Nový Dieselgate! Daimleru hrozí pokuta 3,75 mld eur za falšovanie emisií naftových motorov

Obvinenie z falšovania výsledkov emisií prišlo nečakane a ukazuje sa prstom na spoločnosť, ktorá svoje motory obhajovala aj po kauze Dieselgate.
Vydané  Text: 
Mercedes-Benz Vito (foto: Daimler)
### Organizované vyšetrovania sú podľa nemeckého auto motor und sport rozsiahle a pokročilé a dôkazy o nezákonných úpravách vozidiel sú doslova „ohromujúce“. Spoločnosť Kraftfahrtbundesamt vo Flensburgu (KBA) obviňuje koncern Daimler, že použil nezákonné praktiky na zdanlivé zníženie emisií výfukových plynov automobilu Mercedes-Benz Vito. Ovplyvnené by mohli byť aj iné modely značky Mercedes-Benz s podobnými vznetovými motormi, napríklad vozidlá triedy C. Na nelegálnu dodatočnú úpravu výsledkov sledujúcich množstvo výfukových plynov v automobiloch s naftovým motorom upozornil nemecký minister dopravy Andreas Scheuer. Eventuálne hrozí podobný scenár, akého sme boli svedkami pri kauze Dieselgate, ktorá pre Volkswagen znamenala astronomické pokuty, povinnosť odkupovať automobily s naftovými motormi späť od zákazníkov a vývoj novej generácie pohonných systémov. Generálny riaditeľ spoločnosti Daimler, Dieter Zetsche, bol v pondelok 28.5.2018 informovaný, že koncernu hrozí pokuta vo výške až 3,75 miliardy eur. Nepovolený počítačový systém na „papierovú“ redukciu výfukových plynov je údajne inštalovaný v približne 750 000 vozidlách, navrhovaná pokuta by teda znamenala trest 5 000 eur za každý automobil. Pokuta v závratnej výške však nie je definitívna. Na stretnutí dňa 28.5.2018 bolo dohodnuté, že Daimler musí do 14 dní predložiť konkrétne technické riešenia problémov s upravovanými výsledkami množstva výfukových plynov vozidla Mercedes-Benz Vito s naftovým motorom. Pred ďalšou formálnou schôdzou spoločnosti boli zástupcovia spoločnosti Daimler Zetsche a Scheuer predvolaní do Flensburgu na vypočutie v Kraftfahrtbundesamt.
Problém sa týka naftových motorov OM 622 s objemom 1,6 litra, ktoré sú používané nielen v úžitkových vozidlách Vito, dotknuté sú údajne aj osobné automobily populárnej triedy C (na fotografii vyššie).




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



Servis

Štatistika porúch ADAC 2024: Ktoré jazdené autá sú najviac a najmenej spoľahlivé? Majú elektromobily menej porúch?

  • Ktorý jednoduchý komponent najčastejšie paralyzuje autá? Štatistika porúch od ADAC je analýza zahŕňajúca 156 modelových radov vozidiel.

     Nová štatistika poruchovosti ADAC ukazuje nielen to, ktoré autá sa v roku 2023 kazili najčastejšie, ale aj to, či sú skutočne elektromobily spoľahlivejšie. 
  • Rozhovor

    Milovník áut Craig Ramsay o autách, šoférovaní a hokeji: Ako si užil vlajkovú loď Škoda Superb?

  • Craig Ramsay, tréner našej hokejovej reprezentácie, mal ako jeden z prvých na Slovensku možnosť na týždeň otestovať úplne nový model Škoda Superb.

     V exkluzívnom rozhovore pre Škoda Storyboard prezradil, ako sa mu jazdilo, akým je šoférom, čo pre neho znamená svet áut a čo vlastne poháňa prvého muža našej hokejovej reprezentácie? Samozrejme, podelil sa aj o to, ako vidí šance na prípadný úspech jeho zverencov na blížiacich sa hokejových majstrovstvách sveta.