Karosériu Audi A8 vyrobia z ultraľahkých materiálov, aj tak bude nová generácia ťažšia o 50 kg. Prečo?

Nové Audi A8 tak trochu priberie. Je to daň za vysokú pasívnu bezpečnosť a nové technológie.
Vydané  Text: 
Dalo by sa povedať, že týmto ide Audi proti prúdu. Kým ostatní sa snažia hmotnosť znižovať, nová vlajková loď bude, v porovnaní s minulou generáciou, ťažšia. Audi použije nový druh karosérie, ktorú nazýva Space-frame.


Najčastejšie použitým konštrukčným materiálom bude hliník, ktorého podiel dosahuje až 58 %. Z neho budú aj rámy kabíny, nazývanej ako bezpečnostná bunka, v kombinácii s tradičnou i za tepla tvarovanou oceľou. Zadná stena, teda priestor za zadnými pasažiermi a horná časť batožinového priestoru, bude vytvorená z materiálu so skratkou CFK.


Ide o špeciálne plasty spevnené uhlíkovými vláknami. Na priečku spájajúcu kotviace body tlmičov a oblúk medzi A-stĺpikmi karosérie použili konštruktéri Audi dokonca ultra pevný, a tiež poriadne drahý, horčík. Na tento komponent je v aktuálnom Audi A8 použitý hliník, no jeho náhrada za horčík je o 28 % ľahšia.


Ako je teda možné, že auto bude vo výsledku ťažšie? Na vine je aj palubná technika. Do luxusnej limuzíny prichádzajú akumulátory rozličných veľkostí, aby zvládli napájanie energeticky náročnejších ovládacích prvkov. Preto musí byť v aute viac senzorov a elektroniky, ktorá sa postará o ochranu cestujúcich.
Audi chce pomocou efektívnejšieho spracovania neutralizovať trend karosérií so silnejšími štruktúrami. Napríklad príruby A-, B- i C-stĺpikov z hliníka a ocele sú tak tesne zlisované, že sa nástupný otvor zväčšil o 16 milimetrov a bočný výhľad z auta cez čelné sklo je o 5° lepší. Napriek všetkým stenčeniam kovových materiálov je torzná tuhosť luxusného Audi A8 o 24 % vyššia. Vo výsledku bude nová karoséria aj tak o niečo ťažšia. Berte to ako daň za to, že po nehode vystúpite z auta v jednom kuse.




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!





Pokračujte na ďalší príspevok »



Rozhovor

Milovník áut Craig Ramsay o autách, šoférovaní a hokeji: Ako si užil vlajkovú loď Škoda Superb?

  • Craig Ramsay, tréner našej hokejovej reprezentácie, mal ako jeden z prvých na Slovensku možnosť na týždeň otestovať úplne nový model Škoda Superb.

     V exkluzívnom rozhovore pre Škoda Storyboard prezradil, ako sa mu jazdilo, akým je šoférom, čo pre neho znamená svet áut a čo vlastne poháňa prvého muža našej hokejovej reprezentácie? Samozrejme, podelil sa aj o to, ako vidí šance na prípadný úspech jeho zverencov na blížiacich sa hokejových majstrovstvách sveta.
  • LÁSKA NA PRVÝ AJ DRUHÝ POHĽAD

    Ideálne vyváženie hodnoty a ceny / Dlhodobý test Kia Ceed 1.5 T-GDi 6MT Sport

  • Neverte im, keď tvrdia, že potrebujete prémiové auto, aby ste si splnili sny. Každému záleží na cene, nenechajte sa preto zahanbiť tým, že cielene hľadáte nové auto s najlepším balansom ceny, hodnoty, techniky a estetiky.

     Kia Ceed je stálicou, ktorá je overená, obľúbená a vytrvalo na poprednej pozícii, pokiaľ ide o ponúkanú výbavu vzhľadom na cenu - dokonca aj v stupni výbavy s názvom Sport. Foto: Juraj Hrivnák
  • Výpadok Slovensko.sk

    Portál Slovensko.sk má problém, elektronicky so štátom cez Chrome a Edge nevybavíte nič. Návod, ako to obísť

  • Kto chcel využiť týždeň so sviatkom na to, aby si vybavil záležitosti, ktoré od neho vyžaduje štát, má smolu. Portál Slovensko.sk naďalej trápia výpadky pre najčastejšie používané prehliadače internetu.

     Riešenie spočíva v nainštalovaní alternatívnych prehliadačov Opera alebo Firefox.