Rodinný superšport. Audi RS6 Avant je splneným snom každého. Doslova.

Zaujímavosťou je, že prednú časť tvorí maska prevzatá z budúceho modelu RS7.
Vydané  Text: 
Schválne. Ktoré športové kombi je slávnejšie ako Audi RS6 Avant? Možno si spomeniete na niekoľko modelov od konkurencie, ktoré by mohli byť rivalmi ingolstadtskej ikony, lenže musíte súhlasiť s tým, že tieto modely slávne Audi iba ťažko prekonajú v popularite. A teraz prichádza úplne nová generácia, ktorá už po zverejnení prvých fotiek, videa a technických údajov vzbudzuje silné emócie. Z novej RS6 Avant skrátka môžete byť vo vytŕžení, tak sa jej antré vydarilo.
Oficiálna premiéra Audi RS6 Avant sa odohrá až na autosalóne vo Frankfurte budúci mesiac, ale to najpodstatnejšie vieme už dnes. Napríklad to, že v porovnaní s predchádzajúcou generáciou je nové kombi po každej stránke väčšie. O rovných 41 milimetrov, stojí na až 22-palcových diskoch kolies, doplatkové karbón-keramické brzdy majú priemery 440 a 370 mm, adaptívny vzduchový podvozok sa pri rýchlosti 120 km/h zníži o 10 milimetrov a v teréne zvýši o 20 mm.
Pod prednou kapotou pracuje štvorlitrová V8 s dvojitým preplňovaním, maximálnym výkonom 441 kW (600 koní) a maximálnym krútiacim momentom 800 Nm. Benzínový motor je podporovaný mild-hybridnou technológiou pracujúcou na 48 V sieti, umožňuje kombi plachtiť a mierne tak znižovať spotrebu paliva (v rozpätí 55 až 160 km/h). Audi RS6 Avant ponúkne mimoriadnu dynamiku, akceleráciu z nuly na 100 km/h zvládne v priebehu 3,6 sekundy a maximálna rýchlosť je elektronicky obmedzená na 250 km/h. Ak si však zákazník priplatí za paket Dynamic Plus Package, maximálna rýchlosť bude predstavovať až 305 km/h, čo by sme mali považovať za konštrukčnú rýchlosť vozidla.
Automobil disponuje pohonom všetkých kolies quattro, ktorý dokáže prenášať na zadnú nápravu až 85 percent dostupného krútiaceho momentu. O radenie sa stará 8-stupňový automat. Batožinový priestor má kapacitu pôsobivých 565 litrov. Zaujímavosťou je, že prednú časť tvorí maska prevzatá z budúceho modelu RS7.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



Slovensko

Vyvlastňovanie je štandardný inštitút, ktorý spomína aj ústava, tvrdí rezort dopravy pri zákone o strategických investíciách

  • V priebehu apríla rezort dopravy vykonal kroky, ktoré povedú k rýchlejšej a bezpečnejšej preprave nielen na východe Slovenska.

     Parlament schválil zákon o strategických investíciách a na rozvoj verejnej dopravy v regiónoch sa vyčlenilo 350 miliónov eur. Sporným miestom má byť ľahšie dostupné vyvlastňovanie.
  • Dopravná poradňa

    Môžem sa otočiť v takejto križovatke, keď sú smery rozdelené ostrovčekom? Dopravné predpisy o otáčaní sa v križovatke

  • V niektorých križovatkách sa otáčať môžete, v iných zasa nie. Záleží aj na dopravných značkách, hoci explicitne nemusí byť otáčanie dovolené.

     Pripravili sme prehľadný súhrn aktuálnych pravidiel, ktoré sa týkajú otáčania sa v križovatke.