Rusi sa ukázali: vypínajú radary v hlavnom meste, dôvod je nezvyklý aj na západ

V Moskve sa udial skoro svetový precedens, zodpovednosť nesie priamo riaditeľ polície Michail Černikov.
Vydané  Text: 

Žiadne USA, ale **Rusko je krajina neobmedzených možností**. Každý tam môže robiť hocičo, ak to nie je v priamom rozpore s aktuálnou vládnou mocou a jej predstaviteľmi. Najhoršie z toho vychádzajú novinári, najlepšie podnikatelia a skorumpovaní úradníci. Najväčšia krajina sveta je zdrojom nepreberného množstva videí, ktoré zachytávajú životný štýl obyvateľstva, priepastné rozdiely medzi chudobou a bohatými (ešte väčšie ako u nás), neschopnosť vhodne používať luxusné autá a mnoho ďalšieho, prevažne negatívneho. Hovorí sa, že Rusko nie je ani tak krajina, ako skôr životný štýl. Rozdiely medzi západom a východom sú obrovské, hoci by sa dalo s nadhľadom tvrdiť, že arogancia štátnej moci funguje všade tak nejak rovnako. U nás je to skôr o byrokracii, v Rusku o priamych riešeniach, ktoré navodzujú dojem diktatúry. V konečnom dôsledku vychádza ako pokorený a ponížený samotný občan bez ohľadu na to, či bol alebo nebol v práve. Tentokrát sa však Rusko, konkrétne Moskva, ukázalo v pozitívnom svetle. Dokázalo, že ak sa úspešnosť niektorého opatrenia neprejaví, upustí sa od neho. Najnovší prípad, o ktorom informovala webstránka autoforum.cz, sa týka radarov na území Moskvy, ktoré stratili svoje opodstatnenie po veľmi krátkom čase po inštalácii – iba po dvoch mesiacoch. Základom celej veci bolo zistenie, že na niektorých úsekoch sú radary montované takým spôsobom, že jedno vozidlo zachytávajú dvakrát pri rovnakom priestupku; a to zozadu i spredu. Pokutovať dvakrát za rovnaký priestupok nie je legálne ani v Rusku a preto nechal riaditeľ polície Michail Černikov celý problém a sťažnosti vodičov prešetriť. Počas tohto vyšetrovania polícia nezistila, že by boli vodiči skutočne pokutovaní dvakrát za rovnaký priestupok – sťažovali sa iba tí, ktorí prekročili rýchlosť na dvoch rôznych úsekoch a očakávali, že keď už raz prekročili rýchlosť v jeden deň, má byť na nich nahliadané ako jednorázových previnilcov. **Kontrola však poukázala na iné zistenie**, ktoré sa stalo predmetom aj tohto článku. Boli odhalené úseky, pri ktorých **radary nemajú opodstatnenie**, pretože je na nimi sledovaných úsekoch minimálna alebo žiadna nehodovosť. Iný radar sledoval, či vozidlá jazdia predpísanou maximálnou povolenou rýchlosťou 60 km/h aj napriek tomu, že charakter danej cesty zodpovedal skôr diaľnici v rámci mesta. Černikov dal teda pokyn, ktorý je u nás skoro šokujúci: deaktivovať tieto zbytočné radary, aby neboli vodiči zbytočne šikanovaní. S účinnosťou od 1. júna 2018 tento a ďalšie raday prestávajú fungovať, pričom niektoré z nich boli osadené iba 18. apríla tohto roku.








Pokračujte na ďalší príspevok »



Autopriemysel

Mali by sa dotácie na autá zrušiť, aby sa vyhovelo lízingovkám? Automobilky im už zaručujú odkup, pretože ceny áut klesli

  • Nízke ceny automobilov všetkým nevyhovujú. Výrobcovia ich majú vykupovať späť, aby nezdeformovali vlastný trh, čím sa dostávajú do nebezpečného kolotoča rizík.

     Lízingové spoločnosti požadujú od výrobcov elektromobilov uistenie, že budú spätne odkupovať vozidlá. Bránia sa tak pred rizikami na trhu s ojazdenými autami. 
  • Spravodajstvo

    Polícia ponúka prácu aj tento rok. Koľko zarobí poriadkový a dopravný policajt či IT expert?

  • Aktuálna ponuka práce v Policajnom zbore je pomerne pestrá, náborová kampaň pokračuje aj v tomto roku.

     Byť policajtom nie je práca pre každého, vyžaduje viac ako iba fyzickú zdatnosť.  Na svoje prídu aj IT špecialisti, hoci ponúkané mzdy možno považovať za nedostatočne konkurencieschopné.
  • Autosalón v Ženeve 2024 naživo

    Všetko o novej Dacii Spring: Najlacnejší elektromobil prešiel výraznými zmenami. Pre firmy má skvelú funkciu navyše

  • Očakávame, že nová Dacia Spring bude aj naďalej veľmi atraktívna pre nákupcov firemných vozových parkov. Zostáva najlacnejším elektromobilom na európskom trhu.

     Prvýkrát ponúka obojsmerné nabíjanie V2L. To môže byť zaujímavé pre firmy, ktoré potrebujú mať počas prepravy tovarov napájanú chladničku alebo iné elektrické spotrebiče. Autorom našich fotografií je Rudolf Banecký.
  • Aktualizované

    Nie je to žart: Boris Kollár bude prevádzkovať a sám šoférovať taxík, už čaká na licenciu. Témy rozhovoru so zákazníkom si určí sám

  • Znie to skoro ako vtip, lenže ním nie je. Bývalý predseda Národnej rady Slovenskej republiky rozširuje svoje podnikanie o taxislužbu.

     Či už zákazníka zaujíma politika, transplantácia vlasov alebo rodičovské povinnosti, aj tieto témy môžu byť počas jazdy v taxíku prebraté.