Rusi sa ukázali: vypínajú radary v hlavnom meste, dôvod je nezvyklý aj na západ

V Moskve sa udial skoro svetový precedens, zodpovednosť nesie priamo riaditeľ polície Michail Černikov.
Vydané  Text: 
Žiadne USA, ale **Rusko je krajina neobmedzených možností**. Každý tam môže robiť hocičo, ak to nie je v priamom rozpore s aktuálnou vládnou mocou a jej predstaviteľmi. Najhoršie z toho vychádzajú novinári, najlepšie podnikatelia a skorumpovaní úradníci. Najväčšia krajina sveta je zdrojom nepreberného množstva videí, ktoré zachytávajú životný štýl obyvateľstva, priepastné rozdiely medzi chudobou a bohatými (ešte väčšie ako u nás), neschopnosť vhodne používať luxusné autá a mnoho ďalšieho, prevažne negatívneho. Hovorí sa, že Rusko nie je ani tak krajina, ako skôr životný štýl. Rozdiely medzi západom a východom sú obrovské, hoci by sa dalo s nadhľadom tvrdiť, že arogancia štátnej moci funguje všade tak nejak rovnako. U nás je to skôr o byrokracii, v Rusku o priamych riešeniach, ktoré navodzujú dojem diktatúry. V konečnom dôsledku vychádza ako pokorený a ponížený samotný občan bez ohľadu na to, či bol alebo nebol v práve. Tentokrát sa však Rusko, konkrétne Moskva, ukázalo v pozitívnom svetle. Dokázalo, že ak sa úspešnosť niektorého opatrenia neprejaví, upustí sa od neho. Najnovší prípad, o ktorom informovala webstránka autoforum.cz, sa týka radarov na území Moskvy, ktoré stratili svoje opodstatnenie po veľmi krátkom čase po inštalácii – iba po dvoch mesiacoch. Základom celej veci bolo zistenie, že na niektorých úsekoch sú radary montované takým spôsobom, že jedno vozidlo zachytávajú dvakrát pri rovnakom priestupku; a to zozadu i spredu. Pokutovať dvakrát za rovnaký priestupok nie je legálne ani v Rusku a preto nechal riaditeľ polície Michail Černikov celý problém a sťažnosti vodičov prešetriť. Počas tohto vyšetrovania polícia nezistila, že by boli vodiči skutočne pokutovaní dvakrát za rovnaký priestupok – sťažovali sa iba tí, ktorí prekročili rýchlosť na dvoch rôznych úsekoch a očakávali, že keď už raz prekročili rýchlosť v jeden deň, má byť na nich nahliadané ako jednorázových previnilcov. **Kontrola však poukázala na iné zistenie**, ktoré sa stalo predmetom aj tohto článku. Boli odhalené úseky, pri ktorých **radary nemajú opodstatnenie**, pretože je na nimi sledovaných úsekoch minimálna alebo žiadna nehodovosť. Iný radar sledoval, či vozidlá jazdia predpísanou maximálnou povolenou rýchlosťou 60 km/h aj napriek tomu, že charakter danej cesty zodpovedal skôr diaľnici v rámci mesta. Černikov dal teda pokyn, ktorý je u nás skoro šokujúci: deaktivovať tieto zbytočné radary, aby neboli vodiči zbytočne šikanovaní. S účinnosťou od 1. júna 2018 tento a ďalšie raday prestávajú fungovať, pričom niektoré z nich boli osadené iba 18. apríla tohto roku.








Pokračujte na ďalší príspevok »



Servis

Štatistika porúch ADAC 2024: Ktoré jazdené autá sú najviac a najmenej spoľahlivé? Majú elektromobily menej porúch?

  • Ktorý jednoduchý komponent najčastejšie paralyzuje autá? Štatistika porúch od ADAC je analýza zahŕňajúca 156 modelových radov vozidiel.

     Nová štatistika poruchovosti ADAC ukazuje nielen to, ktoré autá sa v roku 2023 kazili najčastejšie, ale aj to, či sú skutočne elektromobily spoľahlivejšie. 
  • Rozhovor

    Milovník áut Craig Ramsay o autách, šoférovaní a hokeji: Ako si užil vlajkovú loď Škoda Superb?

  • Craig Ramsay, tréner našej hokejovej reprezentácie, mal ako jeden z prvých na Slovensku možnosť na týždeň otestovať úplne nový model Škoda Superb.

     V exkluzívnom rozhovore pre Škoda Storyboard prezradil, ako sa mu jazdilo, akým je šoférom, čo pre neho znamená svet áut a čo vlastne poháňa prvého muža našej hokejovej reprezentácie? Samozrejme, podelil sa aj o to, ako vidí šance na prípadný úspech jeho zverencov na blížiacich sa hokejových majstrovstvách sveta.