Magazín

Aký je rozdiel medzi najlacnejšou a najdrahšou KIA Ceed? Porovnanie cien a výbavy

KIA Ceed je európskym fenoménom a jej najnovšia generácia oslavuje nielen priazeň verejnosti, ale aj odborníkov. Dokonca bola zaradená medzi finalistov ankety Auto roka 2019. Hatchback a kombi juhokórejskej automobilky sú kompletne vyvinuté v Európe a konkrétne Slovensko môže byť pyšné na to, že sa vyrábajú priamo v závode Kia Motors Slovakia v Tepličke nad Váhom pri Žiline.

Ceed si dnes môžete nakonfigurovať s manuálnou i automatickou prevodovkou, v ponuke sú benzínové atmosférické a preplňované motory a tiež naftové CRDi, ktoré si v priebehu rokov vydobyli povesť spoľahlivých agregátov schopných odolávať záťaži i času.

Hatchback je 5-miestny, batožinový priestor dosahuje kapacitu 395 litrov a po sklopení zadných sedadiel sprístupňuje nákladný priestor s kapacitou 1 291 litrov. S pohotovostnou hmotnosťou 1 325 až 1 477 kg (v závislosti od konfigurácie) umožňuje jazdu s priemernou spotrebou už od 4,6 l/100 km v prípade vznetových motorov a od 5,6 l/100 km pri benzínovom trojvalci T-GDi.


Nezohľadňujeme aktuálne akčné ponuky predajcov, ani aktuálne ponúkanú edíciu First Edition. Vychádzame zo slovenského cenníka značky KIA so štandardnými cenami platného od 8.1.2019. Pre úplnosť uvádzame, že v aktuálnej zľave je možné Ceed v základe získať o 1 200 eur lacnejšie. Najvyššie možné zvýhodnenie môže dosiahnuť 1 500 eur.


Poradca pri kúpe: KIA Ceed

Úplný základ Kia Ceed za 14 590 €

Automobilka KIA aj v modeli Ceed ako úplný základ ponúka atmosférický benzínový motor 1.4 MPI. Je to štvorvalcový benzínový motor s max. výkonom 73 kW (100 k), ktoré dosahuje až pri 6 000 ot./min. Najvyšší dostupný krútiaci moment je 134 Nm, ten je k dispozícii pri 3 400 ot./min. Sú to čísla, ktoré sú v porovnaní s modernými preplňovanými trojvalcami nižšie, nevýhodou je potreba jazdy vo vyšších otáčkach motora, čo je sprevádzané miernym akustickým diskomfortom - motor skrátka zavýja. Tento motor si v konfigurátore vyberáme v spojení s manuálnou 6-stupňovou prevodovkou.

Základný stupeň výbavy je ten s názvom Amber, obsahuje pestrú bezpečnostnú výbavu na čele s airbagmi, Isofixom pre uchytenie detskej sedačky, ABS, ESC (stabilizačný systém), asistent rozjazdu do kopca (hill-holder HAC) a v základe je dokonca aj asistent pre udržiavanie v jazdnom pruhu (LKA)!

Súčasťou základnej výbavy sú aj manuálna klimatizácia, jednoduchý tempomat s obmedzovačom rýchlosti (nie adaptívny), alarm, systém pre prechádzanie čelným zrážkam FCA, denné LED svietenie či 15" oceľové disky kolies s ozdobnými krytmi (pneumatiky 195/65R15). Z multimediálnej výbavy oceníte rádio s USB a AUX a tiež palubný Bluetooth.


Poradca pri kúpe: KIA Ceed

Najlepšia verzia Kia Ceed GT za 28 280 €

Ak máme záujem o KIA Ceed v najvyššej konfigurácii GT, dostaneme vozidlo s nasledovnými parametrami:

  • stupeň výbavy GT:
  • GT exteriérové prvky (športový predný a zadný nárazník, koncovky výfuku, mriežka chladiča s červeným akcentom a logom GT, bočné prahy, špecifický dizajn 18" diskov kolies),
  • benzínový motor 1.6 T-GDi s max. výkonom 150 kW (204 k) a max. krútiacim momentom 265 Nm,
  • automatickú 7-stupňovú prevodovku DCT,
  • zrýchlenie 0-100 km/h za 7,9 sekundy,
  • Full LED projekčné svetlomety (stretávacie a diaľkové) a LED zadné svetlá,
  • bezkľúčový prístup a štartovanie vozidla (Smart key),
  • cúvacia kamera s dynamickým navádzaním,
  • dvojzónová automatická klimatizácia,
  • navigácia s 8” dotykovou obrazovkou, podpora Apple CarPlay/Android Auto, Bluetooth,
  • asistent parkovania, predné a zadné parkovacie senzory,
  • dažďový senzor,
  • bezdrôtová nabíjačka mobilných telefónov,
  • bezpečnostný balíček Safety Pack AT (1 890 €):
  • LFA (asistent sledujúci jazdné pruhy vrátane funkcie jazdy v dopravných zápchach,
  • ISLW (inteligentný asistent rozpoznávania dopravných obmedzení),
  • Adaptívny tempomat s funkciou Stop&Go,
  • BCW (systém monitorovania mŕtveho uhla),
  • FCA+ (asistent na predchádzanie čelným zrážkam indikujúci automobily/cyklistov/chodcov
    • pridali sme metalický lak karosérie s doplatkom 500 €.

Je predovšetkým na zhodnotení zákazníka, či uvedenú výbavu oceňuje na viac ako 13-tisíc eur, ktoré preplatí v porovnaní so základnou verziou Ceedu. Je potrebné pripomenúť, že toto navýšenie zohľadňuje nepomerne lepší motor, automatickú prevodovku, zásadne zvýšenú bezpečnosť i komfort, nehovoriac o pokrokovej technike na palube pripravenej pre vodiča a posádku. Okrem toho sa najlacnejší od najvybavenejšieho Ceedu líši aj vizuálne, výbava GT disponuje vlastnými hodnotnými exteriérovými aj interiérovými doplnkami.

V prospech KIA Ceed GT 1.6 T-GDi A7 DTC hrá aj skutočnosť, že ponúka „plnku“ za menej ako 28-tisíc eur, nehovoriac o záruke na 7 rokov alebo 150 000 km.

ERIK STRÍŽ
Erik Stríž je redaktorom magazínu Autoviny.sk a časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. V mediálnej oblasti sa pohybuje od roku 2007, okrem konvenčných auto-moto tém sa venuje aj problematike udržateľnej mobility, technológiám a dizajnu.