Volvo má prvýkrát v histórii trojvalcový motor! Vyrobilo ho pre svoje najmenšie SUV-čko

Volvo však nikdy nebolo tou typickou automobilkou, preto aj jej prvý trojvalec má zdvihový objem 1,5 litra.
Vydané  Text: 

Nová pohonná jednotka je prvým 3-valcovým motorom počas celej 91-ročnej histórie značky Volvo.

Úplne nový 1,5-litrový trojvalcový benzínový motor s priamym vstrekovaním paliva automobilka vyvinula na báze rovnakej modulárnej konštrukcie ako svoje štvorvalcové motory Drive-E. Trojvalcový agregát sa kombinuje so 6-stupňovou prevodovkou,neskôr aj s 8-stupňovou prevodovkou.
Prvý trojvalec od značky Volvo pre SUV XC40 má zdvihový objem 1,5 litra.
Ponuka motorov pre model XC40 sa okrem toho rozširuje o aktuálne motory automobilky Volvo: vznetový D3 s výkonom 150 koní a zážihový T4 s výkonom 190 koní. Nový trojvalcový agregát bol špeciálne navrhnutý tak, aby sa dal použiť v plug-in hybridných modeloch s pohonnou sústavou Twin Engine. Hybridná alebo čisto elektrická pohonná sústava rozšíri ponuku pre model XC40 neskôr.Okrem toho si zákazníci budú môcť vybrať z nových výbav: okrem tej základnej aj z uvádzacích variantov Momentum a R-Design a novej luxusnej verzie Inscription.
Stupeň výbavy Inscription ponúkne rôzne dizajnové prvky exteriéru v podobe 18-, 19- alebo 20-palcových diskov kolies, upravených nájazdových krytov, chrómových líšt okolo bočných okien a chrómovej mriežky chladiča, ako aj špecifických lakov karosérie. V interiéri verzie Inscription zasa nájdeme novú (naozaj krásnu a atypickú) krištáľovú hlavicu radiacej páky a atraktívne drevené obloženie Driftwood, ktoré automobilka Volvo prvýkrát predstavila vo svojom SUV strednej triedy XC60. Súčasťou personalizačného balíčka pre XC40 sú aj štýlové doplnky ako 21-palcové zliatinové disky kolies s čiernou úpravou Black Diamond Cut či nová súprava dizajnových prvkov, ktorá zahŕňa nájazdové kryty z brúsenej nehrdzavejúcej ocele a dve integrované koncovky výfuku. **Text článku je tlačová správa výrobcu po redakčnej úprave.**








Pokračujte na ďalší príspevok »



Autopriemysel

Mali by sa dotácie na autá zrušiť, aby sa vyhovelo lízingovkám? Automobilky im už zaručujú odkup, pretože ceny áut klesli

  • Nízke ceny automobilov všetkým nevyhovujú. Výrobcovia ich majú vykupovať späť, aby nezdeformovali vlastný trh, čím sa dostávajú do nebezpečného kolotoča rizík.

     Lízingové spoločnosti požadujú od výrobcov elektromobilov uistenie, že budú spätne odkupovať vozidlá. Bránia sa tak pred rizikami na trhu s ojazdenými autami. 
  • Spravodajstvo

    Polícia ponúka prácu aj tento rok. Koľko zarobí poriadkový a dopravný policajt či IT expert?

  • Aktuálna ponuka práce v Policajnom zbore je pomerne pestrá, náborová kampaň pokračuje aj v tomto roku.

     Byť policajtom nie je práca pre každého, vyžaduje viac ako iba fyzickú zdatnosť.  Na svoje prídu aj IT špecialisti, hoci ponúkané mzdy možno považovať za nedostatočne konkurencieschopné.
  • Autosalón v Ženeve 2024 naživo

    Všetko o novej Dacii Spring: Najlacnejší elektromobil prešiel výraznými zmenami. Pre firmy má skvelú funkciu navyše

  • Očakávame, že nová Dacia Spring bude aj naďalej veľmi atraktívna pre nákupcov firemných vozových parkov. Zostáva najlacnejším elektromobilom na európskom trhu.

     Prvýkrát ponúka obojsmerné nabíjanie V2L. To môže byť zaujímavé pre firmy, ktoré potrebujú mať počas prepravy tovarov napájanú chladničku alebo iné elektrické spotrebiče. Autorom našich fotografií je Rudolf Banecký.