Podľa analýzy EY medziročne zdraželo až 65 percent všetkých áut, ponuka nafty a benzínu sa pritom zmenšuje

V porovnaní so začiatkom roka 2018 sú všetky vozidlá priemerne o 1,3% drahšie.
Vydané  Text: 

BEST CARS 2020: Hlasujte za najlepšie autá roka!

Anketa, v ktorej o najlepších autách roka rozhodujete VY!

Spoločnosť Ernst & Young zverejnila výsledky svojho výskumu, v ktorom sleduje dianie na trhu s osobnými automobilmi. Sleduje dovedna 55 modelov automobilov a z vývoja ich cien a výbav vyvodzuje závery o tom, ako sa mení komerčná ponuka predajcov. V metodike zohľadnila aj použité prevodovky a typy pohonov (predný, zadný, 4×4), ale aj pohony na alternatívne palivá. Nasledovné štatistiky sa týkajú českého trhu s novými automobilmi, ale vzhľadom na blízkosť so slovenským trhom môžeme tieto čísla považovať za zodpovedajúce našim reáliám. Najnovšie spoločnosť zverejnila výsledky za tretí štvrťrok 2019 a poskytla porovnania v rámci tohto a predchádzajúceho roka. Podľa Ernst & Young ponuka dostupných variantov automobilov klesá. Najviac a dlhodobo sú postihnuté tradičné agregáty, naopak tie hybridné pribúdajú, no značne pomalším tempom. V porovnaní so začiatkom roka 2018 bolo množstvo dostupných agregátov zmenšené, v prípade motorov na benzín o 12%, naftových jednotiek až o 25%. Obmedzenia ponuky sa oproti jari 2018 dočkali aj automatické prevodovky a možnosti priobjednania pohonu všetkých kolies. Ukazuje sa, že vysoká komplexita ponuky, typická najmä pre nemecké automobilky, je za súčasných podmienok veľkým problémom, a tak aj títo výrobcovia sú v niektorých prípadoch nútení ponuku variantov a motorizácií zužovať. To potvrdzuje pokles o 1,9% v počte ponúkaných variantov oproti predchádzajúcemu obdobiu a v porovnaní s rokom 2018 sa však ponuka znížila o pozoruhodných 18%. Tretí štvrťrok roka 2019 sa niesol v znamení zdražovania vozidiel v základnej výbave v priemere o 5%, ale zdraženie áut s najvyššou výbavou len o 3%. V porovnaní s rokom 2018 však ceny áut v najvyššej výbave klesli o 0,3 percenta. V porovnaní s rovnakým obdobím minulého roka zdraželo až 65,5% ponúkaných automobilov naprieč všetkými výbavami. Ponuka automobilov s naftovými a benzínovými agregátmi klesla o 25% kvartálne, respektíve o 12% oproti minulému roku. Z dlhodobého pohľadu oproti začiatku minulého roka zlacňuje základnú ponuku iba segment A (mini vozidlá) a segment E (vyššia stredná trieda). V porovnaní so začiatkom roka 2018 sú všetky vozidlá priemerne o 1,3% drahšie. „*Je logické, že výrobcovia, respektíve importéri, sa musia sústrediť len na ponuku rentabilných variantov svojich modelov. Už sú dávno preč doby šesťvalcových agregátov v nižšej strednej triede, my sme ale svedkami toho, že značky idú ešte ďalej. Pozorovať tak môžeme navyšovanie iba ponuky hybridných pohonov vrátane plug-in verzií. Hybridných agregátov však pribúdajú len jednotky, zatiaľ čo miznú desiatky tých, ktoré by sme označili za tradičné*,“ uvádza Petr Knap zo spoločnosti Ernst & Young.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



Výrazný facelift

Všetko o novej Dacii Spring: Najlacnejší elektromobil prešiel výraznými zmenami. Pre firmy má skvelú funkciu navyše

  • Očakávame, že nová Dacia Spring bude aj naďalej veľmi atraktívna pre nákupcov firemných vozových parkov.

     Nový Spring zostáva najlacnejším elektromobilom na európskom trhu. Prvýkrát ponúka obojsmerné nabíjanie V2L. To môže byť zaujímavé pre firmy, ktoré potrebujú mať počas prepravy tovarov napájanú chladničku alebo iné elektrické spotrebiče.
  • Aktualizované

    Nie je to žart: Boris Kollár bude prevádzkovať a sám šoférovať taxík, už čaká na licenciu. Témy rozhovoru so zákazníkom si určí sám

  • Znie to skoro ako vtip, lenže ním nie je. Bývalý predseda Národnej rady Slovenskej republiky rozširuje svoje podnikanie o taxislužbu.

     Či už zákazníka zaujíma politika, transplantácia vlasov alebo rodičovské povinnosti, aj tieto témy môžu byť počas jazdy v taxíku prebraté.  
  • SERVIS

    Komfort vďaka odhlučneniu auta: Pozrite sa, ako vyzerá proces dodatočného odhlučnenia Škody Kodiaq

  • Nepríjemné zvuky počas jazdy? Takto si odhlučníte auto aj po rokoch!

     Dodatočné odhlučnenie auta výrazne zníži hluk, zvýši komfort pri cestovaní a chráni interiér aj pred tepelnými stratami. Koľko to stojí a ako ovplyvní odhlučnenie spotrebu a jazdné vlastnosti?