O tom, ako a prečo sa rozplynul sen o zrušení diaľničných známok

Názory na bezplatné diaľničné známky sa líšia. Pre niekoho je to čistý populizmus, pre iných sociálna výhoda, ktorá ušetrí ľuďom peniaze.
Vydané  Text: 
Na mimoriadnom rokovaní vlády v stredu 26.2.2020, teda tri dni pred voľbami, vláda napokon stiahla návrh na zrušenie diaľničných známok. Stalo sa tak po opakovanom hlasovaní poslancov parlamentu, ktorí v skrátenom legislatívnom konaní neodhlasovali návrh a vláda týmto krokom uzavrela daný návrh jeho zamietnutím. Rozhodnutiu stiahnuť návrh predchádzala schôdza v utorok 25.2., kedy bolo hlasovanie neúspešné a predseda NR SR Andrej Danko uviedol, že prerokuje s premiérom Petrom Pellegrinim možnosť stiahnutia tohto návrhu. Na poslednom hlasovaní o bezplatných diaľničných známkach bolo prítomných 74 poslancov, pričom proti hlasovali poslanci ĽSNS, poslanci z klubov Smer-SD a SNS sa zdržali a poslanci za Most-Híd, OĽaNO, Sme rodina a väčšina nezaradených poslancov sa ani nezaprezentovali. Po viacerých hlasovaniach sa v pléne nezaprezentovalo dostatok poslancov na to, aby bolo hlasovanie uznášaniaschopné. K návrhu zákona sa mohla vyjadriť aj verejnosť, keďže predseda NR SR a SNS Andrej Danko, rovnako ako predseda OĽaNO, pár dní pred hlasovaním zverejnili na sociálnej sieti výzvu ľuďom, aby sa vyjadrili, čo si o bezplatných diaľničných známkach myslia. Z hlasovania ľudí sa ukázalo, že občania nemajú pre tento návrh pochopenie a vnímajú ho skôr negatívne. V platnosti teda naďalej zostávajú diaľničné známky ako sme ich mali doteraz, s najnovšou 365-dňovou známkou, ktorá tým pádom nikomu neprepadne skôr. Sen o zrušení diaľničných známok sa teda rozplynul a prvé správy o tom, že Slovensko definitívne zruší povinnosť úhrady za používanie diaľníc pre vozidlá do 3,5 tony, sa ukázali ako súčasť predvolebnej kampane.

Tisíce motoristov zúria: Prichádzajú im takmer trojročné pokuty po 150 eur za prejazd krátkym úsekom diaľnice

Možno by ste mali obálku s nepríjemnými správami očakávať aj vy. Stačilo, ak ste v roku 2017 prehliadli značku pri bratislavskom nákupnom centre Bory Mall.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



LÁSKA NA PRVÝ AJ DRUHÝ POHĽAD

Ideálne vyváženie hodnoty a ceny / Dlhodobý test Kia Ceed 1.5 T-GDi 6MT Sport

  • Neverte im, keď tvrdia, že potrebujete prémiové auto, aby ste si splnili sny. Každému záleží na cene, nenechajte sa preto zahanbiť tým, že cielene hľadáte nové auto s najlepším balansom ceny, hodnoty, techniky a estetiky.

     Kia Ceed je stálicou, ktorá je overená, obľúbená a vytrvalo na poprednej pozícii, pokiaľ ide o ponúkanú výbavu vzhľadom na cenu - dokonca aj v stupni výbavy s názvom Sport. Foto: Juraj Hrivnák
  • Výpadok Slovensko.sk

    Portál Slovensko.sk má problém, elektronicky so štátom cez Chrome a Edge nevybavíte nič. Návod, ako to obísť

  • Kto chcel využiť týždeň so sviatkom na to, aby si vybavil záležitosti, ktoré od neho vyžaduje štát, má smolu. Portál Slovensko.sk naďalej trápia výpadky pre najčastejšie používané prehliadače internetu.

     Riešenie spočíva v nainštalovaní alternatívnych prehliadačov Opera alebo Firefox. 
  • Slovensko

    Vyvlastňovanie je štandardný inštitút, ktorý spomína aj ústava, tvrdí rezort dopravy pri zákone o strategických investíciách

  • V priebehu apríla rezort dopravy vykonal kroky, ktoré povedú k rýchlejšej a bezpečnejšej preprave nielen na východe Slovenska.

     Parlament schválil zákon o strategických investíciách a na rozvoj verejnej dopravy v regiónoch sa vyčlenilo 350 miliónov eur. Sporným miestom má byť ľahšie dostupné vyvlastňovanie.