Rolls-Royce predstavil svoje prvé SUV! Rozmermi prekonáva Bentaygu.

Po 112 rokoch odhaľuje Rolls-Royce svoje prvé SUV. Pomenovali ho po najväčšom diamante na svete!
Vydané  Text: 

Luxusná britská značka Rolls-Royce neoznačuje svoj nový model ako SUV. Podľa oficiálnych informácií ide len o „zvýšené vozidlo“. V porovnaní s vlajkovou loďou automobilky je Cullinan o 400 mm kratší a o 200 mm vyšší. S dĺžkou 5 341 mm však stále prekonáva konkurenčné Bentley Bentayga o 201 milimetrov. O pohon sa postará známy dvanásťvalec s tradičným zdvihovým objemom 6,75 litra, ktorému bude pomáhať dvojica turbodúchadiel. Maximálny výkon sústavy dosahuje 420 kW, pričom hodnota krútiaceho momentu je na úrovni 850 Nm. Aj vďaka nemu je 2 660 kilogramov vážiaci Cullinan schopný zrýchliť z 0 na 100 km/h za zhruba 5 sekúnd. Maximálna rýchlosť je však obmedzená na 250 km/h. Netreba zabúdať na to, že Rolls-Royce je v prvom rade o luxuse. Novinke nechýba poznávací znak všetkých áut tejto značky – majestátna maska chladiča so soškou Spirit of Ecstasy. Automobilka vsadila na ešte hranatejšie tvary s výraznými presklenými plochami, nechýbajú ani proti sebe sa otvárajúce dvere. Vo výbave môžeme nájsť head-up displej, nočné videnie, WiFi hotspot, stráženie bdelosti či celý rad ďalších asistentov. Za piatymi dverami sa potom ukrýva batožinový priestor o objeme 600 dm3. Špecialitou je v tomto prípade „rekreačný modul“, ktorý pozostáva z dvoch vyklápateľných sedačiek a malého stolíka. Z kufra tak budete môcť pohodlne sledovať napríklad aj západ slnka. Rolls-Royce očakáva vyšší záujem najmä z krajín, ktoré zápasia so zhoršenou kvalitou ciest, ako napríklad India či Rusko. Sériová výroba naplno odštartuje už v druhej polovici tohto roka, prvým zákazníkom Cullinan dorazí už tesne pred Vianocami. Základná cena štartuje na úrovni 350 tisíc eur.




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!





Pokračujte na ďalší príspevok »



Aktualizované

Nie je to žart: Boris Kollár bude prevádzkovať a sám šoférovať taxík, už čaká na licenciu. Témy rozhovoru so zákazníkom si určí sám

  • Znie to skoro ako vtip, lenže ním nie je. Bývalý predseda Národnej rady Slovenskej republiky rozširuje svoje podnikanie o taxislužbu.

     Či už zákazníka zaujíma politika, transplantácia vlasov alebo rodičovské povinnosti, aj tieto témy môžu byť počas jazdy v taxíku prebraté.  
  • SERVIS

    Komfort vďaka odhlučneniu auta: Pozrite sa, ako vyzerá proces dodatočného odhlučnenia Škody Kodiaq

  • Nepríjemné zvuky počas jazdy? Takto si odhlučníte auto aj po rokoch!

     Dodatočné odhlučnenie auta výrazne zníži hluk, zvýši komfort pri cestovaní a chráni interiér aj pred tepelnými stratami. Koľko to stojí a ako ovplyvní odhlučnenie spotrebu a jazdné vlastnosti?