Extravagantný Mercedes-Maybach GLS je to najluxusnejšie, čo si od Mercedesu môžete kúpiť

Nový model Mercedesu v sebe spája prvky, ktoré si s inými modelmi rozhodne nespletiete a vďaka ktorým púta pozornosť hneď na prvý pohľad.
Vydané  Text: 
Začiatkom minulého roka Mercedes predstavil modernizovanú verziu Mercedes-Maybach S, ktorá je predstaviteľom luxusného sedanu a od ostatných modelov sa značne líši. Rovnaký cieľ si automobilka zvolila aj pri návrhu nového Mercedesu-Maybach GLS, ktorý dnes predstavila verejnosti. ### Exteriér
Na prvý pohľad nápadná maska chladiča v sebe nemá zakomponovanú typickú trojcípu hviezdu, tá sa v malej verzii nachádza až na kapote. Ďalším výrazným prvkom je použitie chrómu nielen na samotnej maske, ale aj na nárazníku, bočných stĺpikoch a zadnej časti. Jednoznačnou rozpoznávacou črtou je tiež dvojfarebná karoséria. Unikátne sú aj kolesá, ktoré sú 22-palcové, avšak predpokladá sa, že väčšina zákazníkov si priplatí za o palec väčšie disky, na ktorých je aj viac lúčov a dizajnom ladia s prednou maskou. ### Interiér
Redizajnom si prešla aj zadná časť kabíny, z ktorej výrobca odstránil tretí rad sedadiel, avšak rázvor 3 135 milimetrov zostal zachovaný, čím poskytuje oveľa väčší komfort pasažierom sediacim vzadu. Spolujazdci si môžu nastaviť sedadlá do rôznych polôh, vrátane polohy na spanie. Nové sú tiež materiály v kabíne, ktoré sú oveľa kvalitnejšie a pocit luxusu a pohodlia zvyšujú aj masážne funkcie sedadiel. Kokpitu dominuje jemná svetlá koža doplnená drevenými dekormi, hliníkové prvky a špičkové displeje infotainmentu MBUX – dve 12,3″ obrazovky vpredu a dve 15″ obrazovky vzadu.
Mercedes-Maybach GLS sa predáva v päťmiestnej verzii, avšak **najluxusnejšia verzia je štvormiestna**, keďže medzi zadnými sedadlami je ukotvená stredová konzola so stolčekom a vstavanou chladničkou s minibarom. Atmosféru luxusu tiež dotvára rozsiahla panoramatická strecha, cez ktorú môžete pozorovať nočnú oblohu a náladové osvetlenie či prémiové audio Burmester. ### Technické špecifikácie Vozidlo sa bude predávať od začiatku iba v jedinej konfigurácii **600 4Matic**. Jedná sa o mild-hybrid so základom v zážihovom osemvalci twin-turbo s objemom 4,0 litra, ktorému vypomáha 48 V palubná sieť. Pohonná jednotka disponuje maximálnym výkonom 410 kW/558 koní pri 6 000 otáčkach a max. 730 Nm krútiaceho momentu od 2 500 do 5 000 otáčok. Deväťstupňová automatická prevodovka krútiaci moment distribuuje na všetky štyri kolesá prostredníctvom systému 4Matic. Aj napriek hmotnosti 2,7 tony dokáže auto zrýchliť z 0 na 100 km/h pod 5 sekúnd a dokáže dosiahnuť maximálnu rýchlosť 209 km/h. Jediným tajomstvom zostáva aj naďalej cena tohto vozidla, ktoré by sa malo začať predávať v druhej polovici budúceho roka.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



LÁSKA NA PRVÝ AJ DRUHÝ POHĽAD

Ideálne vyváženie hodnoty a ceny / Dlhodobý test Kia Ceed 1.5 T-GDi 6MT Sport

  • Neverte im, keď tvrdia, že potrebujete prémiové auto, aby ste si splnili sny. Každému záleží na cene, nenechajte sa preto zahanbiť tým, že cielene hľadáte nové auto s najlepším balansom ceny, hodnoty, techniky a estetiky.

     Kia Ceed je stálicou, ktorá je overená, obľúbená a vytrvalo na poprednej pozícii, pokiaľ ide o ponúkanú výbavu vzhľadom na cenu - dokonca aj v stupni výbavy s názvom Sport. Foto: Juraj Hrivnák
  • Výpadok Slovensko.sk

    Portál Slovensko.sk má problém, elektronicky so štátom cez Chrome a Edge nevybavíte nič. Návod, ako to obísť

  • Kto chcel využiť týždeň so sviatkom na to, aby si vybavil záležitosti, ktoré od neho vyžaduje štát, má smolu. Portál Slovensko.sk naďalej trápia výpadky pre najčastejšie používané prehliadače internetu.

     Riešenie spočíva v nainštalovaní alternatívnych prehliadačov Opera alebo Firefox. 
  • Slovensko

    Vyvlastňovanie je štandardný inštitút, ktorý spomína aj ústava, tvrdí rezort dopravy pri zákone o strategických investíciách

  • V priebehu apríla rezort dopravy vykonal kroky, ktoré povedú k rýchlejšej a bezpečnejšej preprave nielen na východe Slovenska.

     Parlament schválil zákon o strategických investíciách a na rozvoj verejnej dopravy v regiónoch sa vyčlenilo 350 miliónov eur. Sporným miestom má byť ľahšie dostupné vyvlastňovanie.