Aktuality

Revolučná batéria Innolith umožní elektromobilom dojazd až tisíc kilometrov

Jedným z limitujúcich faktorov súčasných elektromobilov je ich dojazd. V tejto "disciplíne" môžu elektrické vozidlá zatiaľ len ťažko konkurovať autám so spaľovacími motormi, je teda pochopiteľné, že na vývoji lepších akumulátorov pracujú nielen automobilky, ale aj nezávislé spoločnosti.

S údajným prelomom v danej oblasti teraz prichádza nemecká firma Innolith, ktorá oznámila, že v laboratóriu vyvíja dobíjateľnú batériu s energetickou hustotou 1000 Wh/kg . Súčasné elektromobily by s takými akumulátormi mali bez problémov prejsť na jedno nabitie aj viac ako tisíc kilometrov.

Ale ako to už pri podobných projektoch "revolučných batérií" býva, takéto pútavé údae dosahujú v laboratóriu. Stále je však možné, že po rokoch vývoja doženú lithium-iónové batérie, ktoré sa evolučne tiež stále vylepšujú. Tvorcovia sa popýšili tvrdením, že je ich riešenie jednoduché na výroby, ekonomicky výhodné a navyše má celú paletu ďalších výhod.

Dlhšia dojazdová vzdialenosť nie je jedinou výhodou novej technológie z Nemecka. Vďaka tomu, že sa pri výrobe nepoužívajú žiadne drahé exotické materiály, môžu výrobcovia (a teda snáď aj zákazníci) počítať s doslova "radikálnym" znížením nákladov.

Teraz príde fráza ako z telešopingu, ale z hľadiska výhod to ešte stále nie je všetko! Innolith používa nehorľavý anorganický elektrolyt, čo znamená vyššiu bezpečnosť v porovnaní s dnes bežne používanými akumulátormi, ktoré používajú horľavý a organický elektrolyt.

Akumulátory Innolith Energy Battery sa na trh dostanú najprv v Nemecku ako súčasť pilotného projektu. Neskôr bude technológia pravdepodobne licencovaná ďalším významným výrobcom batérií a automobilov. Očakáva sa, že vývoj, uvedenie do komerčného predaja a popularizácia potrvajú tri až päť rokov. V licenčných zmluvách si firma plánuje ponechať kontrolu nad všetkými dodávkami špeciálnych chemikálií, aby chránila svoje technologické postupy a výrobné tajomstvo.

Revolučný akumulátor je výsledkom niekoľkoročnej práce odborníkov firmy Innolith, ktorí sa primárne zamerali na anorganické elektrolyty a ich aplikáciu v dobíjateľných batériách. Testy ukázali schopnosť absolvovať viac ako 55-tisíc cyklov úplného vybitia, čo je desaťkrát až stokrát viac ako umožňujú dnes používané lítium-iónové batérie.


Áno, myslíme si to isté, čo vy: znie to až priveľmi dobre. Vždy, keď sa na internete objaví podobná novinka, zvyčajne všetky informácie o nej prichádzajú od jej výrobcu a preto sa jedná zvyčajne o veľmi pozitívne správy. Ako sa technológia ujme na trhu, či bude v praxi schopná dodávať dostatok energetickej výťažnosti a či budú jej ceny nastavené rozumne, ukážu až nasledujúce roky.

Len pre zaujímavosť, bežná Tesla Model S 100D dokáže s existujúcimi plne nabitými akumulátormi prejsť vzdialenosť okolo 540 kilometrov. Ak by namiesto nich dostala batérie Innolith Energy Battery, mala by zvládnuť na jedno nabitie až 970 kilometrov .

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie

image
Testy

POROVNÁVACÍ TEST: Škoda Fabia 1.0 TSI vs. Kia Rio 1.4 D-CVVT

Či chceme, alebo nie, bola to práve prvá generácia Škody Fabia, ktorá posunula kategóriu malých hatchbackov do role rodinných automobilov. Tento posun vyvolal ohlasy na opačnej strane a mnohí konkurenti reagovali. No najväčší záujem na ukrojení podielu majú, samozrejme, kórejské automobilky. Ako obstojí Škoda Fabia 1,0 TSI v porovnaní s Kiou Rio 1,4 D-CVVT?