Nový SEAT Leon vstúpil do štvrtej generácie, prekvapil všetkých a všetkým

Kombi a hatchback, obe na konvenčný pohon, ale aj ako mild-hybrid a plug-in hybrid. Interiér podobajúci sa na prémiové modely koncernu a vizuálna identita prebratá z veľkého SUV Tarraco – to je nový SEAT Leon.
Vydané  Text: 
Od chvíle, ako výrobca ukázal a potom spustil predaj esúvečka [Tarraco](https://www.autoviny.sk/novinky/120153/spanielsko-nemecky-seat-tarraco-vo-verzii-fr-phev), všetkým bolo očividné, že práve toto je dizajnový smer, ktorým sa bude značka uberať. Potom prišla [CUPRA Formentor](https://www.autoviny.sk/novinky/119310/cupra-predstavuje-najkrajsie-suv-tohto-roka-pod-kapotou-skryva-viacero-prekvapeni) využívajúca práve motívy z Tarraca a bolo to prakticky potvrdené. Síce kvôli tomu predčasne zostarol vzhľad vtedajšieho SEAT Leon (a teda aj Ibizy Arony a Atecy), dnes sa však môžeme pozrieť na úplne nový Leon s dizajnovými prvkami prebratými práve z Tarraca. A nesmierne mu to svedčí. Čo si však Leon zachoval, je svetelný podpis z LED pásov denného svietenia.
> Nový Leon je prvým úplne digitálne prepojeným vozidlom značky. Španielsky automobilový výrobca investoval údajne miliardy eur, aby vytvoril automobil s efektívnejšími motormi, vyššou úrovňou digitálnej konektivity, najmodernejšími asistenčnými systémami, vysokou dynamikou a atraktívnym vzhľadom. Nový SEAT Leon sa predviedol ako **hatchback** a ako **kombi** s názvom **Sportstourer**. Trojdverový variant k dispozícii nie je a zdá sa, že ani nebude. Obe vozidlá sú spredu na nerozoznanie, až pohľad na profil a zadné partie prezrádza, že kombi ponúkne obrovský batožinový priestor. Zatiaľ, čo hatchback má vzadu 380 litrov (teda ako 3. generácia), kombi narástlo o 30 litrov na finálnych 617 litrov. Po sklopení zadného radu sedadiel sa sprístupní nákladný priestor s kapacitou, ktorú zatiaľ výrobca neupresnil, ale odhadujeme ju na 1 600 až 1 700 litrov. Štvrtá generácia SEAT Leon stojí na modernej podvozkovej platforme MQB Evo, ktorá umožnila nárast dôležitých rozmerov, upravený dizajn sa však podpísal aj na skrátení vonkajšej šírky a zmenšení výšky: **hatchback** je dlhý 4 368 mm (+86mm), široký 1 800 mm (-16mm) a vysoký 1 456 mm (-3mm). Rázvor kolies sa predĺžil o 50 mm na finálnych 2 686 mm. **kombi** je dlhé 4 642 mm (+86mm), široké 1 800 mm (-16mm) a vysoký 1 448 mm (-3mm). Rázvor kolies sa predĺžil o 50 mm na finálnych 2 686 mm. Aerodynamika sa v prípade oboch karosárskych verzií zlepšila o 8 percent, čo je priamy dôsledok upraveného dizajnu predných partií.
Zväčšenie vnútorného priestoru sa týka nielen kufra, ale aj priestoru pre pasažierov a vodiča. Vodič a spolujazdec majú k dispozícii široký interiér s robustnou stredovou konzolou, aká bola ešte pred niekoľkými rokmi iba v esúvečkach. Dnes sa pohodlne vojde aj do hatchbacku, navyše s elegantnou shift-by-wire prevodovkou [ako v novej Octavii](https://www.autoviny.sk/novinky/120338/skoda-octavia-oficialne-predstavena-pozrite-si-velku-fotogaleriu-technicke-parametre-a-nase-prve-dojmy), ktorá úplne ruší konvenčnú páku automatickej prevodovky. Naďalej ale Leon ponúkne konfiguráciu s manuálnou prevodovkou. Uprostred palubovky je umiestnený maximálne 10-palcový displej **s novým informačným a multimediálnym systémom** a pred novým volantom má vyobrazená verzia Leonu digitálny kokpit s uhlopriečkou displeja 10,25 palca.
Priaznivcov poctivých mechanických ovládačov klimatizácie ale nepoteší, že nový Leon stavil na senzorické tlačidlá bez mechanickej odozvy a klimatizácia v najvyššej výbave sa tak ovláda iba jemnými dotykmi – podľa nášho názoru sú klasické otočné ovládače stále praktickejšie a bezpečnejšie. To, akú konzolu s ovládačmi klimatizácie v Leone dostanete, bude súvisieť aj s ostatnou výbavou. Nový Leon bude v predaji v stupňoch výbavy Reference, Style, Xcellence a FR, pričom práve FR je tým najlepšie vybaveným variantom. V tejto výbave dostane aj Full LED svetlomety, 17-palcové disky kolies s príznačným dizajnom či vylepšený vizuál masky chladiča. Mnohé z estetických doplnkov nájdete už vo výbave Xcellence. ### Fotogaléria: SEAT Leon Sportstourer kombi 2021 [GALLERY id=30439] ### Nový SEAT Leon – motorizácie Štvrtá generácia SEAT Leon bude v predaji s pohonom na benzín (TSI), naftu (TDI), ako mild-hybrid (eTSI, elektrina+benzín), plug-in hybrid (eHybrid, elektrina+benzín) a tiež ako hybrid spaľujúci benzín a CNG (TGI). Základnou motorizáciou je známy **trojvalec 1.0 TSI** s max. výkonom 66 kW a jeho silnejší variant s max. výkonom 81 kW. Tieto motory sa v Leone objavú vôbec prvýkrát. Nasleduje väčší **1,5-litrový štvorvalec TSI** s max. výkonmi 96 kW a 110 kW. Oba motory (1.0 aj 1.5) pracujú v Millerovom cykle s variabilnou geometriou, pričom umožňuje dosahovať až o 10 percent vyššiu účinnosť. V prípade štvorvalca je dispozícii aj technológia Active Cylinder Management, teda vypínanie valca počas plynulej jazdy bez zaťaženia. **Najvýkonnejším benzínovým motorom bude 2.0 TSI** s max. výkonom 140 kW konfigurovateľný s dvojspojkovou prevodovkou DSG. Naftové motory budú vychádzať z agregátu **2.0 TDI v dvoch naladeniach**: max. 85 kW a 110 kW. Leon Sportstourer bude k dispozícii a s pohonom všetkých kolies 4Drive a automatickou prevodovkou DSG. Variant na CNG bude využívať motor **1.5 TGI** s max. výkonom 96 kW a v predaji sa tiež objavia mild-hybridné verzie eTSI konfigurovateľné s motormi 1.0 TSI 81 kW a 1.5 TSI 110 kW. 48-voltová sieť sa postará o zníženie spotreby benzínu. Avizovaná **plug-in hybridná verzia** ponúkne elektrický dojazd na úrovni 60 km a bude kombinovať akumulátor s max. kapacitou 13 kWh, benzínový motor 1.4 TSI s max. výkonom 150kW a 6-stupňovú automatickú prevodovku DSG. Plug-in hybrid bude v predaji ako hatchback i kombi. ### Nový SEAT Leon – cena Ceny nového SEAT Leon hatchback a kombi zatiaľ neboli upresnené. Novinka zamieri do predaja koncom tohto roka alebo začiatkom roka 2021. Novinka príde do predaja v priebehu tohto roka, správy hovoria o príchode prvých verzií na konci marca. Nový SEAT Leon bol navrhnutý a vyvinutý v Barcelone, kde sa v závode Martorell aj bude vyrábať.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



