Toyota končí s naftovými motormi, trend ukazuje jasným smerom

Značka Toyota bude zrejme prvým veľkým automobilovým koncernom, ktorý dá nafte zbohom. Trend je neúprosný a nejde v ústrety naftovým motorom.
Vydané  Text: 

Japonský výrobca neustále mení ceny benzínových motorov a hybridných pohonov už niekoľko rokov. Vývoj v posledných rokoch zreteľne naznačuje, že pred kapotou áut od Toyoty už neuvidíme žiadnu naftovú pohonnú jednotku. Počiatok tohto vývoja nachádzame niekoľko rokov dozadu, keď Toyota do svojich vozidiel začala montovať pohonné jednotky navrhnuté koncernom BMW pre modely Auris a Avensis. Od tej doby sa v ponuke výrobcu neobjavil žiadny nový naftový motor. Podľa poľského denníka Moto Didier Leroy, viceprezident značky, zdieľal s novinármi pochybnosti o budúcnosti nafty. Dodal, že japonská spoločnosť neuvedie s takým motorom už žiadny nový model. Dobrým príkladom je nový Yaris – už nie je bežnému zákazníkovi k dispozícii s naftovým agregátom. Takéto vozidlá môžu byť objednané iba pre flotily a na vybraných trhoch. Odstúpenie od maloobchodného predaja naftových Yarisov je vskutku odvážny krok, keďže ​​trhový podiel Yarisu v Európe je až 25 percent. Toyota sa zameriava na podporu hybridnej technológie. Jedným z ťažších rozhodnutí pre výrobcu vraj bolo zanechať naftovú verziu modelu C-HR aj napriek tomu, že ju zákazníci a predajcovia oceňovali. Japonci si skrátka zvolili dlhodobú stratégiu a snažia sa presvedčiť zákazníkov, že hybridný pohonný systém je najlepšou voľbou. Toyota sa síce odvracia od naftových motorov, ale stále ponúka modely, ktoré bez tohto pohonu skrátka existovať nemôžu: Land Cruiser, Hilux či dodávku Proace. Na Slovensku sa naďalej v naftovej verzii predáva aj Corolla, najpredávanejšie auto sveta či Auris.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.