Súťažný tím TOYOTA GAZOO Racing chce obhájiť víťazstvo v Le Mans
Tím TOYOTA GAZOO Racing dnes čaká obhajoba vlaňajšieho víťazstva v pretekoch 24 hodín Le Mans, ktoré sú najnáročnejším podujatím roka. Toyota týmto zároveň uzavrie svoju rekordnú sezónu svetového šampionátu vytrvalostných súťaží FIA (WEC) 2018 – 2019.
Vydané Text: Erik Stríž
**Hisatake Murata, prezident tímu**: „Je to pre nás dôležitý týždeň, pretože nejde len o posledné preteky dlhej a úspešnej sezóny, ale je to zlatý klinec roka. Le Mans v sebe koncentruje toľko úsilia vynaloženého počas celej sezóny; príprave vozidiel na toto podujatie preto venujeme mimoriadnu pozornosť. Na Le Mans neberieme nič ako vopred dané, pretože ide o najnáročnejšie podujatie celého pretekárskeho kalendára. Okruh je jedinečný, dlhé preteky náročné, počasie môže byť zákerné a, samozrejme, neberieme na ľahkú váhu ani súpera; Le Mans je pre každého skutočnou výzvou. Naše tréningy a prípravy prebiehali v silnom tímovom duchu, a tak verím, že sme pripravení obhájiť titul a pomôcť pripraviť fanúšikom zaujímavé preteky plné emócií.“ **Mike Conway** (TS050 HYBRID, vozidlo č. 7): „Le Mans sú špeciálne preteky, pretože je to náš cieľ číslo jedna a práve na tieto preteky bolo navrhnuté naše vozidlo TS050 HYBRID. V pretekoch Le Mans skutočne naplno cítime silu nášho auta. Kedykoľvek si sadám za volant, už počítam dni zostávajúce do budúceho Le Mans; myslím naň neustále. Sú to veľké a atraktívne preteky a organizujú sa len jediný raz v roku. Milujem atmosféru Le Mans a už sa nemôžem dočkať, až tento rok vyrazíme. Ide aj o posledné preteky sezóny, takže chceme zakončiť v radostnom rozpoložení.“ **Kamui Kobajaši** (TS050 HYBRID, vozidlo č. 7): „Každý, kto dorazí na Le Mans, ihneď cíti tú zvláštnu atmosféru. V motoristickom športe sa pohybujem už niekoľko rokov, ale celková atmosféra aj zážitky z jazdy na tomto okruhu sú vždy úžasné. Le Mans sa ide iba raz do roka, takže za pretekársku kariéru nemáte veľa príležitostí ho vyhrať. V posledných troch rokoch sme mali ten správny automobil, ale o víťazstvu na Le Mans stále len snívam. Celá naša posádka vozidla č. 7 urobí všetko pre to, aby tento ročník patril nám.“ **José María López** (TS050 HYBRID, vozidlo č. 7): „Celý rok pracujeme kvôli Le Mans a stále na tieto preteky myslíme; pre nás je to najdôležitejšie podujatie roka. Každý chce v pretekoch Le Mans zvíťaziť, pretože sú také náročné a majú veľmi bohatú históriu. Pre každého z tímu je to úplne jedinečný zážitok. Každú sezónu jazdíme na rade pekných okruhov po celom svete, ale Le Mans sa nič nevyrovná; jedine tam spoznáte plný potenciál vozidiel TS050 HYBRID. Ísť s týmto vozidlom na Le Mans je úžasným zážitkom.“ **Sébastien Buemi** (TS050 HYBRID, vozidlo č. 8): „Minuloročné víťazstvo na Le Mans znamenalo veľa, pretože spoločne s Toyotou sme oň usilovali už veľmi dlho. Keď sa nám konečne podarilo tieto preteky vyhrať, bol to úžasný pocit a úspech. Teraz sa tiež trochu sústredíme na majstrovstvá pretekárskych jazdcov a bolo by skvelé tento titul opäť získať. Ako celá posádka sa na to zameriame a vynasnažíme sa všetko vykonať správne a neurobiť žiadne chyby. Cítim, že sme na správnej ceste, doposiaľ sa nám darilo a v našom snažení nepoľavíme.“ **Kazuki Nakadžima** (TS050 HYBRID, vozido č. 8): „Ísť dvadsaťštyrihodinovku je náročné, pretože výzvou je preteky vôbec dokončiť; ešte oveľa ťažšie je potom zvíťaziť. Práve preto sú tieto preteky také špeciálne, a práve preto sa na Le Mans neustále vydávame. Minuloročné víťazstvo bolo prirodzene jedným z najdôležitejších výsledkov v mojej kariére – a ešte dôležitejšie pre Toyotu, ktorá oň usilovala už 30 rokov. Na opätovné víťazstvo bude potrebná všetka naša snaha a schopnosti, ale rovnako ako celý zvyšok tímu o jeho zisk mimoriadne veľa stojím.“ **Fernando Alonso** (TS050 HYBRID, vozidlo č. 8): „Le Mans je najnáročnejším podujatím pretekárskeho kalendára. Minuloročné víťazstvo pre mňa veľa znamenalo; prvé miesto hneď na prvý pokus bolo pre mňa splneným snom. Bol to špeciálny deň, čarovný okamih. Keď ho oslavujete na stupňoch víťazov po odvedení takej ťažké práce, keď vidíte celú cieľovú rovinku a celú boxovú uličku plnú ľudí, napĺňa vás to hrdosťou na celý tím. Tento rok našťastie prvýkrát nie sme pod tlakom nutnosti zvíťaziť, a tak dúfam, že si preteky viac užijeme, ale určite do toho pôjdeme naplno a rozhodne to bude veľmi náročné.“
Erik Stríž
Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk
Pokračujte na ďalší príspevok »
História autopriemyslu
Najpopulárnejšie autá všetkých čias: Zoznam legiend, ktoré zmenili automobilový priemysel
História automobilového priemyslu je plná úspešných modelov, ale ako lepšie zhodnotiť ich popularitu, ak nie predanými kusmi?
