Karosériu Audi A8 vyrobia z ultraľahkých materiálov, aj tak bude nová generácia ťažšia o 50 kg. Prečo?

Nové Audi A8 tak trochu priberie. Je to daň za vysokú pasívnu bezpečnosť a nové technológie.
Vydané  Text: 

Dalo by sa povedať, že týmto ide Audi proti prúdu. Kým ostatní sa snažia hmotnosť znižovať, nová vlajková loď bude, v porovnaní s minulou generáciou, ťažšia. Audi použije nový druh karosérie, ktorú nazýva Space-frame.


Najčastejšie použitým konštrukčným materiálom bude hliník, ktorého podiel dosahuje až 58 %. Z neho budú aj rámy kabíny, nazývanej ako bezpečnostná bunka, v kombinácii s tradičnou i za tepla tvarovanou oceľou. Zadná stena, teda priestor za zadnými pasažiermi a horná časť batožinového priestoru, bude vytvorená z materiálu so skratkou CFK.


Ide o špeciálne plasty spevnené uhlíkovými vláknami. Na priečku spájajúcu kotviace body tlmičov a oblúk medzi A-stĺpikmi karosérie použili konštruktéri Audi dokonca ultra pevný, a tiež poriadne drahý, horčík. Na tento komponent je v aktuálnom Audi A8 použitý hliník, no jeho náhrada za horčík je o 28 % ľahšia.


Ako je teda možné, že auto bude vo výsledku ťažšie? Na vine je aj palubná technika. Do luxusnej limuzíny prichádzajú akumulátory rozličných veľkostí, aby zvládli napájanie energeticky náročnejších ovládacích prvkov. Preto musí byť v aute viac senzorov a elektroniky, ktorá sa postará o ochranu cestujúcich.
Audi chce pomocou efektívnejšieho spracovania neutralizovať trend karosérií so silnejšími štruktúrami. Napríklad príruby A-, B- i C-stĺpikov z hliníka a ocele sú tak tesne zlisované, že sa nástupný otvor zväčšil o 16 milimetrov a bočný výhľad z auta cez čelné sklo je o 5° lepší. Napriek všetkým stenčeniam kovových materiálov je torzná tuhosť luxusného Audi A8 o 24 % vyššia. Vo výsledku bude nová karoséria aj tak o niečo ťažšia. Berte to ako daň za to, že po nehode vystúpite z auta v jednom kuse.




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!





Pokračujte na ďalší príspevok »



Aktualizované

Nie je to žart: Boris Kollár bude prevádzkovať a sám šoférovať taxík, už čaká na licenciu. Témy rozhovoru so zákazníkom si určí sám

  • Znie to skoro ako vtip, lenže ním nie je. Bývalý predseda Národnej rady Slovenskej republiky rozširuje svoje podnikanie o taxislužbu.

     Či už zákazníka zaujíma politika, transplantácia vlasov alebo rodičovské povinnosti, aj tieto témy môžu byť počas jazdy v taxíku prebraté.  
  • SERVIS

    Komfort vďaka odhlučneniu auta: Pozrite sa, ako vyzerá proces dodatočného odhlučnenia Škody Kodiaq

  • Nepríjemné zvuky počas jazdy? Takto si odhlučníte auto aj po rokoch!

     Dodatočné odhlučnenie auta výrazne zníži hluk, zvýši komfort pri cestovaní a chráni interiér aj pred tepelnými stratami. Koľko to stojí a ako ovplyvní odhlučnenie spotrebu a jazdné vlastnosti?