SEAT bude vyvíjať technológiu CNG pre koncern Volkswagen

Technické centrum SEAT, ktoré zamestnáva vyše 1000 inžinierov, bude vyvíjať technológiu CNG pre celý koncern Volkswagen.
Vydané  Text: 

Stlačený zemný plyn ako palivo prináša zníženie prevádzkových nákladov o 55 % oproti benzínu a 30 % oproti nafte. CNG pritom nie je iba preklenovacou technológiou ale reálnou alternatívou z dlhodobého horizontu, uvádza SEAT vo svojej tlačovej správe.

Luca de Meo, predseda predstavenstva SEAT, S.A., dnes ráno otvoril 6. kongres GASNAM v Madride, na ktorom sa zúčastnil aj prezident GASNAM José Ramón Freire; generálny tajomník priemyslu a malých a stredných podnikov Begoña Cristeto a portugalský minister energetiky Jorge Seguro Sanches.
Luca de Meo, predseda predstavenstva SEAT, S.A. (foto: SEAT)
V tejto súvislosti Luca de Meo zdôraznil, že „zemný plyn ako palivo má veľký potenciál rovnako pre automobilový priemysel ako aj pre plynárenský priemysel samotný.“ SEAT má pozíciu referenčnej značky koncernu Volkswagen v rámci stratégie využívania stlačeného zemného plynu CNG (Compressed Natural Gas). V tejto súvislosti predseda predstavenstva SEAT oznámil, že technické centrum SEAT, ktoré zamestnáva vyše 1000 inžinierov, bude vyvíjať technológiu CNG pre celý koncern Volkswagen, čím sa posunie na nadnárodnú úroveň. „Chceme aby táto technológia vznikala v Španielsku, chceme byť jej priekopníkmi a veríme, že sa nám to podarí,“ povedal Luca de Meo.

Čítajte aj: Test Seat Leon 1.4 TGI: Na plný plyn!

Luca de Meo definoval CNG ako „ekologickú a ekonomickú alternatívu k tradičným palivám a elektromobilom.“ V tejto súvislosti zdôraznil, že zákazníci požadujú väčší dojazd a kratší čas tankovania ako im môžu zabezpečiť elektromobily nabíjané doma alebo počas pobytu v práci. „Celý proces musí byť jednoduchý a ekonomický.“ „Na technológii CNG je dobré to, že je už dostupná,“ čo znamená, že „nevyžaduje veľké investície a môžeme ju poskytovať zákazníkom v širokom rozsahu.“ K veľkým prednostiam patrí tankovanie, ktoré je rýchle a čisté, ako aj náklady na technológiu porovnateľné s pohonom na benzín a naftu. Preto „CNG nie je iba preklenovacou technológiou ale reálnou alternatívou z dlhodobého horizontu.“








Pokračujte na ďalší príspevok »



Servis

Štatistika porúch ADAC 2024: Ktoré jazdené autá sú najviac a najmenej spoľahlivé? Majú elektromobily menej porúch?

  • Ktorý jednoduchý komponent najčastejšie paralyzuje autá? Štatistika porúch od ADAC je analýza zahŕňajúca 156 modelových radov vozidiel.

     Nová štatistika poruchovosti ADAC ukazuje nielen to, ktoré autá sa v roku 2023 kazili najčastejšie, ale aj to, či sú skutočne elektromobily spoľahlivejšie. 
  • Rozhovor

    Milovník áut Craig Ramsay o autách, šoférovaní a hokeji: Ako si užil vlajkovú loď Škoda Superb?

  • Craig Ramsay, tréner našej hokejovej reprezentácie, mal ako jeden z prvých na Slovensku možnosť na týždeň otestovať úplne nový model Škoda Superb.

     V exkluzívnom rozhovore pre Škoda Storyboard prezradil, ako sa mu jazdilo, akým je šoférom, čo pre neho znamená svet áut a čo vlastne poháňa prvého muža našej hokejovej reprezentácie? Samozrejme, podelil sa aj o to, ako vidí šance na prípadný úspech jeho zverencov na blížiacich sa hokejových majstrovstvách sveta.