KIA ukázala nové SUV Niro na elektrinu, má komunikovať aj s chodcami

Má displej medzi svetlometmi, možno ním bude odháňať nedisciplinovaných chodcov z cesty.
Vydané  Text: 

Kia chce dokázať, že dokáže naskočiť na vlak elektromobility a autonómnej jazdy. Zámer mať na trhu vlastné modely schopné konkurovať technicky najvyspelejším automobilom planéty demonštrovala na aktuálnom veľtru elektroniky CES 2018 v Las Vegas, vo svojom stánku prezentuje úplne nové SUV Niro EV.

Súčasné Niro poznáme a páči sa nám. Je to rozumný kompromis medzi veľkým SUV a nafúknutým hatchbackom, má praktickú svetlú výšku, pekný moderný dizajn karosérie, interiér ponúka taký ten zlatý stred v kontexte kvality, ergonómie a vybavenosti. Niro sa ponúka ako hybrid (1.6 GDi Hybrid), čím sa radí medzie ekoautá s dobrými vyhliadkami do budúcnosti. Dnes sa však Niro ukázalo v novom, ešte modernejšom svetle a predvádza, že je pripravené na revolúciu v automobilovom priemysle. Pod kapotou sa už nenachádza konvenčný spaľovací motor, ale systém pre plne elektrickú jazdu s nulovými emisiami výfukových plynov, navyše dokáže jazdiť celkom samostatne bez účasti vodiča-človeka. Práve schopnosť autonómnej jazdy je kľúčová, keďže určila jeden dôležitý dizajnový prvok: displej priamo medzi prednými svetlometmi!

KIA NIRO EV v kocke:

• plne elektrický pohon;
• funkcia autopilota;
• identifikácia vodiča pomocou tváre a hlasu;
• pripojenie na 5G internet;
• dvojzónový audiosystém Virtual Engine Sound System (VESS);
dojazd: 383 km;
výkon: 150 kW (201 koní);
batéria: Li-Pol 64 kWh / Li-Pol 40 kWh;

Áno, displej namiesto masky chladiča na mieste, kde zvyčajne býva rozmerná čierna mriežka. Takýto úlet nám už predtým ukázala značka Mercedes-Benz, ktorá prostredníctvom exteriérového displeja umožňovala komunikáciu vozidla s chodcami. Auto im napríklad vypísalo hlášku, že môžu prejsť cez cestu alebo zobrazili meno pasažiera, ktorý má do samojazdiaceho taxíka nastúpiť. Princíp funkčnosti v Kia Niro nebude odlišný.

Pre značku Kia je tento model mimoriadne dôležitý. Je verejným záväzkom plniť svoju novú stratégiu s názvom ACE, čo je akronym zo slov autonomous, connected a eco/electric. Táto stratégia počíta jednak s plne samojazdiacimi (autonómnymi) autami, tak aj s elektrickým, hybridným alebo vodíkovým pohonom. Celkovo by sme sa mali v najbližších rokoch dočkať až 16 nových modelov automobilov s eko pohonom alebo autopilotom.
Funkcie pripojenia sa týkajú nielen komunikácie pasažierov cez internet, ale aj komunikácie medzi autami samotnými a integrácie s ďalšími systémami, ktoré môžu mať niečo spoločné s dopravou.








Pokračujte na ďalší príspevok »



Redakčný špeciál

Finále testu AUDI Q8 SUV: Skvelé auto, čo dodať. Sumarizujeme dôvody, prečo by ste si ho mali kúpiť aj vy

  • Audi Q8 SUV je síce športové auto, ale aj rodinné. Je to SUV, ale s estetikou kupé a bezrámovými oknami ulahodí aj oku estéta. No a technologická vyspelosť, to je triumf, ktorý má Audi pripravený pre každého zákazníka bez ohľadu na stupeň výbavy.

     Pozrite sa s nami na tri časti seriálu o Audi Q8 SUV.  
  • Autopriemysel

    Mali by sa dotácie na autá zrušiť, aby sa vyhovelo lízingovkám? Automobilky im už zaručujú odkup, pretože ceny áut klesli

  • Nízke ceny automobilov všetkým nevyhovujú. Výrobcovia ich majú vykupovať späť, aby nezdeformovali vlastný trh, čím sa dostávajú do nebezpečného kolotoča rizík.

     Lízingové spoločnosti požadujú od výrobcov elektromobilov uistenie, že budú spätne odkupovať vozidlá. Bránia sa tak pred rizikami na trhu s ojazdenými autami. 
  • Spravodajstvo

    Polícia ponúka prácu aj tento rok. Koľko zarobí poriadkový a dopravný policajt či IT expert?

  • Aktuálna ponuka práce v Policajnom zbore je pomerne pestrá, náborová kampaň pokračuje aj v tomto roku.

     Byť policajtom nie je práca pre každého, vyžaduje viac ako iba fyzickú zdatnosť.  Na svoje prídu aj IT špecialisti, hoci ponúkané mzdy možno považovať za nedostatočne konkurencieschopné.