Za nový Golf v nafte s automatom zaplatíte minimálne 28-tisíc eur, najlacnejší variant však cenou tiež nepoteší

Predpredaj nového VW Golf bol spustený už minulý týždeň a v rovnakom čase bol zverejnený aj cenník nového Golfu. Zdá sa, že nikoho veľmi nepotešil.
Vydané  Text: 

Volkswagen ešte minulý týždeň spustil predpredaj Golfu ôsmej generácie. Spolu s ním autorizovaný predajca pre slovenský trh odhalil aj stupne výbavy a jednotlivé motorizácie. ### Nový Golf: Cena a cenník Nový Volkswagen Golf sa v slovenskom konfigurátore vyskytuje s cenou od 20 670 eur za verziu Life s benzínovým motorom, za verziu Style s rovnakým motorom vo výkonnejšom naladení zaplatíte už 22 620 eur. V zverejnenom cenníku však figuruje aj verzia s 1.0 TSI za 19 850 €, tá bude k dispozícii od marca 2020. Najdrahšou verziou nového Golfu je Golf 2.0 TDI DSG so 7-stupňovou automatickou prevodovkou za 28 000 eur.
### Nový Golf : Stupne výbavy Nový Golf má zmenené línie vybavenia. Základ tvorí verzia bez označenia („Golf“). Nad ňou sú „Life“ a špičková línia má označenie „Style“. V roku 2020 pribudne aj športová línia „R-Line“. „**Golf**“ – základná verzia: Už základná línia „Golf“ zahŕňa napríklad funkciu Car2X, asistenta zachovania jazdného pruhu „Lane Assist“, asistenčný systém na monitorovanie premávky pred vozidlom „Front Assist“ (s funkciou núdzového brzdenia City Brake a rozoznávaním chodcov a cyklistov Pedestrian and Cyclist Recognition), digitálny združený prístroj Active Info Display s uhlopriečkou 26 cm, rádio „Composition“ s farebným dotykovým displejom 21 cm a mobilnými online službami We Connect Plus predplatenými na 3 roky, rozhranie Bluetooth, multifunkčný volant, štartovanie tlačidlom „Keyless Go“, automatickú klimatizáciu „Air Care Climatronic“, ako aj LED reflektory a LED zadné skupinové svetlá. „**Life**“ – prvý stupeň individualizácie: Línia „Life“ má oproti základnej verzii navyše 16-palcové disky z ľahkej zliatiny, adaptívny tempomat ACC (do 210 km/h), parkovacie senzory vpredu a vzadu, bezdrôtové nabíjanie smartfónu, App-Connect na integráciu smartfónu, ambientné farebné osvetlenie interiéru, kožený multifunkčný volant a radiacu páku, ako aj rozličné funkčné a dekoračné prvky. „**Style**“ – maximálny komfort: Špičková línia „Style“ má navyše oproti „Life“ napríklad asistenta pre jazdu v dopravnej zápche, reflektory LED Plus s prisvetľovaním zákrut, automatickú 3-zónovú klimatizáciu „Air Care Climatronic“, ergonomické predné sedadlá ergoActive – u vodiča s elektrickým nastavovaním a pamäťou, 17-palcové disky z ľahkej zliatiny a ďalšie prvky. **Prvky high-tech**: Ponuka príplatkového vybavenia pre nový Golf obsahuje rozličné prvky high-tech ako napríklad adaptívne reflektory IQ. Light (LED Matrix), Head-up displej, navigačný systém „Discover Pro“ alebo ozvučovací systém Harman/Kardon.
### Nový Golf: Motorizácie V úvodnej fáze uvádzania na trh budú pre nový Golf na výber štyri štvorvalcové motory, **dva benzínové TSI a dva naftové TDI**, ktoré spĺňajú najprísnejšie emisné normy. Benzínový motor 1.5 TSI je k dispozícii v dvoch výkonových verziách s **96 kW (130 k)** a **110 kW (150 k)**. Obidve sú pre zníženie spotreby vybavené vypínaním valcov pri čiastočnom zaťažení ACT a filtrom pevných častíc pre splnenie najprísnejších emisných noriem. **Turbodiesel 2.0 TDI** je na výber s výkonom **85 kW (115 k)** a **110 kW (150 k)**. Dvojnásobné vstrekovanie AdBlue s dvoma katalyzátormi (Twindosing) redukuje emisiu oxidov dusíka (NOx) o 80 percent. Motory 2.0 TDI majú oproti rovnako výkonným predchodcom spotrebu paliva zníženú až o 17 percent. Základný motor TDI a motory TSI sú štandardne vybavené novou 6-stupňovou manuálnou prevodovkou, výkonnejší motor TDI sa štandardne montuje so 7-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou DSG. Od januára 2020 ponuku rozšíri **elektrifikovaný motor 1.5 eTSI s výkonom 110 kW (150 k)**, vybavený 48-voltovým štartovacím generátorom, pripojeným k motoru drážkovaným remeňom (mild hybrid) a 7-stupňovou prevodovkou DSG. Od marca 2020 bude nasledovať **základný benzínový motor – trojvalec 1.0 TSI s výkonom 66 kW (90 k)** a 5-stupňovou manuálnou prevodovkou, vyhradený pre základnú líniu vybavenia. Verzia motora 1.0 TSI s vyšším výkonnom 81 kW (110 k) a 6-stupňovou manuálnou prevodovkou sa bude dať od marca kombinovať aj s líniou vybavenia „Life“. Neskôr v priebehu roka 2020 portfólio pohonných agregátov rozšíria ďalšie motory – plug-in hybrid alebo motor 1.5 TGI na stlačený zemný plyn CNG, rovnako aj tradičné športové verzie GTI, GTD a R.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.