Ruské ceny SUV kupé Renault Arkana našinca posadia na stoličku! Prečo výrobca povedal Európe nie?

Čo sa stalo s krásnym SUV kupé Renault Arkana?
Vydané  Text: 
Renault Arkana je kompaktné SUV s profilom v štýle kupé, ktoré zaujalo aj našu pozornosť[ ešte pred dvomi rokmi](https://www.autoviny.sk/novinky/118559/suv-kupe-renault-arkana-sa-pusta-do-bitky-s-bmw-aj-mercedesom-s-velkym-ale). Odvtedy sme o ňom ale nepočuli, pretože ambície automobilky neboli dosť vysoké, aby sa automobil podarilo dostať na európsky trh. Vo svojej tlačovej správe výrobca vtedy uviedol veľmi explicitne, že model v Európe nechce: „There are no plans for the model to be sold in Europe.“ Automobilka Renault nepatrí medzi prémiových výrobcov, ale poslednými modelmi Talisman, Espace a Koleos dokazuje, že čo sa týka kvality spracovania interiéru, jazdných vlastností a dizajnu, dokáže konkurovať aj Nemcom. Samozrejme, môžeme špekulovať o kvalite materiálov konštrukcie, odolnosti, kvalite spojov a mnohom ďalšom, čo líši bežných od prémiových výrobcov tiež. **(POKRAČOVANIE POD VIDEOM)**
AMŠ NA YOUTUBE


Pokiaľ sa však jedná o samotný segment SUV-kupé, tam by Arkana mohla zatriasť aj predajmi prémiovej triedy, pretože tá ponúka podobne pekné vozidlá, ale s výrazne vyššou cenou.
**Čo sa teda medzičasom stalo s Renault Arkana?** Na ruskom trhu sa predáva za peniaze, ktoré našinca určite rozhodia. Východiskový model [začína na sume 1 045 000 rubľov](https://www.renault.ru/vehicles/range/arkana/showroom.html), v prepočte 12 458 eur! Za SUV a ešte k tomu za SUV-kupé to je cena, ktorá priam šokuje, no na ruské pomery sa jedná o primerané peniaze.
Jeden z najlepších viariantov, **ARKANA Prime** s pohonom 4×4, 1,3-litrovým motorom a prevodovkou CVT, stojí 1 555 000 rubľov, v prepočte 18 549 eur. Nepochybujeme o tom, že keby sa model objavil v ponuke slovenského predajcu s podobnými cenami, dokázal by významným spôsobom podporiť trhový podiel značky Renault u nás. Dôvody, pre ktoré sa Renault rozhodol model ponúknuť iba ruskému trhu, na ktorom má už dnes tretinový podiel, nám ostávajú zahalené rúškom tajomstva.





Erik Stríž je slovenský motoristický novinár, bývalý šéfredaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Jeho autorské portfólio zahŕňa spravodajstvo, testy automobilov, motocyklov a úžitkových vozidiel a dopravnú poradňu. Zvýšenú pozornosť venoval legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti. Je tiež autorom dizajnu a loga webu Autoviny.sk

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na redakcia@imotormedia.sk