Nový Volkswagen Golf je na ceste: vykráda VW dizajn od Renaultu?

Predné denné svietenie ako na Renaulte. Bije do očí aj napriek tomu, že Volkswagen vo svojom Golfe už nejaký ten čas rozvíja koncept estetických doplnkov v tvare písmena C.
Vydané  Text: 

Je to už nejaký ten mesiac, čo sa svetlo sveta dostali fotografie prototypu Volkswagen Golf Gen. E. Tento nápadne moderný hatchback s hranatou karosériou, pútavým lakom a plne elektrickým pohonom by mohol byť reálnym obrazom budúceho Volkswagenu Golf. S tvrdením, že sa tak zrejme naozaj stane, prišiel opäť nemecký Auto Motor und Sport. V porovnaní so súčasným modelom pomerne dramaticky zmení a zlepšená aerodynamika ovplyvní spotrebu paliva. Nový Golf bude postavený na modernizovaj platforme MQB a bude ľahší o 50 kg v porovnaní s predchodcom. Okrem redukcie hmotnosti pod kapotou budú debutovať aj nové motory radu EA211 EVO. Obidva majú vyššiu účinnosť a zníženú spotrebu paliva kvôli turbodúchadlu s premenlivou geometriou a vďaka Millerovmu cyklu. Princíp práce motora s Millerovým cyklom je veľmi podobný princípu práce motora s Atkinsonovým cyklom. Jediný zásadný rozdiel je v tom, že motory s Millerovým cyklom sú preplňované.
Ďalej sa v novej generácii Golfu objavia aj hybridné pohonné systémy a benzínové motory vybavené filtrami pevných častíc. Môžeme očakávať aj verziu poháňanú zemným plynom a je možné, že sa s názvom e-Golf rozlúčime. Ďalšia generácia Golfu spraví ďalší krok v ústrety autonómnej jazde. Výrobca ho vybaví adaptívnym tempomatom a head-up displejom. Okrem toho bude známe niekoľko riešení z vyšších modelov predávaných v skupine Volkswagen. Dojazd na čisto elektrický pohon by mohol dosahovať až 400 kilometrov. Pre viac fotografií otvorte galériu článku.








Pokračujte na ďalší príspevok »



ROZHOVOR

Martin Jahn zo Škoda Auto: Budeme ponúkať spaľovacie autá, kým to bude legislatívne možné; ale racionálne plánovať sa dá iba na dva roky.

  • Otvorený rozhovor odpovedá na viaceré otázky o budúcnosti značky Škoda. Racionálne môžeme odhadovať budúcnosť na dva roky, prekvapuje Jahn v rozhovore pre denník Autoviny.sk.

     Rozprávali sme sa o nástupe elektromobility, zmene na luxusnú značku, ale aj o tom, či je zmena spotrebiteľského správania dôvodom na zmenu obchodného modelu automobilky. Veľmi jednoznačne sa Jahn vyjadril aj o budúcnosti úžitkových vozidiel pod značkou Škoda.
  • MOTO

    BMW R 1250 RS: Rýchlo a ďaleko

  • Mníchovský dvojvalcový motor typu boxer neodmysliteľne patrí k ikonickému cestovnému enduru, ktorému nik nepovie inak ako GS.

     Lenže keď už konštruktéri majú túto techniku, vedia ju použiť aj v iných modeloch. a pre inú cieľovú skupinu. Odomkli sme celý článok z auto motor a šport č. 3/2024
  • Nový model

    Malé žihadlo. Nová Cupra Born VZ má mohutnejší výkon, adaptívne tlmiče a bubnové brzdy. Na jeden záťah prejde až 570 km

  • VZ je skratkou slova Veloz, čo znamená po španielsky rýchly a tradične označuje najvýkonnejšie verzie modelov značky.

     CUPRA Born VZ má výkon zvýšený na 240 kW (326 k), zrýchľuje z 0 na 100 km/h za iba 5,7 sekundy a maximálnu rýchlosť má elektronicky obmedzenú na 200 km/h. V minulom roku CUPRA predala 45 300 kusov Bornu, čo predstavuje medziročný nárast o 44,4 %.