PRVÁ JAZDA – Kia ProCeed nie je len ďalšou karosársku verziou! V tomto je výnimočná:

Aj priestor môže byť sexi. Povedali si v Kii a namiešali kokteil atraktívnych priestorových pomerov, dynamického motora s príchuťou štýlu a estetiky. Kia Proceed vás naživo zaujme a za volantom poteší.
Vydané  Text: 
Kým Kia Stinger jednoznačne zaútočila na BMW, ProCeed je inšpirovaný modelom CLA od Mercedesu. To nie je kritika, ale pochvala. **Na trhu tak máme jeden model, ktorý okrem civilnej cenovky ponúka aj dávku praktických vlastností.** Je to alternatíva pre tých, ktorým sa klasické kombi zdá mimoriadne nudné. A opäť sa môžeme pochváliť lokálnym nadšením. ProCeed sa vyrába u nás na Slovensku. Predchodca s identickým názvom bol trojdverový model, teraz sa štýlová karoséria snaží integrovať model kupé a kombi. **Akokoľvek nemám rád spomínané dizajnérske cvičenia kombinujúce protichodné požiadavky, táto plastická operácia sa vydarila.** Napokon Kia sa pre tento krok rozhodla po tom, čo preskúmala predajné čísla a zistila, že päťdverové modely a kombi sú obľúbené, trojdverové kompaktné modely v zásade držala v ponuke iba Kia. No potenciálnym majiteľom chýbala štýlové verzia, ktorá by vystihovala ich osobnosť.
Dimenzie ProCeed-u naznačujú priority. V porovnaní s hlavným konkurentmi akými sú Golf Variant či Focus kombi, je ProCeed o 60 milimetrov nižší, dokonca aj voči Ceed-u SW stráca 40 milimetrov. **A teraz príde pointa – ProCeed má väčší batožinový priestor než Insignia či Mondeo.** Zvláštne, však? ProCeed ponúka majestátnych 594 dm3 využiteľného objemu, ktorý je k dispozícii ihneď, ako sa otvoria elektrické piate dvere. Pod podlahou máte k dispozícii niekoľko odkladacích priestorov a uložíte tam aj roletku batožinového priestoru. Koľajnice na podlahe a k nim prislúchajúce stabilizačné prvky umožnia rozdeliť batožinový priestor na viacero sekcií, prípadne stabilizovať náklad. Ak by ste potrebovali ďalšie praktické argumenty pre kúpu, tak zadná lavica je delená v pomere 40 : 20 : 40. **V zrkadle tejto informácie je estetika modelu ešte krajšia a my sme radi, že sme najnudnejšiu časť článku mohli odbiť už na začiatku.**

Dynamika pod lupou

Inú filozofiu modelu ProCeed pocítite aj za volantom. Okná majú menšiu plochu. Na jednej strane to spôsobuje nižšia strecha, na druhej to spôsobuje aj vyššia bočná línia predných dverí, ktorá naznačuje vyššiu torznú tuhosť karosérie. Dynamike sa podriadilo viacero faktorov, výrobca ráta s tým, že v tomto prípade sa k slovu dostanú skôr silnejšie verzie motorov, základné a slabšie, hoci aj tie ProCeed ponúka, sú určené pre hatchback a kombi. Práve preto boli jazdné vlastnosti rovnako dôležité ako batožinový priestor. V oficiálnych materiáloch nájdeme odkazy na kľukaté horské serpentíny či skôr horské prechody, ktoré športovo orientovaní vodiči na Slovensku väčšinou obľubujú. **Práve pre nich je určená aj verzia GT, ktorá má pod kapotou nový motor 1.6 T-GDi s maximálnym výkonom 150 kW (204 k) a maximálnym krútiacim momentom 265 Nm.** Nie je to dych berúca kombinácia dynamických parametrov, no aj tak vám dobre poslúži. Vďaka takmer rovnej krivke krútiaceho momentu nevnímate akceleráciu tak intenzívne, no verte mi, že na väčšinu situácií vám ProCeed GT poskytne aj prebytok dynamiky a tešiť sa môžete aj na dávku miernej streľby z výfuku.
V tejto verzii doslova vynikne prvotriedne spracovanie interiéru s množstvom hliníkových prvkov, ktoré však nie sú použité samoúčelne ako v niektorých konkurenčných modeloch. Verzia GT pridáva aj kontrastné prešívanie volantu, manžety prevodovej páky či voliča automatu a lesklé, čiernou farbou lakované prvky interiéru. **Logika rozmiestnenia ovládačov je neomylná, ovládanie ProCeed-u je intuitívne a bezproblémové tak, ako aj v ostatných modeloch Ceed.** Novinkou v ponuke sú vynikajúce predné sedadlá, ktoré si budete pochvaľovať v každej zákrute. Telo držia nielen v oblasti bedier, ale aj ramien, čo je pri ostrejšej športovej jazde vítané.
Na cesty vyráža Kia ProCeed kompletne vyzbrojená asistenčnými systémami, predkolízny systém upozorní na prekážky, systém udržania sa v jazdnom pruhu, upozornia na autá v mŕtvom uhle, pri cúvaní vám systém bude kontrolovať križujúcu premávku a **adaptívny tempomat sa postará o pridávanie plynu aj brzdenie v rozmedzí 0 až 180 km/h.** Prirátate k tomu aj systém udržania jazdného pruhu a máte k dispozícii aj autonómnu jazdu druhej úrovne, ktorá sleduje vozidlá idúce vpredu a dokáže na nich reagovať. A už je iba na vás, či bude pre vás Kia ProCeed štýlovým kombi s prvkami prémiovej konkurencie, alebo sexi kombi so žraločou plutvou za zadnými dverami a vynikajúcou cenou.








Pokračujte na ďalší príspevok »



Slovensko

Vyvlastňovanie je štandardný inštitút, ktorý spomína aj ústava, tvrdí rezort dopravy pri zákone o strategických investíciách

  • V priebehu apríla rezort dopravy vykonal kroky, ktoré povedú k rýchlejšej a bezpečnejšej preprave nielen na východe Slovenska.

     Parlament schválil zákon o strategických investíciách a na rozvoj verejnej dopravy v regiónoch sa vyčlenilo 350 miliónov eur. Sporným miestom má byť ľahšie dostupné vyvlastňovanie.
  • Dopravná poradňa

    Môžem sa otočiť v takejto križovatke, keď sú smery rozdelené ostrovčekom? Dopravné predpisy o otáčaní sa v križovatke

  • V niektorých križovatkách sa otáčať môžete, v iných zasa nie. Záleží aj na dopravných značkách, hoci explicitne nemusí byť otáčanie dovolené.

     Pripravili sme prehľadný súhrn aktuálnych pravidiel, ktoré sa týkajú otáčania sa v križovatke.