Fotogaléria:Volkswagen mení tvár

Aktuálna generácia Nissanu X-Trail dorazila na náš trh približne pred rokom len s naftovým motorom. Nissan však na priaznivcov benzínu nezabudol.


Do X-Trailu sa dostáva preplňovaný benzínový štvorvalec s priamym vstrekovaním paliva s označením 1.6 DIG-T, ktorý už používa aj menší Qashqai. Motor má objem 1 618 cm3 a dosahuje výkon 120 kW (163 k) pri 5 600 otáčkach. Plochá krivka krútiaceho momentu sa na svoje maximum 240 Nm dostane už pri 2 000 otáčkach a klesať opäť začne pri 4 000 otáčkach, čo znamená dostatok ťahu predovšetkým v strednom pásme. Podľa európskeho normovaného cyklu motor spotrebuje 6,2 l/100 km v kombinovanom režime. V rámci modelového radu ide o najrýchlejšiu (najvyššia rýchlosť 200 km/h), najdynamickejšiu (z nuly na 100 km/h za 9,7 s) a tiež najľahšiu verziu (prevádzková hmotnosť od 1 430 kg).

V X-Traili sa 1.6 DIG-T kombinuje len s pohonom prednej nápravy a šesťstupňovou manuálnou prevodovkou, spojenie s inteligentným pohonom všetkých kolies zatiaľ nie je v pláne. Agregát sa pritom zdá dostatočne silný na to, aby zvládol precvičiť aj zadnú nápravu. V prvom momente zaujme svojim kultivovaným prejavom, ktorý sa odohráva v pozadí. S vyššími otáčkami hlučnosť stúpa, je to však až v pásme nad 3 000 a tam ho netreba často hnať. Jeho ťah je príjemne lineárny bez výrazného nástupu turbodúchadla. Spotreba výrazne závisí od štýlu jazdy. V dolinách na diaľnici sme sa držali tesne nad 7,5 l/100 km, výstup do francúzskych álp po serpentínach zvýšil hodnotu o dobré 2 l/100 km. Na auto veľkosti X-Trailu sú to však celkom primerané hodnoty.

Na športovú jazdu sa táto kombinácia celkom nehodí. V úzkych zákrutách sa ukázali rozmery SUV, ktorému sa vymetať oblúky nejako zvlášť nechcelo. Keď sme ho však zlomili, tak s istotou držalo stopu až na výjazd, kde pod plynom nasledovala mierna nedotáčavosť. Nezaťažená zadná časť bola mierne nepokojná, ale stále čitateľná a zvládnuteľná. Na druhej strane pevné odpruženie takmer nedovolí bočný náklon.

Cenníková cena štartuje od 19 700 € so solídnym základným stupňom výbavy Visia. Špičková Tekna (31 200 €) naproti tomu ponúka komplexné balíky asistenčných systémov (sledovanie mŕtveho uhla či jazdného pruhu, samočinné parkovanie,…), bi-LED svetlomety či šikovná navigácia Nissan Connect.

Pokračujte na ďalší príspevok »



Dopravná poradňa

Môžem sa otočiť v takejto križovatke, keď sú smery rozdelené ostrovčekom? Dopravné predpisy o otáčaní sa v križovatke

  • V niektorých križovatkách sa otáčať môžete, v iných zasa nie. Záleží aj na dopravných značkách, hoci explicitne nemusí byť otáčanie dovolené.

     Pripravili sme prehľadný súhrn aktuálnych pravidiel, ktoré sa týkajú otáčania sa v križovatke.