Porsche Taycan 4S: Prekvapivá nižšia cena sa prejavila tam, kde to nikto nechcel

Porsche Taycan Turbo sme oficiálne spoznali iba pred niekoľkými týždňami, no dnes prichádza ďalšia verzia nemeckého športového elektromobilu. Taycan 4S je lacnejší, ale aj menej výkonný.
Vydané  Text: 
Od oficiálnej premiéry Porsche Taycan Turbo a Turbo S ubehlo iba šesť týždňov a už dnes nemecký výrobca odprezentoval ďalšiu verziu výkonného elektromobilu, Taycan 4S. Prekvapuje pomerne nízkou cenou, ktorá štartuje na výhodných 105 607 eur. Zdá sa vám to priveľa? Uvedomte si, že sa jedná o prémiové Porsche a športový elektromobil. Mať takéto čosi v garáži už za niečo vyše stotisíc, to je skrátka paráda. Každé Porsche Taycan 4S bude obsahovať trakčné akumulátory s maximálnou kapacitou 79,2 kWh, zatiaľ čo verzie Turbo a Turbo S ponúkajú až 93,4 kWh maximálne kapacity. Tieto vyššie hodnoty Porsche označuje ako Performance Battery Plus. Batérie pritom poháňajú dvojicu elektrických motorov s maximálnym výkonom 390 kW (530 PS), vo výkonnejšej verzii až 420 kW (571 PS). Cena teda klesla na úkor výkonu – a toto určite nikto nechcel. 390 kW je však stále údaj, ktorý zásadným spôsobom vystupuje z radu aj výkonných áut. Taycan 4S akceleruje z nuly na 100 km/h za minimálne 4,0 sekundy a dosahuje najvyššiu rýchlosť 250 km/h.
S príplatkovým akumulátorom s kapacitou 93,4 kWh umožní čisto elektrický dojazd slušných 463 kilometrov. Je potrebné zohľadniť fakt, že Porsche s benzínovými alebo naftovými motormi vlastne nedosahujú ani toľko, pretože ich spotreba paliva môže počas „dynamickej jazdy“ presahovať čokoľvek, čo si môže bežný motorista predstaviť. Zaujímavosťou je, že Porsche Taycan sa predáva aj s interiérom, ktorý je kompletne bez použitia organickej kože. Porsche s koženkou je niečo, čo by sme ešte pred niekoľkými rokmi veľmi nechceli, ale vo svetle súčasných masívnych ekokampaní syntetická koža vlastne nevyzerá tak zle. Porsche tvrdí, že na dotyk a kvalitatívne je na nerozoznanie od tej organickej, teda porovnanie s lacnou koženkou nie je úplne na mieste.

AKTUALIZOVANÉ: Porsche Taycan naživo z Frankfurtu

Mnohí tvrdia, že Porsche Taycan je prakticky prvým prémiovým automobilom schopným plnohodnotne konkurovať Tesle Model S. Ale je výrazne drahší.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



Servis

Štatistika porúch ADAC 2024: Ktoré jazdené autá sú najviac a najmenej spoľahlivé? Majú elektromobily menej porúch?

  • Ktorý jednoduchý komponent najčastejšie paralyzuje autá? Štatistika porúch od ADAC je analýza zahŕňajúca 156 modelových radov vozidiel.

     Nová štatistika poruchovosti ADAC ukazuje nielen to, ktoré autá sa v roku 2023 kazili najčastejšie, ale aj to, či sú skutočne elektromobily spoľahlivejšie. 
  • Rozhovor

    Milovník áut Craig Ramsay o autách, šoférovaní a hokeji: Ako si užil vlajkovú loď Škoda Superb?

  • Craig Ramsay, tréner našej hokejovej reprezentácie, mal ako jeden z prvých na Slovensku možnosť na týždeň otestovať úplne nový model Škoda Superb.

     V exkluzívnom rozhovore pre Škoda Storyboard prezradil, ako sa mu jazdilo, akým je šoférom, čo pre neho znamená svet áut a čo vlastne poháňa prvého muža našej hokejovej reprezentácie? Samozrejme, podelil sa aj o to, ako vidí šance na prípadný úspech jeho zverencov na blížiacich sa hokejových majstrovstvách sveta.