Mikroautá Ligier JS: Kabína z traktora a jazda aj bez vodičáku
Nezávislé zavesenie kolies a pohon zadných kolies? No neber to!
Vydané Text: Redakcia


Ligier JS4/JS8 (1981)
Mikroautá dnes nie sú populárne a na cestách sú kuriozitou, ktorá púta pozornosť. Nie je však pravdou, že by sa nevyrábali, iba dopyt po nich je nie vysoký. Najväčší rozmach tento typ automobilov, respektíve motocyklov s uzatvoreným kokpitom, zažíval v období po druhej svetovej vojne až do konca 80. rokov 20. storočia.
Jedným z nich bol aj tento puristický a takmer komický Ligier. Model JS4 (označovaný aj JS8) stanovil základy pre jeho ďalšiu generáciu JS6. Tieto autá sa v priebehu rokov zmenili iba pramálo. Ligier JS4 bol prvýkrát predstavený 25. júla 1980 pre výrobcu to bol nielen vstup do novej dekády, ale aj určitým pádom až takmer na dno. Značka Ligier totiž predtým vyrábala športové automobily a dokonca monopost JS43, ktorý vyhral preteky Monaco Grand Prix v roku 1996, Veľkú cenu Švajčiarska 1977 a ďalších sedem pretekov. Mikroauto JS4 nevyžadovalo vodičské oprávnenie, vraj bolo pomerne populárne medzi seniormi a mladými ľuďmi. Ligier kupoval kabíny od Renaultu, ktoré sa používali v traktoroch. Tieto kovové monokoky boli typické svojou jednoduchosťou, tenkým rámom a pomerne rozmernými presklenými stenami.
Ligier JS6 (1984) s naftovým motorom

Ligier Microcar M:GO (súčasnosť)