Jaguar XJ oficiálne odhalený

V Londýne sa včera uskutočnila veľkolepá premiéra novej generácie modelu Jaguar XJ.
Vydané  Text: 
Dizajn tejto kráľovskej šelmy sa uberá radikálne iným smerom ako predchodcovia, takže na klasické XJ-línie treba pre tento okamih zabudnúť. Predná časť sa nesie v štýle menšieho brata XF a badať aj prvky kupé XK. Revolučný prístup prináša najmä zadná časť, ktorá má veľmi dlhý previs, inovatívne je aj tvarovanie koncových svetiel. V predných nechýba LED technológia, ktorá je momentálne dosť in. Línia strechy sa zvažuje ako v prípade módnych štvordverových kupé. Novému Jaguaru sa nedá uprieť snaha o športový look, papierové údaje hovoria o koeficiente aerodynamického odporu vzduchu cx=0,29. Stavba karosérie zodpovedá aktuálnym požiadavkám. Vďaka použitiu hliníka či horčíka je tuhá a zároveň ľahká. Pohotovostná hmotnosť najľahšej benzínovej osemvalcovej verzie predstavuje 1 755 kg, čo znamená, že nový Jaguar si dal záležať na štíhlej línii. K dispozícii bude klasický základný a aj predĺžený model, čiže celková dĺžka môže byť 5 122, resp. 5 247 mm (+125 mm). Rázvor bude mať v základe dĺžku 3 032 mm, v prípade predĺženej verzie až 3 157 mm. Model XJ je široký 1 894 mm a vysoký 1 448 mm. Pod novou karosériou sa skrýva sofistikovaná technika: nechýbajú adaptívne tlmiče či dokonca elektronicky riadený zadný diferenciál. Jaguar XJ ponúkne štyri motorizácie, ktoré sa budú kombinovať so šesťstupňovým automatom s kruhovým ovládaním (ako v XF) a pravdepodobne nebude chýbať ani radenie na volante. Benzín budú spaľovať len osemvalce s objemom päť litrov. K dispozícii je atmosférický 283 kW385 k a dva kompresorom prepĺňané varianty 346 kW/471 k a 375 kW/510 k. Naftovú alternatívu predstavuje šesťvalec 3.0, ktorý si našiel svoje uplatnenie aj v rade XF. Maximálny výkon dieselovej verzie je 202 kW/275 k. O luxusu interiéru niet pochýb. Nedá si nevšimnúť obrovské výduchy klimatizácie umiestnené nad stredovou konzolou, ktoré akoby pochádzali z vesmírnej lode. Zaujímavým prvkom je dekoračný pásik z dreva, ktorý sa ťahá celou palubnou doskou a prechádza až do dverí. Všetky modely dostanú panoramatickú strechu a pre hudobných fajnšmekrov je pripravený príplatkový audiosystém Bowers & Wilkins. Technické údaje**Motor** 5.0 V85.0 V8 Kompresor5.0 V8 Kompresor3.0 V6 Diesel**Zdvihový objem**cm35 0005 0005 0002 993**Max. výkon**kW/k pri ot/min283/385 pri 6 500346/471 k pri 6 000-6 500375/510 pri 6 000-6 500202/275 k pri 4 000**Max. krútiaci moment**Nm pri ot/min515 pri 3 500575 pri 2 500-5 500625 pri 2 500-5 500600 pri 2 000**Dĺžka x šírka x výška**mm5 122 (5 247) x 1 894 x 1 448 **Rázvor**mm3 032 (3 157)**Batožinový priestor**l420 l**Pohotovostná hmotnosť**kg1 7551 8921 8921 796**Zrýchlenie 0-100 km/h**s5,75,24,96,4**Maximálna rýchlosť**km/h250250250250**Kombinovaná spotreba**l/100 km11,412,112,17,0 údaje v zátvorkách platia pre predĺžený model, maximálna rýchlosť 250 km/h je elektronicky limitovaná








Pokračujte na ďalší príspevok »



Servis

Štatistika porúch ADAC 2024: Ktoré jazdené autá sú najviac a najmenej spoľahlivé? Majú elektromobily menej porúch?

  • Ktorý jednoduchý komponent najčastejšie paralyzuje autá? Štatistika porúch od ADAC je analýza zahŕňajúca 156 modelových radov vozidiel.

     Nová štatistika poruchovosti ADAC ukazuje nielen to, ktoré autá sa v roku 2023 kazili najčastejšie, ale aj to, či sú skutočne elektromobily spoľahlivejšie. 
  • Rozhovor

    Milovník áut Craig Ramsay o autách, šoférovaní a hokeji: Ako si užil vlajkovú loď Škoda Superb?

  • Craig Ramsay, tréner našej hokejovej reprezentácie, mal ako jeden z prvých na Slovensku možnosť na týždeň otestovať úplne nový model Škoda Superb.

     V exkluzívnom rozhovore pre Škoda Storyboard prezradil, ako sa mu jazdilo, akým je šoférom, čo pre neho znamená svet áut a čo vlastne poháňa prvého muža našej hokejovej reprezentácie? Samozrejme, podelil sa aj o to, ako vidí šance na prípadný úspech jeho zverencov na blížiacich sa hokejových majstrovstvách sveta.