Nové poľské Porsche Jimka, jediné na svete

Stavia na základoch Panamery, ale úplne inak, ako sme očakávali. Pompézne uvedenie v Poľsku nás trocha sklamalo.
Vydané  Text: 
### Keď sme videli prvé nadpisy a správy o novom Porsche Jimka, očakávali sme jedinečné konštrukčné vyhotovenie alebo nové tvary karosérie. Poliaci nás napokon trocha sklamali, ale atraktivitu tejto personalizovanej Panamere uprieť nemôžeme. Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid Sport Turismo je jedným z najodvážnejších modelov od nemeckej automobilky a najnovší „unikát“ s názvom Jimka stavia práve na ňom. V Poľsku sa nové Porsche Jimka dočkalo vrelého predstavenia a prijatia, pretože vzniklo na domácej pôde pod taktovkou poľského hudobného umelca Radzimira Dębskiho, ktorý je verejnosti známy pod pseudonymom Jimek. Momentálne je u našich severných susedov vychytený, umelec rád porušuje hudobnú konvenciu a neustále experimentuje. Okrem hudobného vkusu má tento človek záľubu v automobiloch, je dokonca jeden z mála skladateľov na svete s pretekárskou licenciou. Preto sa stal globálnym ambasádorom modelu **Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid Sport Turismo**.
Spolupráca medzi umelcom a Porsche po vzore Jimekovej tvorby nezostala pri konvenciách a pretavila sa do **detailne personalizovanej Panamery**. To, čo si všimnete okamžite, je vlastný zelený lak karosérie s názvom **Brewster Green**. Jedná sa o jednu z najpútavejších farieb laku, akú môžete dať na svoje Porsche. Do dnešného dňa sa Brewster Green nikdy neobjavil v štandardnej ponuke automobilky a je k dispozícii iba na špeciálnu žiadosť v pobočke **Porsche Exclusive Manufaktur**.
Unikátny lak je len začiatok. Skladateľ si vybral každý detail individuálne a vytvoril údajne celkom jedinečný celok. „Konfiguračný proces mi zabral dva dni. Bola to mimoriadne obohacujúca skúsenosť, ale aj veľká výzva,“ pripúšťa Jimek pre poľský Auto Motor a Šport. Zelené Porsche stojí na 21-palcových kolesách Platinum, má výrazné zeleno-žlté brzdové strmene , v interiéri nachádzame burgundskú kožu kombinovanú s tmavou Alcantarou, klavírnou čiernou a uhlíkovými vláknami.
Panamera Turbo S E-Hybrid Sport Turismo je najrýchlejší a najsilnejší variant v histórii tohto modelu. Hybridný pohonný systém založený na 4-litrovom motore V8 s dvojitým preplňovaním a výkonným elektromotorom je zodpovedný za pôsobivý **maximálny výkon 500 kW (680 koní)**. Maximálne hodnoty krútiaceho momentu sú nemenej dôležité a veľké: **850 Nm** je práve to, čo vás zatlačí do sedadiel aj vtedy, keď budete mať kufor naložený až po strop. V kombinácii s pohonom všetkých štyroch kolies umožňuje pohonný systém E-Hybrid Sport Turismo Panamera Tubo S **zrýchlenie z 0 na 100 km/h za skvostných 3,4 sekundy** a jeho maximálna rýchlosť je 310 km/h. Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid má tiež druhú tvár: dokáže prejsť do 49 km výlučne na elektrickú energiu, teda v úplnom tichu s nulovými emisiami a maximálnou rýchlosťou až 140 km/h.








Pokračujte na ďalší príspevok »



Servis

Štatistika porúch ADAC 2024: Ktoré jazdené autá sú najviac a najmenej spoľahlivé? Majú elektromobily menej porúch?

  • Ktorý jednoduchý komponent najčastejšie paralyzuje autá? Štatistika porúch od ADAC je analýza zahŕňajúca 156 modelových radov vozidiel.

     Nová štatistika poruchovosti ADAC ukazuje nielen to, ktoré autá sa v roku 2023 kazili najčastejšie, ale aj to, či sú skutočne elektromobily spoľahlivejšie. 
  • Rozhovor

    Milovník áut Craig Ramsay o autách, šoférovaní a hokeji: Ako si užil vlajkovú loď Škoda Superb?

  • Craig Ramsay, tréner našej hokejovej reprezentácie, mal ako jeden z prvých na Slovensku možnosť na týždeň otestovať úplne nový model Škoda Superb.

     V exkluzívnom rozhovore pre Škoda Storyboard prezradil, ako sa mu jazdilo, akým je šoférom, čo pre neho znamená svet áut a čo vlastne poháňa prvého muža našej hokejovej reprezentácie? Samozrejme, podelil sa aj o to, ako vidí šance na prípadný úspech jeho zverencov na blížiacich sa hokejových majstrovstvách sveta.