Vodíkové palivové články od Toyoty zvládajú poháňať aj celú loď. Video ako dôkaz

Vodíková loď Energy Observer je plavidlo budúcnosti, ktoré kombinuje obnoviteľné energie a systém produkujúci vodík z morskej vody bez uhlíkových emisií. Už tretí rok sa plaví okolo zemegule. Toyota sa v projekte tohto katamaránu angažuje už od začiatku. Teraz novo vyvinula špeciálnu sústavu palivových ̌článkov̊ pre ďalšiu plavbu.
Vydané  Text: 
Novú sústavu palivových článkov vyvinulo Európske technické centrum Toyota s využitím súčastí, ktoré sa najprv predstavili v sedane Toyota Mirai a potom boli zasadené do kompaktného modulu vhodného na použitie v námornom plavidle. Ponúkne vyšší výkon, efektivitu a spoľahlivosť potrebnú na tohtoročné prekonanie Atlantiku a Pacifiku. Katamarán Energy Observer je praktickou ukážkou prechodu k ekologickým zdrojom energie. Cieľom misie je ukázať nové riešenie na ochranu životného prostredia. **Na vodík jazdia už aj autobusy a nákladné autá** Okrem vozidla Toyota Mirai začína systém palivových článkov fungovať aj v autobusoch a nákladných autách. Vodík urýchli odbúravanie uhlíka z energetiky, pričom všeobecné prijatie tejto technológie sa môže zrýchliť vďaka stavebnicovému riešeniu systému palivových článkov Toyota, ktoré má potenciál nasadenia v širokom spektre aplikácií. „Po troch rokoch a takmer 20-tisíc námorných míľach v rámci vývoja je už systém dodávky a ukladania energie pre Energy Observer veľmi spoľahlivý, takže sa už tešíme na ďalší krok tohto projektu: pripraviť spoľahlivý a cenovo dostupný systém tak, aby bol k dispozícii pre našu námornú komunitu. Sme presvedčení o tom, že systém palivových článkov Toyota je na tieto účely dokonalou voľbou. Vyrábajú sa v priemyselných podmienkach, hospodárne a bezpečne,“ hovorí Victorien Erussard, kapitán Energy Observer a zároveň tvorca celej myšlienky tohto plavidla. Toto spojenie ukazuje široké využitie technológie palivových článkov Toyota v najrôznejších oblastiach. Koncom minulého roka sa modul s palivovými článkami podrobil skúškam v úlohe pohonu katamaránu pri plavbe v lodenici. V súčasnosti prebieha záverečné testovanie na mori pri plnom výkone a na polovicu februára je potom naplánovaný štart katamaránu Energy Observer na Tour 2020. „Projekt ukazuje, že technológiu palivových článkov Toyota možno využiť v ľubovoľnom prostredí a tiež ju rozšíriť v rámci mnohých ďalších obchodných príležitostí. Posilňuje našu víziu vodíkovej spoločnosti,“ hovorí Johan Van Zyl, prezident a generálny riaditeľ spoločnosti Toyota Motor Europe.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



LÁSKA NA PRVÝ AJ DRUHÝ POHĽAD

Ideálne vyváženie hodnoty a ceny / Dlhodobý test Kia Ceed 1.5 T-GDi 6MT Sport

  • Neverte im, keď tvrdia, že potrebujete prémiové auto, aby ste si splnili sny. Každému záleží na cene, nenechajte sa preto zahanbiť tým, že cielene hľadáte nové auto s najlepším balansom ceny, hodnoty, techniky a estetiky.

     Kia Ceed je stálicou, ktorá je overená, obľúbená a vytrvalo na poprednej pozícii, pokiaľ ide o ponúkanú výbavu vzhľadom na cenu - dokonca aj v stupni výbavy s názvom Sport. Foto: Juraj Hrivnák
  • Výpadok Slovensko.sk

    Portál Slovensko.sk má problém, elektronicky so štátom cez Chrome a Edge nevybavíte nič. Návod, ako to obísť

  • Kto chcel využiť týždeň so sviatkom na to, aby si vybavil záležitosti, ktoré od neho vyžaduje štát, má smolu. Portál Slovensko.sk naďalej trápia výpadky pre najčastejšie používané prehliadače internetu.

     Riešenie spočíva v nainštalovaní alternatívnych prehliadačov Opera alebo Firefox. 
  • Slovensko

    Vyvlastňovanie je štandardný inštitút, ktorý spomína aj ústava, tvrdí rezort dopravy pri zákone o strategických investíciách

  • V priebehu apríla rezort dopravy vykonal kroky, ktoré povedú k rýchlejšej a bezpečnejšej preprave nielen na východe Slovenska.

     Parlament schválil zákon o strategických investíciách a na rozvoj verejnej dopravy v regiónoch sa vyčlenilo 350 miliónov eur. Sporným miestom má byť ľahšie dostupné vyvlastňovanie.
  • Dopravná poradňa

    Môžem sa otočiť v takejto križovatke, keď sú smery rozdelené ostrovčekom? Dopravné predpisy o otáčaní sa v križovatke

  • V niektorých križovatkách sa otáčať môžete, v iných zasa nie. Záleží aj na dopravných značkách, hoci explicitne nemusí byť otáčanie dovolené.

     Pripravili sme prehľadný súhrn aktuálnych pravidiel, ktoré sa týkajú otáčania sa v križovatke.