Najstaršia vodička F1 je hitom internetu, má 79 rokov

Má to však, ako vždy, malý háčik. Na monoposte nejazdí bežne, vyskúšala si to v rámci kampane automobilky Renault.
Vydané  Text: 



Má 79 rokov a za sebou početné úspechy na motoristických pretekoch, avšak nie na Grand Prix. **Rosemary Smith** spoločne so značkou **Renault** dokazujú, že preteky F1 nie sú len pre mužov a čiastočne vyvracajú skeptické tvrdenia, že útla žena nedokáže udržať na uzde 800 konských síl. Samozrejme, so dlhoročnými skúsenosťami s jazdením dokáže, ale keby boli na trati aj ostatní profesionálni piloti, možno by ich skôr ohrozila, než im konkurovala. Dostať pod ruky monopost F1 totiž nie je taká zábava, ako by sa mohlo na prvý pohľad zdať. Je skoro isté, že v rukách laika by sa z vozidla stala zbraň a privodil by si v lepšom prípade úraz, v horšom príde smrť. Monopost sa nedá porovnať ani s výkonnými strojmi od BMW M či Mercedes-AMG, pretože je výrazne dynamickejší, vytáča motor do šialených otáčok, ktoré by už civilný motor celkom zdevastovali a taký vrtký, že sa volantom rozhodne neotáča v takej miere, ako to robíme na svojich škodovkách, Fordoch a Hyundaioch.

Rosemary Smith je bývalá profesionálna motoristická pretekárka z Írska. Pre svoje pohlavie sa stretávala s množstvom sexistických komentárov aj napriek tomu, že svojimi schopnosťami prekonávala mužských rivalov naozaj často. Kuriozitou bolo aj to, že jej kopilotom nebol muž, ale takisto žena, Pauline Gullick. Po skončení kariéry si Smithová otvorila vlastnú pretekársku školu, kde jej žiaci jazdili na Renaultoch Clio. Aj počas kariéry jazdila na vozidlách tejto značky a preto nie je prekvapením, že si práve túto osôbku francúzska automobilka vybrala do svojej kampane.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



Aktualizované

Nie je to žart: Boris Kollár bude prevádzkovať a sám šoférovať taxík, už čaká na licenciu. Témy rozhovoru so zákazníkom si určí sám

  • Znie to skoro ako vtip, lenže ním nie je. Bývalý predseda Národnej rady Slovenskej republiky rozširuje svoje podnikanie o taxislužbu.

     Či už zákazníka zaujíma politika, transplantácia vlasov alebo rodičovské povinnosti, aj tieto témy môžu byť počas jazdy v taxíku prebraté.  
  • SERVIS

    Komfort vďaka odhlučneniu auta: Pozrite sa, ako vyzerá proces dodatočného odhlučnenia Škody Kodiaq

  • Nepríjemné zvuky počas jazdy? Takto si odhlučníte auto aj po rokoch!

     Dodatočné odhlučnenie auta výrazne zníži hluk, zvýši komfort pri cestovaní a chráni interiér aj pred tepelnými stratami. Koľko to stojí a ako ovplyvní odhlučnenie spotrebu a jazdné vlastnosti?