BMW si z Frankfurtu urobilo predčasné Vianoce! Nás zaujali tieto dva nádherné koncepty.

Nechýbali však ani premiéry sériových modelov.
Vydané  Text: 
Stánok automobilky BMW vo Frankfurte len tak neminiete. Pokiaľ ide o sériové modely, hlavným lákadlom bude určite nový model X3. Za zmienku stojí aj i3ka, ktorú predstavili vo verzii „s“. Nás však zaujali dva nové koncepty.


Zásadnou novinkou je koncept „i Vision Dynamics“, ktorý by sme v budúcnosti mohli vidieť v sériovom prevedení pod označením i5. Pôjde tak o tretí model elektrickej divízie značky BMW. Karoséria nesie prvky Grand Coupé a vzhľadom sa mierne odchyľuje od modelov i3 a i8. Predná maska prišla o typické ľadvinky, na pripomenutie ostalo len akési modré lemovanie. Prioritou tak bolo minimalizovať hodnotu odporu vzduchu na čo najmenšiu hodnotu, a preto boli všetky nepotrebné výduchy zakrytované. Neprežili to ani spätné zrkadlá, ktoré boli nahradené kamerami. Podrobné technické špecifikácie ešte neboli zverejnené, ale niekoľko základných informácií už poznáme. Z nuly na stovku by to mal koncept zvládnuť za nejaké 4 sekundy, pričom maximálna rýchlosť bude limitovaná na 200 km/h. Dôležitejším údajom je ale dojazd. BMW sľubuje viac ako 600 km na jedno nabitie.


Kým vyššie spomínané auto o svoje ľadviny prišlo takmer úplne, koncept X7 Performance sa o ne báť nemusí. Práve naopak! Sú dokonca tak obludné, že by bez problémov mohli nasať aj nejakého školopovinného prváčika. Celé auto akoby oplývalo skromnosťou emirátskeho šejka. Megalomanské je totiž úplne všetko. Kolesá majú 23“ palcov a pohonné ústrojenstvo pravdepodobne zdedí po vlajkovej lodi BMW 7. Nemali by tak chýbať šesťvalce ani osemvalce, hovorí ale sa aj o dvanásťvalcovom strope.


Sériový model by sme mali vidieť už niekedy v priebehu budúceho roka. Vyrábať sa bude v americkom meste Spartanburg, kde BMW už niekoľko rokov kompletizuje modely X3, X4, X5 a X6.




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!