V tomto zozname sa nachádzajú aj autá, ktoré pochádzajú ešte z minulého storočia, no niektoré dnešné modely môžu o takomto míľniku iba snívať.AKTUALITA
Nový dizajnový jazyk značky Renault odhalený v novinke Symbioz!
Model je zameraný na širokú zákaznícku základňu, od rodín, až po firemné vozové parky.
Fúzia obľúbenej klasiky a moderných prvkov.História autopriemyslu
Rolls-Royce oslavuje 120 rokov na automobilovej scéne. Spoznajte príbeh tejto ikonickej značky
Rolls-Royce bola vždy značka luxusu, dnes nové modely stoja od 200-tisíc eur vyššie, pričom za špeciálne vyrobené exempláre sa platia desiatky miliónov.
Autopriemysel v Rusku
Rusi skutočne vyrábajú falošné Citroëny C5 Aircross, už mieria k zákazníkom
Je to škandál, aký nemá v histórii autopriemyslu obdobu. Napriek tomu zrejme Stellantis nemá dosť silné páky, aby Rusov zastavil.
Servis
Štatistika porúch ADAC 2024: Ktoré jazdené autá sú najviac a najmenej spoľahlivé? Majú elektromobily menej porúch?
Ktorý jednoduchý komponent najčastejšie paralyzuje autá? Štatistika porúch od ADAC je analýza zahŕňajúca 156 modelových radov vozidiel.
Nová štatistika poruchovosti ADAC ukazuje nielen to, ktoré autá sa v roku 2023 kazili najčastejšie, ale aj to, či sú skutočne elektromobily spoľahlivejšie.Rozhovor
Milovník áut Craig Ramsay o autách, šoférovaní a hokeji: Ako si užil vlajkovú loď Škoda Superb?
Craig Ramsay, tréner našej hokejovej reprezentácie, mal ako jeden z prvých na Slovensku možnosť na týždeň otestovať úplne nový model Škoda Superb.
V exkluzívnom rozhovore pre Škoda Storyboard prezradil, ako sa mu jazdilo, akým je šoférom, čo pre neho znamená svet áut a čo vlastne poháňa prvého muža našej hokejovej reprezentácie? Samozrejme, podelil sa aj o to, ako vidí šance na prípadný úspech jeho zverencov na blížiacich sa hokejových majstrovstvách sveta.Prestavujeme nový SUPERB COMBI: Ohromujúce funkcie, prepracované pohony aj skvelé detaily v interiéri
Nanosenzory, inteligentné ovládače Smart Dials a početné historické prvenstvá. Nová generácia vozidiel Škoda Superb Combi je ako zhmotnený recept na dokonalé auto.
Biznis
Hedin Mobility Group konsoliduje svoju maloobchodnú divíziu pod značkou Hedin Automotive
Skupina Hedin Mobility Group je jedným z najväčších európskych predajcov vozidiel. Sieť predajcov skupiny sa rozprestiera v 12 krajinách, zahŕňa viac ako 330 prevádzok a zastupuje viac ako 40 značiek vozidiel.
Doteraz každá krajina pôsobila pod miestnymi značkami, ale v roku 2024 sa všetky prevádzky zjednotia pod spoločnú značku Hedin Automotive.Spravodajstvo
Nový Renault Captur: Slovenské ceny, výbavy a podrobnosti o lacnom malom SUV
Renault Captur je šikovné nielen mestské vozidlo s dizajnom väčšieho SUV, hoci rozmerovo patrí k menším.
Nové MINI Aceman: premiéra značky výlučne na elektrický pohon
Úplne nové MINI Aceman ponúka dojazd až 406 kilometrov, pričom ceny začínajú od 37 115 EUR.
Čo nové výrobcovia do vozidla priniesli?