LÁSKA NA PRVÝ AJ DRUHÝ POHĽAD

Ideálne vyváženie hodnoty a ceny / Dlhodobý test Kia Ceed 1.5 T-GDi 6MT Sport

  • Neverte im, keď tvrdia, že potrebujete prémiové auto, aby ste si splnili sny. Každému záleží na cene, nenechajte sa preto zahanbiť tým, že cielene hľadáte nové auto s najlepším balansom ceny, hodnoty, techniky a estetiky.

     Kia Ceed je stálicou, ktorá je overená, obľúbená a vytrvalo na poprednej pozícii, pokiaľ ide o ponúkanú výbavu vzhľadom na cenu - dokonca aj v stupni výbavy s názvom Sport. Foto: Juraj Hrivnák
  • Výpadok Slovensko.sk

    Portál Slovensko.sk má problém, elektronicky so štátom cez Chrome a Edge nevybavíte nič. Návod, ako to obísť

  • Kto chcel využiť týždeň so sviatkom na to, aby si vybavil záležitosti, ktoré od neho vyžaduje štát, má smolu. Portál Slovensko.sk naďalej trápia výpadky pre najčastejšie používané prehliadače internetu.

     Riešenie spočíva v nainštalovaní alternatívnych prehliadačov Opera alebo Firefox. 
  • Slovensko

    Vyvlastňovanie je štandardný inštitút, ktorý spomína aj ústava, tvrdí rezort dopravy pri zákone o strategických investíciách

  • V priebehu apríla rezort dopravy vykonal kroky, ktoré povedú k rýchlejšej a bezpečnejšej preprave nielen na východe Slovenska.

     Parlament schválil zákon o strategických investíciách a na rozvoj verejnej dopravy v regiónoch sa vyčlenilo 350 miliónov eur. Sporným miestom má byť ľahšie dostupné vyvlastňovanie.