Prvá jazda s modernizovanou Škodou Citigo 1,0 MPI – Dospelý drobec
Najmenšia škodovka na trhu dostala zopár dizajnových zmien, aktualizovala techniku a vydáva sa na jeden zo svojich posledných bojov o zákazníka.

[IMAGE id=198761]
So 190 cm sme mali pred nastúpením do Škody Citigo jemné predsudky. Tie sa však veľmi rýchlo rozplynuli a nepotrebovali sme ani obuvák na to, aby sme zabrali priestor v interiéri. Chválime sedadlá s integrovanou opierkou hlavy. Sedí sa v nich pohodlne a hlave nehrozí otras mozgu ako v prípade kontaktu s opierkou v ikone miniáut, vo Fiate 500. Ešte lakťová opierka a pocity by boli dokonalé. Citigo je robené do mesta a tomu zodpovedá aj dĺžka sedákov. Sú funkčné a zaručene sa vám do nich bude dobre nasadať. Aj v prípade, že to bude úkon, ktorý zopakujete mnohokrát za deň.
[IMAGE id=198758]
Štandardom sú Simply Clever riešenia vrátane dáždnika pod sedadlom spolujazdca a po novom aj LED pásy denného svietenia a upravená grafika predných a zadných svetiel. S novým Citigom Škoda pripomenula aj mobilnú aplikáciu Move&Fun, ktorá po nainštalovaní a spárovaní sa s autom dokáže vodičovi pomáhať napríklad aj s hospodárnosťou prevádzky. Rozsah premyslených detailov závisí od úrovne výbavy. Po sklopení zadných sedadiel sa batožinový priestor zväčší z 251 na 959 dm3, respektíve na 951 dm3 v trojdverovej verzii. Tvorí ho hlboká vaňa, čo môže prekážať pri manipulácii s ťažším nákladom. Základ pod kapotou predstavuje 1-litrový trojvalec 1.0 MPI s výkonom 44 kW (60 k), stovku zvládne za 14,4 s. Rovnaký litrový benzínový motor sa dodáva aj vo verzii s 55kW (75 k) a akceleráciou za 13,5 s, s ktorou sme zdolávali pražské ulice. Dynamické zázraky od nej neočakávajte, no v meste si vie vydobyť svoje nespochybniteľné postavenie. Verzia G-Tec prinesie pohon na zemný plyn CNG, s výkonom 50 kW (68 k) dosiahne stovku za 16,3 s.
[IMAGE id=198762]
Ak vozíte pizzu, kancelárske potreby či sa presúvate medzi prednáškovými sálami po celom meste, pozrite sa po Škode Citigo. Medzi najmenšími autami predstavuje príjemne serióznu a dospelú voľbu.