Opel Insignia Country Tourer sa predáva od 27-tisíc eur. Vyšší adaptívny podvozok, krásny interiér, za príplatok aj biturbo

Najvážnejší konkurent pre mladobolelavského skauta ho cenou podlieza o pár tisíc eur a ponúkne minimálne 140, maximálne až 260 konských síl.
Vydané  Text: 

Luxusné terénne kombíky sú v kurze, ale paradoxne najlepšie ponuky v pomere cena/výkon prichádzajú od neprémiových výrobcov. Opel Insignia Country Tourer je robustné, komfortné a priestranné kombi so svetlou výškou zväčšenou o 25 mm, s príplatkovým s pohonom všetkých štyroch kolies, funkciou torque vectoring a v ponuke dokonca s biturbom.

V označeniach áut značky Opel sa nemusí každý hneď vyznať. Insignia je modelový rad, ktorý konkuruje napríklad Octavii, vo verzii kombi sa volá Tourer. Ako Tourer sa ďalej predáva v dvoch ďalších verziách: Sports a Country. Sport je štandard, Country je vizuálna a za príplatok aj funkčná výbava do terénu. Prekvapivé môže byť, že v porovnaní s Octaviou Scout, ktorá je v predaji už v základnej verzii s pohonom 4×4, u Oplu si musíte za takýto pohon doplatiť, respektíve si zadovážiť verziu so silnejším motorom. Na druhej strane to môže byť považované za výhodu, pretože ten, komu vyhovuje len imidž Country Tourera a nemá záujem jazdiť s ním na chatu cez lesy, nemusí plytvať peniazmi za nákup pohonu oboch náprav.
Opel Insignia Country Tourer disponuje veľkým vnútorným priestorom a výrazne nižšou hmotnosťou ako predchodca vďaka novej architektúre karosérie. Jeho doménou je množstvo techniky v interiéri a v kontexte bezpečnosti, upúta vizuálnymi doplnkami v štýle country: čierne obklady lemov blatníkov a prahov karosérie a strieborné nájazdové štíty v nárazníkoch dodávajú novinke robustný vzhľad off-roadu. Program Opel Exclusive dáva na výber z prakticky neobmedzeného výberu farieb laku karosérie. Jazdu mimo spevnených ciest umožňuje o 25 milimetrov zväčšená svetlá výška, 5-prvková zadná náprava a pohon všetkých kolies s funkciou torque vectoring, údajne najdokonalejší v tejto triede. Namiesto konvenčného diferenciálu zadnej nápravy má dve elektronicky ovládané multilamelové spojky, ktoré aktívne individuálne rozdeľujú krútiaci moment na zadné kolesá – bez ohľadu na povrch cesty a poveternostné podmienky.
Aby kompenzoval nedotáčavosť, systém podľa polohy pedála akcelerátora a uhla natočenia volantu prenáša väčší krútiaci moment na vonkajšie zadné koleso. Tak sa vozidlo nielen stabilizuje v zákrute, ale aj presnejšie zatáča a spontánnejšie reaguje na povely vodiča. Podvozok FlexRide prispôsobuje charakteristiku tlmičov pruženia, posilňovača riadenia, elektronického pedála akcelerátora a body preraďovania (pri automatickej prevodovke) automaticky alebo podľa vodičom zvoleného režimu ‘Standard’, ‘Sport’ alebo ‘Tour’. O riadenie podvozka sa stará softvér ‘Drive Mode Control’. Interiér Insignie Country Tourer sa v zásade nelíši od toho v ostatných verziách Insignie, stretávame sa tu s kvalitnými materiálmi, štandardnou ergonómiou značky a modernou grafikou na palubovke. Insignia vo svojej aktuálnej generácii stanovila latku kvality pomerne vysoko, vo veľkej miere preberá dizajn a vyhotovenie z prémiových automobilov.
Variabilita vnútorného priestoru je vpredu na skôr na bežnej úrovni, avšak vzadu ponúkne až 560 litrov batožinového priestoru, respektíve až 1665 litrov po sklopení zadného radu sedadiel. Sú to pekné čísla, ktoré napovedajú o každodennej praktickosti Insignie. Zaujímavosťou je, že kufrové dvere sa dajú z pozície vodiča otvoriť úplne, zatvoriť alebo ponechať otvorené iba v 3/4 , aby sa neudreli napríklad o strop v nízkej podzemnej garáži. Priaznivo sa pozeráme aj na objem palivovej nádrže až 62 litrov, čo by mohlo znamenať, že pri ľahkej nohe budete tankovať s väčšími časovými odstupmi.
Opel Insignia Country Tourer sa u nás predáva za ceny od 27 190 € (za Octaviu Scout zaplatíte podľa konfigurátora minimálne 31 410 €), to platí pre benzínový motor 1.5 TURBO (103kW/140k) Start/Stop so 6-stupňovým manuálom. Za najsilnejší benzínový variant 2.0 TURBO (191kW/260k) Start/Stop AT8 4×4 zaplatíte minimálne 35 590 € a za najsilnejší naftový 2.0 CDTI BiTurbo (154kW/210k) Start/Stop AT8 4×4 iba o niečo viac: 37 340 €. Trocha nás mrzí, že cena za najslabší naftový motor 2.0 CDTI (125kW/170k) Start/Stop s manuálnou prevodovkou o viac ako dvetisíc presiahol magickú hranicu 30-tisíc eur. Kompletný cenník jednotlivých motorických verzií v PDF nájdete tu: SK_Insignia_CT-Cennik.pdf Kompletné technické údaje v PDF nájdete tu: SK_Insignia_CT_Technicke_udaje.pdf




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



ROZHOVOR

Martin Jahn zo Škoda Auto: Budeme ponúkať spaľovacie autá, kým to bude legislatívne možné; ale racionálne plánovať sa dá iba na dva roky.

  • Otvorený rozhovor odpovedá na viaceré otázky o budúcnosti značky Škoda. Racionálne môžeme odhadovať budúcnosť na dva roky, prekvapuje Jahn v rozhovore pre denník Autoviny.sk.

     Rozprávali sme sa o nástupe elektromobility, zmene na luxusnú značku, ale aj o tom, či je zmena spotrebiteľského správania dôvodom na zmenu obchodného modelu automobilky. Veľmi jednoznačne sa Jahn vyjadril aj o budúcnosti úžitkových vozidiel pod značkou Škoda.
  • MOTO

    BMW R 1250 RS: Rýchlo a ďaleko

  • Mníchovský dvojvalcový motor typu boxer neodmysliteľne patrí k ikonickému cestovnému enduru, ktorému nik nepovie inak ako GS.

     Lenže keď už konštruktéri majú túto techniku, vedia ju použiť aj v iných modeloch. a pre inú cieľovú skupinu. Odomkli sme celý článok z auto motor a šport č. 3/2024
  • Nový model

    Malé žihadlo. Nová Cupra Born VZ má mohutnejší výkon, adaptívne tlmiče a bubnové brzdy. Na jeden záťah prejde až 570 km

  • VZ je skratkou slova Veloz, čo znamená po španielsky rýchly a tradične označuje najvýkonnejšie verzie modelov značky.

     CUPRA Born VZ má výkon zvýšený na 240 kW (326 k), zrýchľuje z 0 na 100 km/h za iba 5,7 sekundy a maximálnu rýchlosť má elektronicky obmedzenú na 200 km/h. V minulom roku CUPRA predala 45 300 kusov Bornu, čo predstavuje medziročný nárast o 44,4 %.