálov konštrukcie, odolnosti, kvalite spojov a mnohom ďalšom, čo líši bežných od prémiových výrobcov tiež. **(POKRAČOVANIE POD VIDEOM)**
AMŠ NA YOUTUBE


Pokiaľ sa však jedná o samotný segment SUV-kupé, tam by Arkana mohla zatriasť aj predajmi prémiovej triedy, pretože tá ponúka podobne pekné vozidlá, ale s výrazne vyššou cenou.
**Čo sa teda medzičasom stalo s Renault Arkana?** Na ruskom trhu sa predáva za peniaze, ktoré našinca určite rozhodia. Východiskový model [začína na sume 1 045 000 rubľov](https://www.renault.ru/vehicles/range/arkana/showroom.html), v prepočte 12 458 eur! Za SUV a ešte k tomu za SUV-kupé to je cena, ktorá priam šokuje, no na ruské pomery sa jedná o primerané peniaze.
Jeden z najlepších viariantov, **ARKANA Prime** s pohonom 4×4, 1,3-litrovým motorom a prevodovkou CVT, stojí 1 555 000 rubľov, v prepočte 18 549 eur. Nepochybujeme o tom, že keby sa model objavil v ponuke slovenského predajcu s podobnými cenami, dokázal by významným spôsobom podporiť trhový podiel značky Renault u nás. Dôvody, pre ktoré sa Renault rozhodol model ponúknuť iba ruskému trhu, na ktorom má už dnes tretinový podiel, nám ostávajú zahalené rúškom tajomstva.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »