Dacia Sandero Stepway 0,9 TCe S&S – Rumunský hipster
Drsný imidž drevorubača fičí. A to bez ohľadu na logo masky chladiča. Ako spolu ladia nelakovaný plast, vyššia svetlá výška a turbo-trojvalec? Testovali sme Daciu Sandero Stepway 0,9 TCe.
Vydané Text: Majo Bóna
Sadnite si za volant a takmer okamžite zistíte, kde sa šetrilo. Tvrdé plasty, ostré kraje niektorých dielcov a ľahké dvere aj ich zvuk zatvárania prezradia, že veľa tlmiacich materiálov sa nepoužilo. No napriek tomu môžeme povedať, že Sandero Stepway má úprimný charakter a aj trocha šarmu. Najmä socialistického, napokon bowdenové ovládanie sklonu predných svetlometov sme naposledy videli na modeloch Favorit/Felicia. Podobne je na tom ovládanie klimatizácie. Je staršie, no zároveň jednoduché. Dacia sa však toho imidžu chystá postupne zbaviť, dizajn volantu môžeme pochváliť , tentoraz na ňom nechýbajú ani ovládače tempomatu, ak sa bojíte prekročenia rýchlosti, môže využiť obmedzovač. Priestorové pomery sa nemenili, vpredu si pohodlne sadnú dvaja dospelí, vzadu je dosť priestoru pre deti, prípadne dorastajúcu mládež. Variabilitu reprezentujú sklápateľné sedadlá, vzhľadom na cenu nečakajte rovnú plochu. Rozdiel medzi drahším a lacnejším autom spočíva práve v detailoch.
Presuňme sa však k jazdným vlastnostiam. Pod kapotou úradoval trojvalec s objemom deväť decilitrov. Poskytuje maximálny výkon 66 kW (90 k). V spolupráci s maximálnym výkonom 140 newtonmetrov poskytuje dostatočnú dynamiku, ktorá je vyjadrená zrýchlením z 0 na 100 km/h za 11,1 sekundy a maximálnou rýchlosťou 175 km/h. A to je kombinácia čísel, na ktorú boli motoristi zvyknutí už pred dvadsiatimi rokmi. Okrem toho cítiť v interiéri vibrácie motora, v prípade Dacie vás však nebudú až tak rušiť ako v prípade iných modelov. Dôležitejším parametrom je však priemerná spotreba a tá sa počas testu ustálila na príjemných šesť a pol litra. Jazdné vlastnosti sú dobré, po novom ich stráži aj stabilizačný systém ESP, jednoduchý podvozok zvláda nerovnosti na našich cestách dobre, jediná výčitka smeruje k prevodovej páke, ktorá vás opäť vráti o pekných pár rokov dozadu.
Suma summárum, Dacia Sandero Stepway je dobré auto. Nie je posledným výkrikom techniky, na druhej strane ponúka úprimný formát auta, ktoré sa neopiera o imidž a ponúka puristický a nenáročný formát individuálnej dopravy. Hoci v tomto prípade sa pridáva aj kus moderného „off road“ imidžu. Otázkou teda ostáva, či pri celkovej cene 10 890 eur ho ešte stále možno označiť za lacný.
Dacia Sandero Stepway 0,9 TCe S&S
Motor prepĺň. benzínový R3, 898 cm3Výkon 66 kW (90 k) pri 5 000 ot./min.
Krútiaci moment 140 Nm pri 2 250 ot./min.
Pohon a podvozok: 5-st. manuálna prevodovka, pohon predných kolies, vpredu zavesenie typu pseudo McPherson, vzadu vlečná zadná náprava spojená s torzne pružnou priečkou. Brzdy vpredu kotúčové, vzadu bubnové. Pneu 205/55 R 16.
Batožinový priestor 320/1 200 dm3
Rozmery: 4 058 × 1 733 × 1 518 mm, rázvor 2 598 mm Pohotovostná/celková hmotnosť 1 055/1 550 kg, objem nádrže 50 l.
Najvyššia rýchlosť 175 km/h
Zrýchlenie 0 – 100 km/h 11,1 s
Spotreba 5,8/4,7/5,1 l/100 km
Emisie CO2 114 g/km
Pokračujte na ďalší príspevok »
Slovensko
Vyvlastňovanie je štandardný inštitút, ktorý spomína aj ústava, tvrdí rezort dopravy pri zákone o strategických investíciách
V priebehu apríla rezort dopravy vykonal kroky, ktoré povedú k rýchlejšej a bezpečnejšej preprave nielen na východe Slovenska.
Parlament schválil zákon o strategických investíciách a na rozvoj verejnej dopravy v regiónoch sa vyčlenilo 350 miliónov eur. Sporným miestom má byť ľahšie dostupné vyvlastňovanie.AKTUALITA
Toto je malá revolúcia v priamom prenose. Nová MAZDA EZ-6 je nielen úchvatná, ale dá sa ovládať zvonka hlasom
Inteligentná parkovacia technológia, ktorá umožňuje ovládať vozidlo hlasom, aj keď je vodič mimo vozidla, nadčasová elegancia a mnoho ďalšieho.
Nové elektrifikované vozidlá Mazda EZ-6 a Mazda ArataPlug-in hybridné SUV
Audi vylepšilo plug-in hybridné Q7 a Q8, dojazd hodnotili metódou WLTP EAER City
Nové SUV-čka od Audi sú naďalej výrazne moderné, a to ako esteticky, tak technicky. Na elektrinu dokážu prejsť až 90 kilometrov.
Q7 PHEV aj Q8 PHEV zdieľajú rovnakú pohonnú platformu, zákazník tak nemusí robiť kompromisy.Dopravná poradňa
Môžem sa otočiť v takejto križovatke, keď sú smery rozdelené ostrovčekom? Dopravné predpisy o otáčaní sa v križovatke
V niektorých križovatkách sa otáčať môžete, v iných zasa nie. Záleží aj na dopravných značkách, hoci explicitne nemusí byť otáčanie dovolené.
Pripravili sme prehľadný súhrn aktuálnych pravidiel, ktoré sa týkajú otáčania sa v križovatke.Novinka
Nový 7-miestny CITROËN C3 AIRCROSS
Francúzska automobilka neprezradila veľa informácií o novom modeli, prinášame vám teda všetky, ktoré boli predstavené.
Magazín
Sloboda na kolesách: tento hit má prepuknúť na Slovensku už toto leto!
Ušetrené peniaze, sloboda pohybu, magické výhľady na raňajky, piknik pod hviezdami a oveľa viac.
Svojpomocne prerobené dodávky na obytné vozidlá.Zmeny na STK sú opäť bližšie k realite. Minister im dal zelenú!
Technické kontroly na Slovensku už čoskoro čaká výraznejšia zmena. Niektorých vodičov poteší.
Isté skupiny vozidiel bude po novom potreba dostaviť na TK len raz za 4 roky. Vyhláška by mala nadobudnúť platnosť už 1. júla 2024.Videozáznam z nehody Andreja Danka spravila okoloidúca električka. Video je vonku a je veľkým sklamaním
Každý, kto čakal jednoznačnú odpoveď na to, čo sa vlastne stalo, bude zo zverejneného videa sklamaný.
Facelift
Štvordverové i4 aj 4 Gran Coupé od BMW dostali svieži facelift. Tlačidlá na ovládanie klímy skončili.
Facelift modelov prichádza v ideálnom čase, keď zákazníci pod vplyvom lepšieho počasia a plánovaných dovoleniek budú chcieť nové lepšie auto.
Experiment s hasením elektromobilu
Slovenskí hasiči ukázali, ako hasia elektromobil v podzemnej garáži. Majú overené metódy
Prezídium Hasičského a záchranného zboru vo štvrtok 25. apríla 2024 vo výcvikovom centre Lešť zrealizovalo experiment hasenia elektromobilu. Zameraný bol na meranie spalného tepla pri požiari elektrického auta v uzavretom priestore, ktorý imitoval podzemnú garáž.