Aktuality

Škoda Rapid nekončí, pripravuje sa nová generácia na MQB A0!

V aprílovom vydaní časopisu auto motor a šport sme publikovali test Škody Rapid, ktorý je s najväčšou pravdepodobnosťou posledným.

Európska rapidka, ako ju poznáme, mala definitívne skončiť, pretože trh si pýta niečo iné, novšie, lepšie, väčšie.

Na scénu preto prišiel model s názvom Scala, ktorý však definitívne dal prítomnosti malého liftbacku v portfóliu mladoboleslavskej automobilky „šmitec“ a všetky karty stavil na vyhotovenie hatchback.

Škoda Scala sedan, prípadne Škoda Scala liftback s najväčšou pravdepodobnosťou v nasledujúcich rokoch na trh nepríde, ale zato Rapid sa hlási v novej sile.

Prečítajte si aj:


Posledný test Škody Rapid! Oplatí sa výbehový model ešte kúpiť?

Peter Orosz


Škoda Rapid neskončí tak definitívne, ako sa o tom píše v posledných mesiacoch.

Pre mnohých je to nepochybne dobrá správa a dôvod na radosť, ale nemali by sa nechať zahltiť endorfínmi.

V momente totiž prichádza vytriezvenie a zdôraznenie „maličkosti“, že Európa skutočne so Škodou Rapid už nepočíta. Ani so Spacebackom, ani s liftbackom. Zákazníkov bude hľadať ďaleko na východe.

Škoda Rapid nekončí, pripravuje sa nová generácia na MQB A0!

Indický trh sa v týchto dňoch a týždňoch pripravuje na novú podobu Škody Rapid, ktorá by mala priblížiť starnúci model európskemu dizajnovému jazyku značky.

Je potrebné uviesť, že najnovšie vizualizácie predpokladaného vzhľadu Škody Rapid pre indický trh vyzerajú tak dobre, že hraničia s estetikou našej novej Scaly. Rapid s uvedeným alebo podobným dizajnom by sa mal na miestnom trhu objaviť v roku 2021.

Nová Škoda Rapid bude novou generáciou, stáť bude na koncernovej modulárnej platforme MQB A0, teda na tej, ktorú dnes využíva napríklad aj Scala alebo VW Polo sedan, ktoré sa v Indii predáva ako Volkswagen Vento, prípadne ako nový Virtus.

Rapidka vo vyhotovení liftback sa bude v Indii predávať prekvapivo s benzínovými turbomotormi, konkrétne s litrovým trojvalcom a 1,5-litrovým TSI. Prekvapivé je to najmä v tom kontexte, že miestny trh má svojské nároky na motorizácie automobilov a preto v showroomoch s novými automobilmi nachádzame hojné zastúpenie atmosférických motorov s nižšími výkonmi.

Prečítajte si aj:


Dobre sa pozrite, toto je indická Škoda Rapid

Redakcia


ERIK STRÍŽ
Erik Stríž je redaktorom magazínu Autoviny.sk a časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. V mediálnej oblasti sa pohybuje od roku 2007, okrem konvenčných auto-moto tém sa venuje aj problematike udržateľnej mobility, technológiám a dizajnu.

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie