Myslíte si, že 7-miestne SUV sú výstrelkom doby? Tu máte 12-miestny Delahaye z roku 1911!
Aj za starých čias sa ľudia chceli voziť vo veľkom počte. Ale na komfort sa nazeralo celkom odlišne, ako to robia automobilky dnes.
Vydané Text: Erik Stríž


Aj keď sa to tak často neuvádza, Emile Delahaye je jedným z praotcov automobilového priemyslu.
Jeho súčasníkmi boli legendy ako Gottlieb Daimler, Karl Benz, Ferdinand Porsche a Henry Ford. Prvé auto vyrobil už v roku 1894 a predviedol ho na autosalóne v Paríži, teda ešte pred prelomom storočí. Výrazne sa pritom inšpiroval vozidlom od Karla Benza. Autá navrhoval sám a je považovaný za priekopníka automobilového priemyslu aj napriek tomu, že už v roku 1901 odišiel do dôchodku kvôli zdravotným problémom. Svojim vozidlám dôveroval natoľko, že ich prihlásil do pretekov Paríž-Marseille-Paríž – on sám riadil jedno z nich, ktoré sa umiestnilo na siedmom mieste a vďaka tomu získalo veľkú publicitu. Kvôli zdravotným problémom jeho firmu spoluriadili jeho švagrovia Leon Desmarais a Georges Morane, po jeho odchode v roku 1900 sa premenovala na **Société des Automobiles Delahaye** presunula z francúzskeho Tours do Paríža. Značka osobných, nákladných automobilov a autobusov Delahaye **prežila až do roku 1954**.



Inzercia

Erik Stríž
Erik Stríž je slovenský motoristický novinár, bývalý šéfredaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Jeho autorské portfólio zahŕňa spravodajstvo, testy automobilov, motocyklov a úžitkových vozidiel a dopravnú poradňu. Zvýšenú pozornosť venoval legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti. Je tiež autorom dizajnu a loga webu Autoviny.sk
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na redakcia@imotormedia.sk